Tubejack Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 12 minutes ago, Wilke said: Een goeie streamer in combinatie van ,dat is tot een naald in een hooi berg. mvg wilke Welnee, heet jij soms "Jobs" van je achternaam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 3 hours ago, Wilke said: Een goeie streamer in combinatie van ,dat is tot een naald in een hooi berg. mvg wilke Ehhhhhhhh, hopelijk is het dan geen Jan Allaerts.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 Mano streamer van Magnahifi . Erg goed en makkelijk in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 On 1/29/2020 at 3:40 PM, Seed7 said: dagen lang zo'n raspberry in een kastje te prutsen en om dan vervolgens weken met Linux te rommelen. 'K kan me vergissen natuurlijk. Je vergist je in ieder geval wat dat weken rommelen met Linux betreft. Volumio kun je downloaden voor een Raspberry, iso-bestand, op een sd kaartje zetten en dan in de rasp stoppen. Aanzetten en het werkt. En zo'n kastje, 5 minuten werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2020 Author Report Share Posted 30 januari 2020 Bedankt voor de info. Weer genoeg om over te denken. Overigens zou het ook kunnen dat de Auralic naar boven boven gaat en de nieuwe steramer naar boven. Boven ga ik voor de ultieme kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 21 hours ago, HansP said: Dus dan zoiets? https://www.steljesaudio.co.uk/docs/products/MS2.shtml Oh nee, die kan geen Qobuz. https://www.qobuz.com/nl-nl/info/hi-res-guide/les-cingles-de-la-hi-fi/network-players-and-other-devices178344 En anders is het wel wat duurder, https://www.alpha-audio.nl/2018/04/cocktailaudio-brengt-cd-loze-streamer-uit/ Qobuz via DLNA kan wél. Dat werkt voor mij trouwens het best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) 1 hour ago, carl said: Bedankt voor de info. Weer genoeg om over te denken. Overigens zou het ook kunnen dat de Auralic naar boven boven gaat en de nieuwe steramer naar boven. Boven ga ik voor de ultieme kwaliteit. Maar aan welk budget denk je? Iets wat boven de rest uitsteekt, komt toch snel in de buurt van €3000,-. Edited 30 januari 2020 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) 20 minutes ago, Hans van Liempd said: Maar welk aan budget denk je? Iets wat boven de rest uitsteekt, komt toch snel in de buurt van €3000,-. Precies, minimaal 3K ben je kwijt als het aan die criteria moet voldoen. Zelf zou ik een Yggdrasil als dac kiezen. En streamen via een Mac mini zoals ik nu ook doe. Dan kun je alle kanten op. Wil je ultieme bediening, dan komt er nog Roon bij zeg bij elkaar 5K. Edited 30 januari 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) 12 hours ago, Wilke said: Een goeie streamer in combinatie van ,dat is tot een naald in een hooi berg. mvg wilke Die gaat op een tegel... Edited 30 januari 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2020 Author Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) Dat zijn forse bedragen voor producten die snel verouderen. Zal eens kijken hoe duur een Mac Mini tegenwoordig is. Edited 30 januari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 Just now, carl said: Dat zijn forse bedragen voor producten die snel verouderen. Ik denk dat het nu minder snel zal gaan. Iets wat nu prima klinkt, doet het over 10 jaar nog steeds. En wanneer je kiest voor een PC, kun je die altijd vervangen door iets anders (nieuwers). De DAC kun je dan gewoon houden. Voor complete streamers denk ik dat je gelijk hebt. Je ziet het met jouw Auralic Mini. Die is al niet meer te koop en dan is het de vraag hoe lang de ondersteuning doorgaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2020 Author Report Share Posted 30 januari 2020 Een losse streamer en DAC is inderdaad de beste optie. Zou ik ook nog een loopwerk op kunnen aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2020 Author Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) Jack, welke Macmini suggereer je als ik niets aan opslag van software wil doen - ik wil puur Qobus.spelen en niet meer. Edited 30 januari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 Een goede met een appel erop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 Mijn Brooklyn DAC heeft de mogelijkheid er een draaitafel op aan te sluiten. Vandaag is trouwens mijn nieuwe streamer(tje) binnen gekomen, of, wacht, het is geen streamer maar een amp, maar hij hóórt bij de Raspberry streamer. Ik heb hem net behandeld, en morgen gaat hij in de set beneden. Daar vervangt hij dan de Technics versterker, een Onkyo Cd-speler en een Sony DVD-speler. Aansluiten van de draaitafel is nog een dingetje, maar die ga ik denkelijk ook vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) 1 hour ago, carl said: Jack, welke Macmini suggereer je als ik niets aan opslag van software wil doen - ik wil puur Qobus.spelen en niet meer. Als je, het systeem flexibel wil houden, zodat je ook de mogelijkheid hebt te veranderen en niet afhankelijk bent van één software leverancier heb je altijd wat opslag nodig voor programma's waarmee je muziek afspeelt en wat metadata en databases. Niet voor de muziek zelf. Ikzelf zou de de zwaarste mini nemen, als ik ROON overwoog en er een jaar of 10 mee zou willen spelen. Maar ook de het goedkopere model zou het moeten kunnen trekken. Maar ikzelf zou ik die gok niet wagen zie spec's Roon m.i. wat te licht. De genoemde dac hoort m.i. bij het beste wat te koop is. Ongeacht de prijs. Zo'n dac met een ESS chip en alle andere delta sigma dac's zou ik zelf niet meer kopen. Edited 30 januari 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 (edited) 12 hours ago, carl said: Dat zijn forse bedragen voor producten die snel verouderen. Zal eens kijken hoe duur een Mac Mini tegenwoordig is. Beter dan 21 bit krijg je het nooit. Dat gegeven, verouderd nooit meer. De rest is marketing geklets. Een mini is niet duur, maar kost €899 en €1299 Update, Bij mijn eigen set, -dus voor- en eind versterker- verdwijnt de muziek na 19bits in de ruis. Bij veel vintage is dat 16 bit. Bij jouw Conrad Johnson Premier 17 LS is dat bijna 17bit. Dat zijn keurige waardes vergeleken met vinyl. Edited 31 januari 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 Een andere optie is natuurlijk een topmodel van AURALiC zoals de Vega G2. Maar dan ben je meer geld kwijt. En er zit een ESS chip in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Maar het belangrijkste is Carl dat je eerst de infrastructuur goed op orde moet hebben. Anders heeft het allemaal geen zin. Dus een perfect werkende WiFi en een goede vaste ethernet internet aansluiting. Zet eerst een tijd je AURALiC mini boven en installeer Qobuz. Pas als dat vlekkeloos werkt, -met je iPad als afstandbediening- heeft het zin om iets anders neer te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Wij hebben hooiberg,noemen ze in Brabant niet een wietberg . wilke 15 hours ago, thingman said: Die gaat op een tegel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 16 hours ago, thingman said: Die gaat op een tegel... Daar gaat het in ieder geval beter van klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 4 hours ago, TL 200 said: Daar gaat het in ieder geval beter van klinken. Dat bedoel ik maar! En over een jaar kun je ook een bescheurkalender uitgeven. Er komt momenteel weer minstens één tegelwijsheid per etmaal uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 5 hours ago, Wilke said: Wij hebben hooiberg,noemen ze in Brabant niet een wietberg . wilke En weer een voor de highendforumbescheurkalender... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 5 hours ago, Wilke said: Wij hebben hooiberg,noemen ze in Brabant niet een wietberg . wilke Was het maar wiet. Die pillenjongens zijn veel erger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 4 hours ago, TL 200 said: Daar gaat het in ieder geval beter van klinken. Tssss, díe had ik niet bedacht, maar is wel een leuke van Toine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts