Tubejack Posted 10 februari 2020 Report Share Posted 10 februari 2020 54 minutes ago, Wilke said: Zijn het dan geen grafzerken cq kastelen. En bij jou is dat eigenlijk om de hoek. wilke Voor "ons kasteel" of wat er van over is moet ik verderop zijn https://ruinevanbrederode.nl. Het AZ station is +/- 3 kwartier met de auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2020 Author Report Share Posted 10 februari 2020 (edited) Wat ik altijd een probleem bij de demo’s van Marco vind, is dat het nagenoeg altijd erg goed klinkt en ik me daarna altijd afvraag wie dat kan plaatsen in zijn modale huiskamer Misschien dat Wiel, nog een stal ter beschikking heeft, maar de anderen Hear niet. Edited 10 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 februari 2020 Report Share Posted 10 februari 2020 Aan twee stoelen heb je genoeg Carl,dan kan de setup die bij iear stond erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2020 Author Report Share Posted 10 februari 2020 De uitdaging is om in een normale ruimte zeer goed geluid te krijgen en dan met apparatuur die de leefbaarheid niet te veel aantast. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik pas op mijn zolder echt tevreden ben. Wil alleen nog een keer ESL van Quad uitproberen en/of Devore LS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 februari 2020 Members Report Share Posted 10 februari 2020 3 hours ago, carl said: Wat ik altijd een probleem bij de demo’s van Marco vind, is dat het nagenoeg altijd erg goed klinkt en ik me daarna altijd afvraag wie dat kan plaatsen in zijn modale huiskamer Misschien dat Wiel, nog een stal ter beschikking heeft, maar de anderen Hear niet. Tja, weet je Carl, buiten dat die klanten er altijd wel zijn, gaat het mij toch vaak om meer dan het hele plaatje. Je kan adverteren tot je een ons weegt, die kosten haal je er zonder iets tastbaars omheen toch nooit uit. Op shows probeer ik een beleving te creeren waarbij de potentiele klanten voor een draaitafel, een versterker, phonotrap of zelfs luidsprekers het apparaat of gadget waar zij voor in de markt zijn ook echt kan horen dat het met de top mee kan. Daarom worden er bijvoorbeeld veel Feickerts verkocht, niet vanwege advertenties. Het kleine Octave phonotrapje, ook een mooi voorbeeld, omdat ik deze toch vaak op shows laat meelopen, worden mensen hierdoor getriggerd, en kunnen de dealers deze weer verkopen. Niet vanwege een glad gelikte advertentie, puur vanwege demo's op shows. Een ander leuk iets op de komende show, ik speel daar onder ander ook met de kleine Volare (en die Octave), er zit een 10 inch Jelco 850 op deze Feickert, een arm waar velen mee draaien. Alleen, kijk de foto's hieronder maar eens even, met een VTA adjuster van Feickert. Een 150 euro gadget die serieus goed zijn werk doet. Je kunt de arm er (zelfs als je dat wil tijdens het draaien) tot op een haar nauwkeurig mee instellen. Buiten dat, de arm zit veel degelijker gemonteerd in vergelijk tot de standaard Jelco basis. Het mooiste? Hij is leverbaar voor verschillende armen, niet alleen Jelco: op dit moment voor Rega, Origin Live en Jelco, ongetwijfeld komen er nog meer varianten... Een bral verhaal op het net, een peperdure advertentie, tuurlijk kan dat ook om dit naar buiten te brengen. Ik gebruik hier echter liever shows voor, en idd met een serieuze set. Dat mijn ego dat niet met een huis-tuin en keukensetje kan (of eigenlijk, wil), is dat zo erg? Ik kietel mezelf zo nu en dan ook graag even... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2020 Author Report Share Posted 10 februari 2020 (edited) Hai Marco, het was ook zeker niet als kritiek bedoeld hoor. Je bent zonder meer een van de beste zo niet beste importeur omdat je zo naar klanttevredenheid streeft. Jouw aanpak met demo’s spreekt me verder ook erg aan hoor en ik kom ook zeker weer graag bij je luisteren. Toch mis je een top kleine LS in je portefeuille. Ik denk dat veel huiskamers en huishoudens daar erg gelukkig mee zouden zijn (mits geschikt voor buizen ). Edited 10 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 10 februari 2020 Report Share Posted 10 februari 2020 13 minutes ago, carl said: Toch mis je een top kleine LS in je portefeuille. Wel eens op de webste van Blumenhofer gekeken naar je favoriete model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 februari 2020 Members Report Share Posted 10 februari 2020 Hej Carl, weet je nog, die laatste inloopdag in Hoek van Holland afgelopen december? Mede op jouw verzoek georganiseerd, een vergelijk tussen de Genuin FS3 en de Classic 1722. Een tweetal huiskamer vriendelijke luidspreker, ik schat zelfs kleiner als jouw huidige. Het desbetreffende draadje kun je terugvinden in evenementen. Waarom was je er ook al weer niet? Slecht weer of zo? Kan ik me even niet meer herinneren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 februari 2020 Members Report Share Posted 10 februari 2020 3 hours ago, Arden said: [...] Niet vanwege een glad gelikte advertentie, puur vanwege demo's op shows. [...] Hier wil ik nog wat anders aan toevoegen, het fenomeen adverteren en testen in bladen. Natuurlijk snap ik ook de formule (zonder advertenties geen testen), maar nu zit ik zojuist even door de laatste editie van 1 van Nederlands grootse audiobladen te neuzen, waar ik me steeds vaker aan erger (ook deze maal weer): 2 reviews van buizenversterker merken in dezelfde editie, uiteraard horen ze allebei weer tot de top (en misschien zelfs wel de aanvoerder van die top) in geïntegreerd buizenversterkerland. Nu ken ik beide versterkermerken vrij goed, en ze zijn absoluut minimaal uitstekend te noemen, maar de absolute top? Zo wordt iedere potentieel geïnteresseerde toch al direct op het verkeerde been gezet? Nu wordt het idee gesuggereerd dat een geïntegreerde buizenversterker met prijskaartje x veel beter is dan die versterkers met prijskaartje 2 of 3 maal bedrag x. In bepaalde gevallen zou dat nog wel eens op kunnen gaan, maar in veel andere gevallen niet. Ik weet dat een puntensysteem in testen op termijn ook niet houdbaar zijn, maar het is wel een stuk overzichtelijker, zeker in een bepaald tijdsbestek. ''Het is geen wedstrijd'' wordt er dan vaak gezegd, nou, laat het maar weer een wedstrijd wezen, op zeker dat men dan weer beter zijn best gaat doen! Dus nogmaals, kennismaking met merken en producten, daar zijn die shows nou ook voor. Juist daar kun je als distributeur laten zien waarin jouw apparaten of sets nou echt in excellereren. In mijn optiek een betere manier dan die zoals hierboven omschreven via eenheidsworst reviews met eensluidende conclusies. En ja, ook die shows mogen van mij gerust weer een wedstrijd zijn! Ik verbaas me er regelmatig over dat velen binnen 2-3 uur klaar zijn met opbouwen, terwijl wij altijd tot diep in de nacht bezig zijn om het goed te krijgen. Laten ze er allemaal maar weer eens echt hun best voor doen, dan zouden shows serieus veel leuker worden. Nog even een grappige (of eigenlijk, een treurige) over de bladen als afsluiter in deze, vroeger kreeg je als vertegenwoordiger van welk audiomerk dan ook geen poot aan de grond als je niet in de bladen stond. Tegenwoordig krijg je dan te horen dat ''niemand die ''gekochte'' tests gelooft, die bladen vinden alles mooi, als je maar adverteert!'' Hier zit absoluut een kern van waarheid in, hoe jammer het ook is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2020 Author Report Share Posted 10 februari 2020 (edited) 3 hours ago, Ove Rickland said: Wel eens op de webste van Blumenhofer gekeken naar je favoriete model? Marco demod altijd graag met forse LS, Ove. Doet hij ook niet voor niets Edited 10 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2020 Author Report Share Posted 10 februari 2020 (edited) 1 hour ago, Arden said: Nog even een grappige (of eigenlijk, een treurige) over de bladen als afsluiter in deze, vroeger kreeg je als vertegenwoordiger van welk audiomerk dan ook geen poot aan de grond als je niet in de bladen stond. Tegenwoordig krijg je dan te horen dat ''niemand die ''gekochte'' tests gelooft, die bladen vinden alles mooi, als je maar adverteert!'' Hier zit absoluut een kern van waarheid in, hoe jammer het ook is... Ik kan me een test herinneren van LS die ik in twee kamers had beluisterd. In de huiskamer klonken ze op mijn CJ versterkers goed, op zolder (in opbouw toen) op een oude Quad uitstekend. Dat lag al gevoelig. Veel importeurs willen graag een wasmiddelen reclame. Aan de andere kant kreeg ik meestal wel de mogelijkheid om tussen de regels de zwakken punten te noemen. Ik heb toen wel een van de beste phonotrappen ooit gehoord. Edited 10 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 10 februari 2020 Report Share Posted 10 februari 2020 Carl ,bij mij geen hoorns ,ik heb er niks mee ,als er een zou pakken ,dan wat Cock gemodificeerd heeft ,heb die in Krefeld gehoord ,maar wel in een nette kleur ,95 procent van de hoorns klinkt indrukwekkend en daar heb ik niks aan,na 3 maande kom je dat de strot uit. Marco als je een foto plaats ,kan met bamboe maar het wat dikker met een gelikte kleur ,dat verkoopt zich wat beter,nu komt het mij over een mooie gelikte draaitafel met een iel onderzetter,design is heel belangrijk ,vrouwen letten daar op. Vroeger jaren ,80 kwamen weinig goede firmaatjes van de grond,die speakers en versterkers bouwde,want ze moesten 5 dealers hebben in Nederland voor een test werd geschreven,ik noem dat bepaalde arrogantie van de hifi bladen ,ik heb heel veel mooi spul gehoord die het zakelijk niet gered hebben en dat vindt ik zonde. vd hul toen ook in een audioblad in Duitsland,kreeg een zeer goeie en lovende recensie ,maar wilde het element niet als geschenk achterlaten,maand later hebben ze de test herschreven ,hebben ze hem de grond ingeboord. In het begin vd hul periode was het alleen te ver krijgen via insiders zo was het begonnen in Deutsland ik dacht jaren ,78 ,79 .. Gebeurde ook met Charly speaker ,was een ronde kast ,absolute spitzeklasse,een maand schreven dat het een vergissing was ,nee de boxen fabrikanten waren boos omdat de Charly met de verkoop van hun product van door ging en flinke omzet stijgde . Tegenwoordig gebeurt dat nog ,laats op een show ,fotoreportage met snauze hainy met dynaudio van een audioblad ,heeft zeker drie kwartier geduurd. Voor mij is het een circus en het blijft een circus dat hifi gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 februari 2020 Members Report Share Posted 11 februari 2020 11 hours ago, Wilke said: [...] Marco als je een foto plaats ,kan met bamboe maar het wat dikker met een gelikte kleur ,dat verkoopt zich wat beter,nu komt het mij over een mooie gelikte draaitafel met een iel onderzetter,design is heel belangrijk ,vrouwen letten daar op. [...] Tja, weet je, het meubel waar die tafel op staat is net een haar te laag om de tafel lekker te bedienen. Door die bamboe plaat en dikkere schijven onder de spikes bedient het net wat lekkerder, dan hoef ik net niet te bukken. Dat vind ik hier op kantoor toch ff belangrijker als hoe een vrouw zou vinden dat het smoelt (trouwens, jij hebt ook echt overal verstand van he, zelfs van vrouwen). Die foto's waren er overigens alleen voor om die VTA versteller van Feickert te showen, niet wat er voor voeten of onderplaten onder zitten. Dat mag iedereen lekker zelf thuis bepalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 februari 2020 Report Share Posted 11 februari 2020 14 hours ago, Arden said: Nu ken ik beide versterkermerken vrij goed, en ze zijn absoluut minimaal uitstekend te noemen, maar de absolute top? Zo wordt iedere potentieel geïnteresseerde toch al direct op het verkeerde been gezet? Tsja, op een gegeven moment zijn de superlatieven uitgeput en als er van boven geen ruimte meer is dan krijg je van onder af last van 'compressie'. Verschillen worden marginaler en de producten dus 'beter'. Voornaamste probleem bij recensenten is m.i. een gebrek aan vocabulaire om iets zinnigs over een product te vertellen en dan ook nog op een zodanige manier dat de lezer verschillen tussen producten begrijpt. Komt nog bij dat de schrijfsels verzanden in proza over de periferie waarin het te bespreken apparaat is opgesteld, met heel veel "name calling". Schrijf toch eens een simpele analyse volgens een vast stramien. Een simpele analyse die steeds weer terugkeert bij ieder nieuw of ander product. Desnoods als naast al dat proza. Wat ik mij afvraag is wat redacties tegenwoordig doen. Ik weet het echt niet. Heel af en toe lees ik een audio blad en vind het dan een onsamenhangend geheel, een niet coherente bundeling van schrijfsels. Internet op papier. In het verleden las ik HFN&RR en Stereoplay. Beiden hadden in alle artikelen een duidelijke stijl. Recensies waren vergelijkbaar, ook de muziekrecensies. Ik had daar duidelijk het idee dat de redacties de lijnen uitzetten waarbinnen de schrijvers zich hadden te bewegen. Dan "absolute top", dat is een algemeen probleem aan het worden, alles moet altijd het beste zijn, overal, altijd. Het doet er niet toe wat, goed is niet goed genoeg. Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Ik heb een heel eenvoudig eisenpakket. Ga ik daar mee aan de slag dan moet ik dus een beginnerscamera kopen die voor de recensenten een 6je waard is. Reden, ik zoek geen full frame 4K camera. Ik wil geen zinloze software. Het enige dat voor mij telt is de lensvatting en de beeldkwaliteit. Het boeit mij niet dat model x niet mee kan als sport camera achter het doel bij de D-tjes. Maarja, die 'voor mij geschikte camera' is 'niet goed' en het is ook nog een 'beginners camera' (na 50 jr fotografie). Dilemma.... (voor mij gelukkig niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2020 Author Report Share Posted 11 februari 2020 Ik ben het niet met je eens over hoorns Wiel. Ik denk dat hoorns van ouds de neiging hebben wat schel te klinken en vroeger stoorde me dat zeker. Kennelijk hebben ontwerpers als Thomas B en bijvoorbeeld ook die ontwerper van Capella dat tegenwoordig wel door. Ik vind ze tegenwoordig altijd erg goed klinken en dat “onbegrensde” wat die hoorns hebben is toch wel erg fraai. Nadeel is dat ze groot zijn en dat mensen daar niet altijd op zitten te wachten. De gemiddelde huiskamer in NL is nu eenmaal niet zo groot. Vandaar dat ik op beurzen ook heel graag luister naar goede tweeweggen en die mogen van mij ook best wat meer kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 februari 2020 Report Share Posted 11 februari 2020 3 minutes ago, carl said: Ik denk dat hoorns van ouds de neiging hebben wat schel te klinken onzin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2020 Author Report Share Posted 11 februari 2020 (edited) Ik ben het helemaal met je eens Seed. Als je als recessent de importeur gelukkig wilt maken dan schrijf je altijd dat dit product het beste is en bovendien goedkoop ook. Wat moet je dan bij de volgende recensie schrijven? De werkelijkheid is dat ze allemaal voor en nadelen hebben. Die moet je proberen in beeld te krijgen zodat je lezers makkelijker een voorselectie kunnen maken en beter letten op de mogelijke nadelen in hun situatie. Ik vond het ophouden van Puresound eigenlijk wel jammer want ik begon het naar mijn idee net door te krijgen. Edited 11 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2020 Author Report Share Posted 11 februari 2020 (edited) 10 minutes ago, Seed7 said: onzin Klipsch bijvoorbeeld (is/was een grote aanbieder) en ik hoorde dat ook bij anderen. Edited 11 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 februari 2020 Report Share Posted 11 februari 2020 7 minutes ago, carl said: Klipsch bijvoorbeeld (is/was een grote aanbieder) en ik hoorde dat ook bij anderen. Niks schel aan een Klipsch. Het enige wat kan gebeuren is een wat nasale klank, dat ligt er aan dat hoorns het geluid veel gerichter afgeven, minder diffuus. Gevolg is dan ook minder diffuse reflecties en als alles weer bij elkaar komt hoorbare kamfiltereffecten. Nasale kleuring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2020 Author Report Share Posted 11 februari 2020 (edited) Het woord nasaal vind ik al lastig Seed. Laten we dan zeggen dat er een bepaalde dunheid in de hogere regionen zit die naar schelheid kan neigen zeker als de andere componenten die neiging ook hebben. Henk Niemeyer had enige tijd Klipschhoorns in zijn winkel staan. Die neigden sterk naar schelheid. Op een show verhielp hij dat door een Lyra element te vervangen door een JA van een godskapitaal ( dan deugde of die Lyra of die JA niet zou ik dan zeggen). Ik heb dat ook bij andere Klipsch gehoord. Edited 11 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 februari 2020 Report Share Posted 11 februari 2020 (edited) On 2/11/2020 at 12:29 PM, carl said: Ik vond het ophouden van Puresound eigenlijk wel jammer....... Nee, Puresound is niet opgehouden in haar bestaan, Carl. Je kan nog steeds de website bezoeken. Waar nog vele leuke reviews te vinden zijn. Edited 12 februari 2020 by audiofreak Terug naar de Essentie!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 11 februari 2020 Report Share Posted 11 februari 2020 Carl ,dat schelle komt door het metaal.het breekt open ,daarom heeft kef een waaier ingezet voor meer spreiding ,focal deed dat met een kogeltje voor de tweeter,ook voor spreiding,daar wordt gewoon de trukendoos voor opengetrokken,,dat is het zelfde met die Sonus Faber die jij wilt horen in Alkmaar met touwtjes voor de speaker,heb je meer spreiding meer plaatsing meer kleuring,haal jij die touwtjes weg klinkt alles natuurlijker,instrumenten zijn natuur getrouwer. Of het is dit of het is dat,wat wil de klant. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 februari 2020 Members Report Share Posted 11 februari 2020 Hoorns blijven, zeker in Nederland, toch vaak het stempel van fel houden. Dat is voor een groot deel ook vanwege de gewenning aan ''gewone'' luidsperkers en de beperkingen van de gemiddelde Nederlandse woonkamer. Het hoog van een hoorn valt in principe eigenlijk pas na een meter of 3 af. Bij ''gewone luidsprekers al na 1 meter (reden ook denk ik waarom metingen altijd op 1 meter plaatsvinden). Daar men gemiddeld in NL op misschien 2-3 meter afstand van de set zit, zijn we dus eigenlijk gewend aan luidsprekers die op de luisterpositie al een db of 3 minimaal zijn afgevallen in het hoog. Ga maar eens een opstelling op 1 meter maken met conventionele luidsprekers, dan praat je wel anders. Ga voor de gein nou ook eens luisteren naar een echt instrument, daarbij valt het hoog ook niet na een meter al af. Dit maakt voor mij een hoorn dus gewoon echter ten opzichte van een conventioneel systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 februari 2020 Members Report Share Posted 11 februari 2020 4 minutes ago, Wilke said: [...] Of het is dit of het is dat,wat wil de klant. Daar ben ik het dan weer wel volledig mee eens. De klant mag kopen wat hij mooi vindt, ik heb ervoor gekozen datgene te verkopen wat ik mooi vind. Is dat als klant zijnde niet je kopje thee, helemaal niet erg, daar zijn weer andere aanbieders voor. Zo kan ik iets aanbieden waar ik echt volledig achter sta, andere aanbieders kiezen dan juist weer voor hele andere concepten, beter kan toch niet? Zo blijven we weg van de eenheidsworst. Het zou behoorlijk saai worden als we allemaal hetzelfde aanboden of mooi vonden. De zoektocht blijft wellicht het hekele punt, hoe komt de consument er nou achter wat ze mooi vinden als alles onder dezelfde noemer of kwaliteit wordt onderverdeeld in de media. Tel daar de de politiek en belangen van sommige winkels met eigen import nog bij op, en het wordt alleen maar vager. Dus wederom, ook daar zijn die beurzen nou voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2020 Author Report Share Posted 11 februari 2020 (edited) Mijn ervaring is dat wat ik storend vond aan hoorns nog nooit gehoord heb bij Blumenhofers of Capella. Dan moeten hun ontwerpers toch ook iets beter doen lijkt me. Ik heb verder veel onversterkte live music gehoord Marco. Het geluid hangt ook daar wel erg af van de positie in de concertzaal. Ik zit altijd graag net voor in het midden. (Hoewel ik bij de Cubaanse uitvoering van Carmen helemaal voor zat en behoorlijk genoten heb van de benen en onderbroeken van de danseressen - Ik hoop Hear op enig begrip). In die zin moet je voorzichtig zijn met je oordelen over wat realistisch is en niet. Voor zover het niet duidelijk is vanaf het type wat Cor heeft vind ik de Blumenhofers fantastische LS. Het type daaronder heb ik niet zo’n oordeel over. Edited 11 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts