Jump to content

Vincent SV-233; CD-S3 en ... ?

Avallon
 Share

Recommended Posts

Hallo Avallon,

Je geeft weliswaar aan aan welke versterker en CD-speler je denkt, maar niet aan welke prijsklasse je denkt om speakers te gaan kopen, of welke speakers je al beluisterd hebt. Ik neem aan dat de apparatuur combinatie welke jij hebt uitgekozen verkozen is na een luisterproef, en die heeft ongetwijfeld mbv. een set demonstratiespeakers van de winkelier plaatsgevonden. Meestal hak je geen knopen door voordat het resultaat je aanspreekt, dus die voor de demonstratie gebruikte speakers zijn kandidaat numero uno zou je zo zeggen.

Groet,

Marcel

Hallo Avallon,

In MusicHome stond de Vincent SV-233 en CD-S1 in "Mijn set", daar werd de Audio Silver 5i van Monitor Audio gebruikt als luidsprekers.

In Stereo 5/2001 stond een test over de SV-233. Het vermogen is 222/317W bij 8 resp. 4 ohm. De meetresultaten waren goed tot zeer goed voor een versterker in deze prijsklasse, behalve de kanaalgelijkheid is met 2,5dB niet goed.

De symmetrische ingang klinkt merkbaar slechter dan de a-symmetrische ingangen.

Een tip die ze gaven was om de netkabel te vervangen in een betere.

Volgens hum klonk de versterker krachtvol, gevoel voor details.

De boxen die zij gebruikten waren:JMlab Utopia, MBL 300D en Progressive Audio Diablo.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat misschien een ander je verder kan helpen.

Geplaatst door marcel van mijn hifi:

Hallo Avallon,

Je geeft weliswaar aan aan welke versterker en CD-speler je denkt, maar niet aan welke prijsklasse je denkt om speakers te gaan kopen, of welke speakers je al beluisterd hebt. Ik neem aan dat de apparatuur combinatie welke jij hebt uitgekozen verkozen is na een luisterproef, en die heeft ongetwijfeld mbv. een set demonstratiespeakers van de winkelier plaatsgevonden. Meestal hak je geen knopen door voordat het resultaat je aanspreekt, dus die voor de demonstratie gebruikte speakers zijn kandidaat numero uno zou je zo zeggen.

Groet,

Marcel

Hoi Marcel, dit heb ik bewust gedaan om zo te voorkomen dat de 'zoektocht' beperkt wordt in een bepaalde klasse. Ik verwachtte toch geen excessen aan te treffen qua prijs.

Het meest nare is echter dat ik de set nog niet heb beluisterd

:(

Ik wil namelijk niet constant van de ene naar de andere winkel lopen zonder iets te kopen. Ik ga dus af op de lectuur die ik over deze set kan vinden. Klinkt misschien gek, maar als ik naar een winkel als RAF ga krijg ik al gauw een 'door de bomen het bos niet zien' gevoel. (Afgezien van mijn persoonlijk bezwaren tegen RAF overigens.)

Bovendien valt het niet mee deze componenten te vinden. Ik heb een site gezien van een dealer in Vincent apparatuur en heb ze een mailtje gestuurd. Het is nu afwachten tot ik een replytje krijg.

Geplaatst door Avallon:

Hoi Marcel, dit heb ik bewust gedaan om zo te voorkomen dat de 'zoektocht' beperkt wordt in een bepaalde klasse. Ik verwachtte toch geen excessen aan te treffen qua prijs.

Het meest nare is echter dat ik de set nog niet heb beluisterd

:(

Ik wil namelijk niet constant van de ene naar de andere winkel lopen zonder iets te kopen. Ik ga dus af op de lectuur die ik over deze set kan vinden. Klinkt misschien gek, maar als ik naar een winkel als RAF ga krijg ik al gauw een 'door de bomen het bos niet zien' gevoel. (Afgezien van mijn persoonlijk bezwaren tegen RAF overigens.)

Bovendien valt het niet mee deze componenten te vinden. Ik heb een site gezien van een dealer in Vincent apparatuur en heb ze een mailtje gestuurd. Het is nu afwachten tot ik een replytje krijg.

Hoi Avallon,

Het beluisteren van een set is van essentieel belang. Een redakteur kan en mag niet bepalen wat er bij jou in huis komt te staan. Dat je iets tegen Raf hebt, het zij zo, ik ben er nog nooit geweest, maar er zijn genoeg speciaalzaken die wel een goed advies kunnen geven. Meestal slaag je beter bij de ietwat kleineren. Klik maar eens links op de winkelbutton en zoek maar eens een paar winkels uit, ga er naar toe en voel niet gelijk opgelaten als je niks koopt. De mensen in zo'n winkel zijn ook blij als er niks verkocht is, maar toch iemand tevreden weggaat met goed advies op zak (hopende dat ze een vaste klant erbij hebben :D ).

bedankt sodeju, maar ik denk dat ik mezelf niet helemaal duidelijk heb gemaakt. Vanzelfsprekend ga ik luisteren, lang luisteren zelfs, maar dat wil ik wel gericht doen.

Er zijn idd heel wat speciaalzaken, maar die voeren allemaal een bepaald assortiment. Nu wil vrouwe Fortuna het zo dat ik de versterker en cd-speler van de

Dat is niet helemaal waar. Als jij bij een goeie zaak binnenkomt zijn ze heus niet te beroerd om de set voor jou in een luisterruimte op te bouwen, dan kun je al proefluisteren. Als de keuze definitiever wordt, zal de winkelier er niet huiverig voor zijn je deze set thuis uit te laten proberen en hij kan je dan altijd nog vertellen wat hij eventueel anders zou doen om e.e.a. beter te laten klinken.

om een k.e.k. set uit te zoeken en dan thuis te beluisteren wordt anders een kostbare zaak, omdat je dan regelmatig miskopen maakt. Vraag maar aan Alco