René N. Posted 29 februari 2020 Report Share Posted 29 februari 2020 13 minutes ago, Ivan10 said: Uhm je vaststelling dat we dus nooit meer een bijdrage van KT88 zullen zien. Dat is zwaar ‘chips’ Yep, nou begrijp ik wat je bedoelde. En ja, dat is het.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 februari 2020 Report Share Posted 29 februari 2020 Erg jammer! Het ga je goed Sander !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2020 Report Share Posted 1 maart 2020 (edited) Ben nog steeds verkouden, met een lijf dat 0,0 zin heeft, met spier en rugpijn. Maar ja, ik had het beloofd. Ik ben vluchtig de 2e en 3e verdieping 2x afgelopen. Ondanks dat er mooie spullen stonden en zeer fraai open gewerkte electronica, (pure audio xxxx) Deed het me eigenlijk niet zoveel. Als "hang oudere" ben ik wel een tijd bij Music2 blijven plakken. Het zat en stond, daar regelmatig vol. En terecht, Cock en Marco weten er altijd wat van te maken. Als buizen liefhebber vond ik de Trafomatic Glenn versterkers erg muzikaal. Ook heel even met de ontwerper gepraat. Mijn engels is helaas niet geweldig ,-hoofd wou ook niet- maar aan een paar woorden heb ik genoeg. Neem maar van mij aan, dat het ontwerp goed in elkaar zit en zo klinkt. Krachtig, open, veel details . Iets dat ik niet verwacht van 300B buizen. Meestal zijn wat "slappe" versterkers, wel verfijnd maar wat weinig body. Dit is de beste 300B versterker die ik tot nu toe gehoord heb. Top. Cock's draaitafel is in werkelijkheid, véél mooier dan op welke foto ook. Ik neem mijn woorden terug (zonder dwang trouwens ) Laat ik het zo zeggen: "ik zou hem ook wel willen hebben" Maar het is gewoon buiten mijn budget, bovendien ben ik tevreden met mijn eigen spulletjes. Maar je krijgt er toch een referentie kader bij. Het klinkt heel vloeiend, makkelijk. Je zit "in de muziek", in plaats van dat je naar muziek luistert. Kan ik niet uitleggen, moet je zelf ervaren. Uiteraard ook een tijd met Cock gepraat. Als je wat van techniek begrijpt, krijg je dan hele bijzondere gesprekken. Opeen gegeven ogenblik kwam Glenn naar ons toe dat de plaat was afgelopen. Zegt genoeg dacht ik.... Ivan10 was er ook, gezellig een bak koffie mee gedronken en bijgepraat in de longe. RenéN, Leobus en Audiofreak, ook even gesproken. Toen was het tijd om weer huiswaarts te gaan. Er valt nog veel meer te vertellen, want ik let ook op kleine details. Maar ik verwacht dat de anderen hier ook nog hun zegje willen doen. "Geen zin" en toch gaan, bleek toch de moeite waard. Jack P.s. ik ga nu niet meteen, alle beurzen aflopen... pffff veel te vermoeiend P.s. 2 Marco ik heb heel even met Glenn gepraat. " Geen probleem die grote speakers! " Als je maar zorgt voor een grote ruimte waar ze kunnen staan! Edited 1 maart 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 maart 2020 Report Share Posted 1 maart 2020 Ja leuke show was het. En leuk om weer even wat handen te schudden van vele bekenden uit de branche. Zoals ik wel kon verwachten bij Marco met zijn superset van Trafomatic klonk het goed, zoals ik dat gewend ben van hem. Cock's draaitafel een verhaal apart is dat. Zo rustig en zo rijk in detail en wat een fijne dynamiek enzovoort. Je moet het gewoon horen. Ook te genieten waren de Audio Analogue Belinni en Donisetti versterkerset met de Monitor-audio PL500II luidsprekerset bij bij Monitor-audio en de Audio Analogue Maestro met de Franco Serblin Accordo Essence luidsprekerset bij Hans Audio. Dat was een klein feestje van herkenning. Het deed mij terugdenken aan destijds mijn eigen Audio Analogue versterkerset in combi met mijn Sonus Faber Concerto luidsprekerset. En Daudio met de kleintje monitors, de M1 vond ik ook best goed klinken in combi met de active sub, de motion feedback. Helaas wel mijn sleutels van mijn scooter verloren daar binnen of buiten op het parkeerterrein bij het AZ stadion. In elk geval toen ik weer bij mijn bromscooter stond in Blaricum waren de sleutels verdwenen. Gelukkig voor mij heeft Leobus mij nog wel even naar huis gebracht, anders had ik een uurtje moeten lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 maart 2020 Report Share Posted 1 maart 2020 (edited) Ik vond het wel erg leuk vandaag, hoewel ik de beroemde kroketten een soort van vergeten ben. Ik had nog geen trek, maar achteraf gezien had ik ze gewoon moeten nemen . Ik was nog nooit bij de audioshow in Alkmaar geweest, maar het was een erg leuke. Ik ben de twee verdiepingen een paar keer langs gelopen, en ik heb dus eigenlijk alles wel gehad. In dat opzicht vond ik de gedeelde ruimtes (met z'n drieën een ruim te moeten delen en dus eenieder twintig minuten per keer draaien) lastig om alles een keertje te kunnen horen. Vlak voordat ik weg wilde gaan kon ik nog net even bij Daudio aanschuiven. En goed ook, want ik vond dat één van de best klinkende sets die ik vandaag gehoord heb. Ook Hans Audio vond ik erg goed, met de Audio Analogue Maestro versterker en de prachtige Franco Serblin speakers. Ik kende de monitoren van Buell, bij Fred hebben bij mij écht indruk gemaakt. Deze nieuwe Accordo Essence is een vloerstaander die meer laag laat horen dan de monitor-versie van Fred. Erg fraai. Dat duur niet ook goed hoeft te zijn bleek in de ruimte met Mark Levinson. Maar de aangesloten JBL Synthesis HDI luidsprekers (een hoorn met drie laag units) maakte op mij in het geheel géén indruk. Slecht was het zeker niet, maar het greep mij niet. Net zoals veel andere sets waar ik was. Overigens vond ik de Kronzilla versterker het met de Final Elektrostaten het ook goed doen, hoewel het op momenten slaapverwekkend was. Wellicht een verkeerde bron of zo, ik weet het niet, maar de tweede keer dat ik er kwam was het een stuk beter. Het hoogtepunt van de show vond ik toch de set bij Music2. En dan vooral het optreden van Quirine Viersen. Het was een geheel akoustisch optreden, op Cello, en ik verbaasde mij over de hamerende vingers op de toets van de Cello. Ik had nog nooit zo dichtbij een spelende celliste gezeten en vond het een leuke ervaring. Ze maakte ook twee foutjes, wat ik geweldig vond: het hoeft allemaal niet hélemaal perféct te zijn, als er maar gevóel in zit. En ja hoor, ik had een paar keer het kippenvel op de armen en de tranen in de ogen. Ja, het hoogtepunt dus. Daarna werd hetzelfde stuk via de set afgespeeld, via de platenspeler van Cock. Ik dacht dat het mono zou zijn, maar Cock vertelde mij even later dat die opname nog niet in mono was. Na ja, maakt ook niet uit. Het liet in ieder geval horen dat het een reproductie betrof, met minder microdetail, ook het "gehamer" was nauwelijks te horen. Wat overigens overigens ook zal komen door de manier hóe er opgenomen is. Maar dat weten we, dat het een reproductie is, en als je het optreden net ervoor niet gehoord had ben je óók blij met zo'n reproductie, via zó'n geweldige set.... Overigens ook weer leuk om een aantal forumleden gezien te hebben: Audiofreak en Leobus (die waren samen gegaan), Buel, Ove Rickland, HansP, Tubejack en ook Ivan10, die ik aansprak vanwege de camera met statief op de nek. Ik had hem nog nooit ontmoet en het was leuk om hem ook eens even te spreken.... En volgens mij ben ik nog iemand vergeten te noemen... Marco, Cock, Hubert, (en anderen die ik vergeet), dank voor al jullie inspanningen, het was weer een mooie dag! Edited 2 maart 2020 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 maart 2020 Report Share Posted 1 maart 2020 Was weer een leuke dag in Alkmaar. Terug in Huizen wat minder doordat Audiofreak zijn sleutels kwijt was. Een paar leuke sets gehoord, maar helaas ook een aantal waar het effectbejag toch de doorslag gaf. Of te veel laag, of teveel hoog of kneiterhard of een krijsend midden. Wat mij opviel was dat van de drie, voor mij, goed klinkende sets er twee met een AMT tweeter speelden. Monitor audio en Daudio waren dat. De derde set die ik goed vond was die van Marco. Die moet wel goed zijn als die zo duidelijk het verschil tussen de draaitafel van Cock en de andere kan weergeven. Wat een rust, muzikaliteit, echtheid en emotie kan die draaitafel produceren zeg. Geweldig. Verder leuk een aantal forummers weer te ontmoeten en kort kennis te maken met Tubejack. En natuurlijk gezellig met Audiofreak rond gelopen. Ik realiseer mij nu eigenlijk pas hoeveel kennissen ik aan dit forum heb over gehouden. Hopelijk gaat dit toch niet verloren. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 1 maart 2020 Report Share Posted 1 maart 2020 Het was in ieder geval wel een redelijk ontspannen sfeer, wel weer een goede indruk gekregen van wat wij in Nederland aan optie"s hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 maart 2020 Author Report Share Posted 3 maart 2020 (edited) Ik vind het toch wel weer jammer dat ik er niet geweest ben als ik dat allemaal lees. Volgend jaar beter Hoewel zou er niets komen in plaats van Muenchen? PS Sander hoeft voor mij niet weg hoor. Ik ben niet zo rancuneus. Verder altijd goede ervaringen met hem gehad. Edited 3 maart 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 maart 2020 Members Report Share Posted 3 maart 2020 Of er iets komt in de plaats van Munchen? Denk het niet. Wel binnenkort nog 1 maal een dag in Hoek van Holland als mijn laatste bijdrage aan het forum in deze vorm: Het systeem wat ik voor Alkmaar had gehaald wilde daar niet doen wat we wilden, en heb ik daar, wel erg succesvol, voor mijn plan B gekozen. Dus, zoals het er nu naar uitziet in het laatste weekend van deze maand: het grote hoorn systeem met de 300B versterkers en de Barcanova draaitafel. Van de week open ik daar wel een nieuw draadje voor, dan weten we precies hoe en wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 maart 2020 Report Share Posted 3 maart 2020 1 hour ago, carl said: Ik vind het toch wel weer jammer dat ik er niet geweest ben als ik dat allemaal lees. En je weet nog niet alles..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 maart 2020 Report Share Posted 3 maart 2020 17 minutes ago, Arden said: Of er iets komt in de plaats van Munchen? Denk het niet. Wel binnenkort nog 1 maal een dag in Hoek van Holland als mijn laatste bijdrage aan het forum in deze vorm: Het systeem wat ik voor Alkmaar had gehaald wilde daar niet doen wat we wilden, en heb ik daar, wel erg succesvol, voor mijn plan B gekozen. Dus, zoals het er nu naar uitziet in het laatste weekend van deze maand: het grote hoorn systeem met de 300B versterkers en de Barcanova draaitafel. Van de week open ik daar wel een nieuw draadje voor, dan weten we precies hoe en wat... Ja leuk! De zaterdag hoop ik? . Ik was wel benieuwd naar die speaker, mooi als er een herkansing komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 (edited) 10 hours ago, René N. said: Ja leuk! De zaterdag hoop ik? . Ik was wel benieuwd naar die speaker, mooi als er een herkansing komt Ik ga dan met mijn trainer 35Km Nordic Walken https://www.30vanzandvoort.nl en tot die tijd loop ik op zaterdagen en zondagen behoorlijke afstanden om te trainen. Dus veel plezier! Edited 4 maart 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 28 Maart? dan is mijn vrouw jarig, ook leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 maart 2020 Members Report Share Posted 4 maart 2020 Ben nog ff aan het puzzelen voor een datum, de 21e kan sowieso niet, de 28e heb ik een show bij Rhapsody, ik ben nu aan het kijken of we de 14e kunnen kortsluiten, anders gaat het wederom erg moeilijk worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 1 hour ago, Arden said: het grote hoorn systeem met de 300B versterkers en de Barcanova draaitafel. Ja, de luidsprekers stonden er maar zielig bij in de kamer. Jammer dat ze niet tot hun recht konden komen. Hopelijk kunnen ze hun kwaliteiten toch laten zien, anders is het zonde van al jullie inspanningen. En Cock wil vast de BarcaNova Sonore draaitafel nogmaals van stal halen om te schitteren. De Trafomatic versterkers in een andere luisterruimte nogmaals aan de tand voelen kan geen kwaad. Ze deden het uitstekend in de grote zaal van Alkmaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 1 hour ago, Arden said: Ben nog ff aan het puzzelen voor een datum, de 21e kan sowieso niet, de 28e heb ik een show bij Rhapsody, ik ben nu aan het kijken of we de 14e kunnen kortsluiten, anders gaat het wederom erg moeilijk worden... Ik zag op de kalender dat hier de weekeinden in Maart al vol stonden met afspraken. 11 of 25 April staat nog vrij Hoe dan ook ,veel plezier mocht ik er niet bij kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 maart 2020 Members Report Share Posted 4 maart 2020 2 hours ago, Ivan10 said: Ja, de luidsprekers stonden er maar zielig bij in de kamer. Jammer dat ze niet tot hun recht konden komen. Hopelijk kunnen ze hun kwaliteiten toch laten zien, anders is het zonde van al jullie inspanningen. En Cock wil vast de BarcaNova Sonore draaitafel nogmaals van stal halen om te schitteren. De Trafomatic versterkers in een andere luisterruimte nogmaals aan de tand voelen kan geen kwaad. Ze deden het uitstekend in de grote zaal van Alkmaar. Ach ja, en dan hebben we het nog niet gehad over de halve gare die de hoorn van zo'n kast wel een mooi iets vond om even lekker op te leunen tijdens het live concert op de zaterdag. We zijn op zondagavond een uur bezig geweest om die hoorn er af te krijgen, die was volledig ontzet. Had ik maar een foto van die zak hooi gemaakt terwijl hij zo lekker leunde met zijn (ik schat) 125 kg. Had ik hem later wel terug kunnen vinden en een factuur kunnen sturen... Maar goed, buiten dat zijn er eigenlijk alleen maar 3 Trafomatic T-shirts gejat, vraag er gewoon 1, had je hem kunnen krijgen, dus viel het eigenlijk wel mee. Die herkansing, als het deze maand niet lukt, tja, dan is het niet anders, er komt nog wel een keer wat voorbij, dus erg druk maken zal ik me niet. Eerst maar eens zien of er nou niet gewoon iemand is die het forum wil overnemen. Pensionada's voldoende hier, dus wat het probleem nu kan zijn? Je zou er zelf nog een zakcentje mee kunnen verdienen als je er wat reclames op loslaat. Maar ik geloof gewoon niet dat geld de issue kan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 T-Shirts gejat? Die lagen net achter de rand op de bar hoe kan dat nu? Was beter geweest om ze voor vijf of tien euro te verkopen bij de BarcaNova stand. De luidsprekers vond ik al gevaarlijk dicht op de stoelen staan. Je moest voorzichtig manoeuvreren tussen de stoelen en speakers als er iemand stond. Ze hadden beter naast de LP stand van BarcaNova kunnen staan. Ik dacht nog mensen passen vast op bij zo’n kostbare luidspreker, maar nee. Bizar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 Moet er ook wel een Blumenhofer beker of t-shirt zijn met een afdruk van de speaker waar jullie mee speelde en de tekst ‘Big is beautiful’ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 3 hours ago, Arden said: Eerst maar eens zien of er nou niet gewoon iemand is die het forum wil overnemen. Pensionada's voldoende hier, dus wat het probleem nu kan zijn? Je zou er zelf nog een zakcentje mee kunnen verdienen als je er wat reclames op loslaat. Maar ik geloof gewoon niet dat geld de issue kan zijn. Tijd misschien wel, maar er is ook kennis nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 maart 2020 Author Report Share Posted 4 maart 2020 16 hours ago, Arden said: Het systeem wat ik voor Alkmaar had gehaald wilde daar niet doen wat we wilden, en heb ik daar, wel erg succesvol, voor mijn plan B gekozen. Dus, zoals het er nu naar uitziet in het laatste weekend van deze maand: het grote hoorn systeem met de 300B versterkers en de Barcanova draaitafel. Wat dat betreft zal een LS toch altijd een beetje onvoorspelbaar klinken. Ik vind die Blumenhofers eigenlijk nog behoorlijk ongevoelig voor de akoestiek. Ik meen dat ik ze een keer in Krefeld minder vond klinken, maar voor de rest toch altijd vlekkeloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 maart 2020 Members Report Share Posted 4 maart 2020 De luidspreker is het probleem vaak niet, maar de ruimte waar je terecht komt. Dat bleek nu ook weer. Nou denk ik ook dat het voor een deel aan ons ligt, het gros had er waarschijnlijk vrede mee gehad, maar gewoon goed is voor ons niet genoeg. Ik vind dat je er alles uit moet halen wat er in zit. Doe je dat niet is dat in mijn beleving een belediging aan de bezoekers. Krefeld was echt een ramp, daar hadden we een verhoogbaar podium in de vloer zitten. Dat we dat uiteindelijk nog “acceptabel” kregen, mag een godswonder heten. De Xfi, of Dutch Audio Event hoe het nu dan mag gaan heten, die doe ik niet eerder meer als dat ze een betere locatie hebben gevonden. Verzoeken tot het lenen van draaitafels door andere exposanten liggen er al weer, dus waarom zou ik anderen niet een keer het werk laten doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 (edited) Ik dacht dat Arden een hele grote ruimte had,dat heeft die toch meestal,dat Arden zegt ligt aan de ruimte kan kloppen ,hoeft niet zo te zijn,maar als je imponerend ,laat zien dat je een te grote speaker hebt is ook niet van het goede,dan maar de kleinste BHC speaker. Acappella uit Duisburg klonk wel goed in Krefeld en ook zo,n breedband speaker in ongeveer de zelfde ruimte als Marco klonk ook goed en magnetostaat samen met elektrostaat klonk ook goed alleen die hadden vloerbedekking met gras kleur . 70 procent in Krefeld was deruimte met speaker niet goed ,ook bij Manger was het niet goed. En t -shirt meer laten drukken ,was het per shirt ook goedkoper geweest ,en heel goed doordacht Marketing concept cq ontwerp,en we met korte mouwen en in verschillende maten ,en hij had gewoon een aparte tafel moeten neerzetten voor de t-shirt ,met een mooie jonge vrouw leuke vriendelijke uitstraling, mvg wilke Edited 4 maart 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 12 minutes ago, Wilke said: Hij had gewoon een aparte tafel moeten neerzetten voor de t-shirt ,met een mooie jonge vrouw leuke vriendelijke uitstraling, Die actie is op het laatste moment afgeblazen, omdat jij toch niet zou komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 maart 2020 Report Share Posted 4 maart 2020 1 minute ago, Ove Rickland said: Die actie is op het laatste moment afgeblazen, omdat jij toch niet zou komen. Die leuke vriendelijke vrouw was er gelukkig wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts