Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III

Groovy
 Share

Recommended Posts

Leuk! Online proeverij, het leek mij maar niks, ik zag het niet voor me. Maar als het zo gaat kan het wel. Port dronk ik vroeger ook wel eens, Sandeman en Da Silva. Die laatste hebben fraai gewelfde flessen waar druipkaarsen het heel goed op doen. Maar port met Tonic? Zonde.

Nou ja, als je de verhoudingen omdraait is het niet zo erg. 😀

Ik heb helemaal niets met Mixdrankjes Marc, maar kennelijk wordt dit in Portugal vaak gedronken. En die proeverij gaat met Zoom. Per drankje ook een goede toelichting met mogelijkheid vragenstelling. We vonden het zeer geslaagd. De Portugese muziek staat nog steeds op.

Als je nog eens in Portugal komt,  het is best leuk om dan een wijnhuis te bezoeken. Vanuit Porto kun je er met een treintje komen. In Spanje heb je weer sherryhuizen, maar toen we in Jerez waren en dachten er een te kunnen bezoeken, waren ze allemaal op vakantie, de schavuiten.

Eigenlijk heb ik met sherry hetzelfde als port Marc:  1 glas voor als we een keer goed uit eten gaan. Hoewel ik ook wel eens Port met kaas na heb gehad en dat is ook wel erg lekker. Voor de rest zijn we wijndrinkers. Als ik in het café zit drink ik dan weer meestal Triple want ik vind de wijn daar slecht. Maar denk verder niet dat we veel drinken 😀 Ik kan ook zeer makkelijk van drank afblijven.

Klooien met een.... ok netjes zeggen: het goed afstellen van een element op een TD125. De naald moest vervangen worden van mijn Audio Technica. Maar het blijft een onzekere business hoeveel sjablonen je ook hebt. Ik kreeg het idee dat de Audio Technica verder naar voren geschoven moet worden, maar de headshell laat dat niet toe. Tenzij je zo’n handig tussenstuk hebt. Maar dat heb ik niet. Om zeker te zijn pakte ik gewoon eens een vintage element waarbij de naald tamelijk naar voren staat. En verrek daar kon ik wel afstemming mee bereiken. Leuke bijkomstigheid het klinkt ook nog eens goed. Ik draai wat platen van Solution tot Thys van Leer. Met een Griekse Y ja. Vast bedoelt voor de internationale markt. Zelfs een jaren 1970  Elton John doet het goed. Lekker veel detail. Het element vond ik ooit niet helemaal in balans klinken maar nu klinkt het wonderwel goed en stoor ik me nergens aan. Het zal vast mijn aftakelend gehoor zijn. 

On 3/13/2021 at 11:00 PM, mumsoft said:

Als je nog eens in Portugal komt,  het is best leuk om dan een wijnhuis te bezoeken. Vanuit Porto kun je er met een treintje komen. In Spanje heb je weer sherryhuizen, maar toen we in Jerez waren en dachten er een te kunnen bezoeken, waren ze allemaal op vakantie, de schavuiten.

Doet me denken toen ik een keer in Zwitserland was (Caux aan t meer van Geneve) en we wilden kaas fonduen. Nergens mogelijk. Kaas fonduen doe je alleen in de winter kregen we te horen (was wel 30 C)

2 hours ago, Duck-Twacy said:

Doet me denken toen ik een keer in Zwitserland was (Caux aan t meer van Geneve) en we wilden kaas fonduen. Nergens mogelijk. Kaas fonduen doe je alleen in de winter kregen we te horen (was wel 30 C)

En dat doet me weer denken aan die gedenkwaardige trouwdag van mijn lieve zusje, lang geleden. Ze had onzentwille kaasfondue besteld voor alle gasten in het restaurant in het centrum van Den Haag, en wat bleek? Ze konden er niks van, al die potjes  met zgn kaasfondue, bleken geschift. Nou, dat was me een blamage! Maar wij schaamden ons ook een beetje, al konden wij er niks aan doen.

43 minutes ago, carl said:

Hai Ivan, wat voor een arm heb je nu op de TD 125 ? Mooie draaitafel trouwens, maar dat heb ik vast en zeker al vaak gezegd.

De standaard arm ik heb de TD125 MKI. Ik zie online dat mensen er soms een SME opzetten.

17 minutes ago, mumsoft said:

En dat doet me weer denken aan die gedenkwaardige trouwdag van mijn lieve zusje, lang geleden. Ze had onzentwille kaasfondue besteld voor alle gasten in het restaurant in het centrum van Den Haag, en wat bleek? Ze konden er niks van, al die potjes  met zgn kaasfondue, bleken geschift. Nou, dat was me een blamage! Maar wij schaamden ons ook een beetje, al konden wij er niks aan doen.

Zelf kaasfondue maken met verse kaas is ook nog niet zo makkelijk heb ik wel eens ondervonden... We dwalen af

1 hour ago, Duck-Twacy said:

Zelf kaasfondue maken met verse kaas is ook nog niet zo makkelijk heb ik wel eens ondervonden... We dwalen af

Je kan altijd mij om advies vragen Duck. Volgens mijn gasten ben ik een ster op dit gebied. Open maar onder off-topic.

Edited by carl

1 hour ago, Ivan10 said:

De standaard arm ik heb de TD125 MKI. Ik zie online dat mensen er soms een SME opzetten.

De TP 25 zit volgens mij wel erg dicht tegen de EMT arm aan Ivan. Zou ik toch niet snel verwisselen voor een SME.

Ik lees zelfs dat de hele tafel door EMT gemaakt werd

https://www.schopper.ch/index.php?page=thorens-td125-MKI-english

(voorlopig geen plannen om zelf kaas fondue te maken carl,  Heb wel eens meer dan voortreffelijk zelfgemaakte kaasfondue gegeten bij een kennis. De vrouw des huizes was ook een kenner op het gebied)

Edited by Duck-Twacy

4 hours ago, Ivan10 said:

Dat vind ik een mooie en goede draaitafel.

Zo nu en dan wel over de aanschaf nagedacht,maar het is er nooit van gekomen.

Die arm heb ik op mijn Emt 938 verlengd naar 10 inch.

Edited by Groovy

Verlengd Groovy heb je de armbuis dan zelf vervangen met een langer exemplaar? Dat zijn zware DIY skills. 

Ja Carl ik zal er niet zo snel een sme op plaatsen het is goed genoeg zo.

Duck-Twacy het is een mooie draaitafel ook om te zien. Ben er blij mee.

Ik heb net een Degritter ultrasonische platenwasser gekocht. Vanmiddag ga ik hem ophalen en tevens van de gelegenheid gebruik maken om een paar LS te beluisteren.

Ik niet maar een vriend van mij heeft dat gedaan,hij heeft in het verleden de dv1 en de dv2 gebouwd in totaal 1100 stuks. die werden ook verkocht door audiozaken.
De onderdelen liet hij maken en vervolgens bouwde hij ze op.
Toen de cd zijn intrede deed kocht hij een hoeveelheid SME onderdelen en toonarmen op.

2 minutes ago, carl said:

Ik heb net een Degritter ultrasonische platenwasser gekocht. Vanmiddag ga ik hem ophalen en tevens van de gelegenheid gebruik maken om een paar LS te beluisteren.

Mooi apparaat Carl.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...