carl Posted 3 februari 2020 Author Report Share Posted 3 februari 2020 Dat gebeurt zeker weer Jack. Daar heb ik ook een kabel usb kabel liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 4 februari 2020 Report Share Posted 4 februari 2020 Grimm MU1 Prachtig apparaat, te duur....verkoop je toch je zeilboot;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 februari 2020 Report Share Posted 4 februari 2020 1 hour ago, siem said: Grimm MU1 Prachtig apparaat, te duur....verkoop je toch je zeilboot;) Dat... had je nou niet moeten zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 4 februari 2020 Report Share Posted 4 februari 2020 Die had hij al verkocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 4 februari 2020 Report Share Posted 4 februari 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 februari 2020 Author Report Share Posted 7 februari 2020 (edited) Ik zit al weer op de zomer te wachten Het is trouwens een Fox 22. We gaan hem trouwens pas verkopen als we de tuin zelf niet meer kunnen doen. Edited 7 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Ik heb de Teac NT505 genomen, die Qobuz hi-res ondersteunt. Heel tevreden over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 (edited) Ik hoorde van de week deze, niet verkeerd. https://www.cambridgeaudio.com/en/products/hi-fi/cx-series-2/cxn Edited 8 februari 2020 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Ik koos voor zelfbouw. Kostte me nog geen tiende van wat je voor deze Cambridge Audio moet neertellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Zelfbouw is niets voor Carl. Zelfs zelfclick niet. Jammer, want dan ben je vast het goedkoopste uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Dan is toch was wel iemand op dit forum die in zijn buurt woont bereid om dat voor hem ineen te steken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Ik koos ook wel eens voor zelfbouw. En als ik dan zin had om te spelen deed mijn prutswerk het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 (edited) Dan verklaart dat waarom je het "prutswerk" noemt. Mijn zelfbouw streamer werkt iedere keer perfect als ik hem gebruik (hij speelt nu bijvoorbeeld), daar heb ik absoluut geen klachten over. Een Raspberry PI met Volumio kost geen hol en lijkt me voor zowat iedereen haalbaar. Edited 8 februari 2020 by Bloom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 (edited) Mijn Mac mini die stond te verstoffen, is weer in ere hersteld. Macos Catelina er op, plus de nieuwste Audirvana 3,5. Als dac gebruik ik een Schiit Modi Multibit. klinkt zéér analoog. Leuk detail, het 16bits dacje kan 24/192 probleemloos afspelen. Doet zich via USB voor als 32bit dac. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik neem aan dat dan 24bit bestanden in 2e gehakt worden en dan omgezet. 44.1 en 48Khz bestanden worden eerst door een digitale processor 4x geupsampled 96Khz neem aan 2x en 192kHz gaat rechtstreeks. Van de week gedemonstreerd aan een Belgische klant die voornamelijk heel dure high-end spullen gebruikt. Was diep onder de indruk. Als je het hoort, ben je direct €300 armer... .wees gewaarschuwd Edited 8 februari 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Van een zeilboot naar een roeiboot ,kan ook wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 Bloom,er zijn ook mensen die zien dat niet ,een rasp met software ,dat moet jij wel eens leren begrijpen. Er zijn heel veel mensen die kunnen nog niet eens streamen. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 februari 2020 Report Share Posted 8 februari 2020 2 hours ago, Tubejack said: Mijn Mac mini die stond te verstoffen, is weer in ere hersteld. Macos Catelina er op, plus de nieuwste Audirvana 3,5. Als dac gebruik ik een Schiit Modi Multibit. klinkt zéér analoog. Leuk detail, het 16bits dacje kan 24/192 probleemloos afspelen. Doet zich via USB voor als 32bit dac. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik neem aan dat dan 24bit bestanden in 2e gehakt worden en dan omgezet. Kijk, dan levert zo'n draadje toch wat op Die DAC, geen idee hoe. Ik wel dat de andere kant op er meer systemen op de markt komen met 2 ADC's, een voor laag volume een een voor hoog volume geluiden en dat men daarmee samen 32-bit floating point WAV's maakt met een dynamisch bereik van ~145 dB. Heeft wel wat van de HDR technieken in de fotografie en 3D rendering. Hier een review met demo van een Zoom F6: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 19 hours ago, Bloom said: Een Raspberry PI met Volumio kost geen hol en lijkt me voor zowat iedereen haalbaar. Ik heb een Raspberry Pi met Volumio en dat werkt voor geen meter met Qobuz. En dat wil de TS. Verder klinkt de TEAC heel veel beter. Ook beter dan mijn 4 jaar oude Cambridge 851N Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 Voor Qobuz moet je een aantal fratsen uithalen voor het werkt. Heb ik geen zin in. Hans weet van de hoed en de rand. Ontdekte van de week dat ik vergeten was mijn abo op Qobuz stop te zetten, toen ze weer 20 euro afschreven. Stom. Maar nu dan toch echt gebeurd. Ik wacht rustig af of het met Qobuz op de rasp nog een keer goed komt, en beperk me met Tidal2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 Ik denk dat je die Rasp analoog hebt afgetakt. Dat is inderdaad niet zo best. Zoiets moet je digitaal aftakken en naar een fatsoenlijke DAC leiden, dan krijg je een topgeluid. En dat Volumio niet met Qobuz werkt schijnt een bug te zijn waaraan gewerkt wordt. Bij de volgende update zou dat hersteld moeten zijn. Ik gebruik dat zelf niet: ik heb ook het OS en de software zelf geïnstalleerd. Bij mij is het Debian Linux met mpd als afspeelsoftware. Ik koos trouwens niet voor een PI maar voor een Intel NUC. Zoiets: https://www.amazon.de/dp/B07P9SKJ2Q Dit is een ietsje duurder, maar behoeft geen extra koeiling en werkt volledig met een normale pc-processor. Ik gebruik er in feite zo twee: eentje speciaal voor muziek en de ander speciaal voor video (met Kodi als afspeelsoftware) en een IR-afstandsbedieningsstick in een van de usb-poorten aan de voorkant gestoken. Beide worden volledig digitaal afgetakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 Dat heb je goed ingeschat. En al dat soort 'geklooi' heb ik geen zin in. Maar ieder zijn meug uiteraard. Het zal vast goed klinken als het goed is ingericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 Kom maar eens luisteren hé! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 (edited) Blom,Hoe kom je er bij dat kale rasp niet klink,heb jij geen verstand van hardware ? Een fatsoenlijke dac ,sinds wanneer bestaat die . mvg wilke Edited 9 februari 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 Moet je er dan een USB uit op gebruiken of een uitbreiding er op als een HAT, zoals dat dan weer heet. Je kunt ook de I²S van de GPIO pinnen halen naar een goede DAC, maar dan blijft hij zonder aanpassing steken op 192 kHz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 februari 2020 Report Share Posted 9 februari 2020 46 minutes ago, Wilke said: Blom,Hoe kom je er bij dat kale rasp niet klink,heb jij geen verstand van hardware ? Als je er geen ventilator op monteert is die doodstil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts