Pjotr Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 1 hour ago, Ivan10 said: Het is een helder betoog van @KT88 . ik heb er geen problemen mee @Pjotr Ach ik ook niet op zich hoor. Het gaat alleen niks helpen om Pure Sound weer op de rails te krijgen. Valt mij gewoon op dat er een teneur gaande is van mannen die Abraham allang gezien hebben die aan ander mannen die ook allang Abraham gezien hebben, menen te moeten vertellen waar de mosterd te vinden is Misschien moeten we een topic hebben wat en waar de beste Mosterd is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2020 Author Report Share Posted 20 februari 2020 Mosterd met een beetje honing erin Peter? Ik ga me voorbereiden op mijn luistersessie met vaste luistervriend: Micro Seiki en Hana. Morgen meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 (edited) 26 minutes ago, carl said: Mosterd met een beetje honing erin Peter? Op een stukje oude kaas? Dat is hier bij ons verboden, veel te verslavend Edited 20 februari 2020 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 8 hours ago, Ove Rickland said: Zou het nog lukken om de vraag te beantwoorden? Nee, ben jij de maker van het product .,dus je hebt pech. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 (edited) Copiëren niet zo moeilijk? Heb jij wel eens geprobeerd een Linsley Hood na te bouwen? Of een Hiraga?Zowat het simpelste versterkerschema dat er is, maar oeioeioei die onderdelenkeuze.....en plaatsing. En print. En voeding.Het is MIJ nog nooit gelukt om dezelfde kwaliteit ook maar te benaderen, ook al is het zo simpel en niet eens het beste schema dat ik ken.Maar goed, het is makkelijk oordelen als je ergens nauwelijks iets vanaf weet. Daar hebben er hier meer last van.Hoe meer je weet, hoe bescheidener je wordt (behalve Amerikanen). quote KT met die Linsly Hood ,daar ben je gemiddeld negen maanden mee bezig cq verder voor jou combinatie,en als je met 2 man luister ,wil hij die condensator en ik die andere condensator en het verschil is minimaal,muggenziften. Koop jij ook gewoon een willekeurige luidspreker cq interlink kabel voor jouw installatie ,en klaar is Kees . hifi is maat werk ,dan kun jij niet kopen ,ook niet met higend apparatuur,en als jij denkt de juiste combinatie hebt ,dan begin pas het feest binnen in de speaker, cq versterker cq dac en zo kan ik door gaan . Gaan wij een draaitafel kopen met wonderen . Die van Cock en die Marco zijn twee totaal verschillende draaitafel,s ,voor twee verschillende installatie,s ,welke is nou de betere wilke Edited 20 februari 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2020 Author Report Share Posted 20 februari 2020 (edited) 1 hour ago, Ivan10 said: @carl kan wel tegen een stootje na al die jaren bij de overheid. Maar ik stuur ‘m nu naar China toe om een Micro Seiki clone te ontwerpen en te bouwen. Ik heb een draaitafel van dit roemruchte merk niet eerder gezien, dus op naar de weder opbouw van een legende. Je kunt het Carl. Ik probeer wel iets te bouwen Ivan, maar dat is geen draaitafel. Van je hobby moet je denk ik je beroep niet maken. Zit dichter bij mijn oude vak. Ben benieuwd of mijn bezoek nog komt. Over de Waalbrug met de fiets in de regen naar mij in het bos. Edited 20 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 1 hour ago, Pjotr said: Ach ik ook niet op zich hoor. Het gaat alleen niks helpen om Pure Sound weer op de rails te krijgen. Valt mij gewoon op dat er een teneur gaande is van mannen die Abraham allang gezien hebben die aan ander mannen die ook allang Abraham gezien hebben, menen te moeten vertellen waar de mosterd te vinden is Misschien moeten we een topic hebben wat en waar de beste Mosterd is... Pjotr, die mosterd is hier te vinden :http://www.diemerkrant.nl/2017/06/03/1982-luycks-fabriek/ of hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Luycks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 Achter aan sluiten Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 Carl,is wel altijd iemand die correct en gedurfd is met zijn uitspraken, en niemand beschadigd. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 Hahaha, ik was in 1972 bij Lucks vakantiewerker daar samen met de vriendjes Hans en Berend-Jan. Augurkenpotjes moesten we vullen. Veel gelachen en Radio Veronica op het transistorradiootje van Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 Ik heb het vermoeden dat Carl, bijzonder goed weet waar de klepel hangt op draaitafel gebied,hoeveel draaitafel,s heeft die ,hou Carl maar in de gaten. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 (edited) 1 hour ago, Wilke said: Nee, ben jij de maker van het product .,dus je hebt pech. wilke Wat heb je hier eigenlijk uberhaupt dan te zoeken? Roeptoeteren dat je het allemaal zo goed weet, maar antwoorden ho maar. Houd dan je waffel. Veel geschreeuw en weinig (zeg maar: geen) Wol. Edited 20 februari 2020 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 1 hour ago, Wilke said: Die van Cock en die Marco zijn twee totaal verschillende draaitafel,s ,voor twee verschillende installatie,s ,welke is nou de betere Moet je niet eerst luisteren voordat je roept of iets beter is,en hoezo 2 verschillende installatie's als je een ander apparaat in je set wilt moet je dan heel je set vervangen ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 (edited) Nee Cor.ik heb hier verschillende draaitafels hier staan ,waarvan de plateau,s uit verschillende soorten matriaal bestaan ,en die op een van de draaitafel verschillende plateaus kan verwisselen ,vroeger deed ik ook nog 2cm ,6cm en 10cm dik plateaus,maar dat gaat mij op een gegeven moment te ver,die van Cock is een metaal legering en van Marco een kunstof legering.. Twee totaal verschillende draaitafels. En klank verschillen blijven niet alleen bij plateau,s , Hoor maar eens het verschil tussen een dik lager spindel en een dun lager spindel en waar ga ik die inzetten in welke combinatie? En dan praten we nog niet over soorten matriaal. Zet eens zes totaal verschillende draaitafels neer ,de wereld gaat voor jouw open . Plaat is voor mij af ,ik ben er klaar mee . In principe als je een Thorens op markplaats koop,voor een prikje ,en je bouwt die goed op moet je eigenlijk niet meer zeuren. Wilke Edited 20 februari 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 20 februari 2020 Report Share Posted 20 februari 2020 Ove ,ik heb jou niks te verklaren ,klaar. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2020 Author Report Share Posted 21 februari 2020 Als je mij vraagt wat de beste draaitafel is, is het antwoord dat dat er waarschijnlijk veel zijn. In ieder geval klinken ze allemaal slecht als er een slechte persing op ligt. De draaitafel van Cock heb ik indertijd gehoord, waarschijnlijk in zijn oervorm. Met die motor en rem was de draaitafel ook zeker innovatief. Mag hij best trots op zijn. Wat ik van Cock eigenlijk nooit heb begrepen, is dat hij geen mooie monitor heeft gebouwd. Met die Dynaco’s en de Harmonizer moet hij daar toch redelijk dicht bij zijn (geweest). Vanavond trouwens weer geluisterd naar de Micro Seiki. Kanaal viel uit en dan schrik je toch wel. Na wat zoeken bleek het de DIN stekker van phonokabel te zijn. Waarschijnlijk eruit getrild op weg naar mijn huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Hij heeft toch een goede monitor,waarom zou die iets nieuws bouwen ,ik verwacht eerder een revolutionaire versterker, van Cock. En de Ls 50 ,gebruiken ze toch ook bij label trpk,als monitor en bij stereophile ,zeer goede site vinden ze ook een top speaker. wat intressant is one point tecording met ribbon microfoons, die zit ook op de show in Alkmaar . wilke Edited 21 februari 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 19 minutes ago, Wilke said: Hij heeft toch een goede monitor,waarom zou die iets nieuws bouwen ,ik verwacht eerder een revolutionaire versterker, van Cock. En de Ls 50 ,gebruiken ze toch ook bij label trpk,als monitor en bij stereophile ,zeer goede site vinden ze ook een top speaker. wat intressant is one point tecording met ribbon microfoons, die zit ook op de show in Alkmaar . wilke TRPTK gebruikt zeker geen LS50 maar de KEF Blade..... Laat een ding duidelijk zijn, een LS50 is een leuke speaker, maar zeker niet een top speaker. Dan moet je er eerst nog heel wat aan modificeren en een oplossing zoeken voor het laag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Ik denk dat ik voor de aardigheid zo,n ls 50 koopt,mij heeft het nooit gepakt de ls 50 ook de blade niet,gehoord op shows en bij de dealer. wilke Edited 21 februari 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 1 hour ago, pjotr27 said: TRPTK gebruikt zeker geen LS50 maar de KEF Blade..... Laat een ding duidelijk zijn, een LS50 is een leuke speaker, maar zeker niet een top speaker. Dan moet je er eerst nog heel wat aan modificeren en een oplossing zoeken voor het laag.. Helemaal waar, het is een leuk ding om te proberen maar daarvoor toch ook weer te duur. Het zal bij een echte liefhebber geen lang leven beschoren zijn. Ik zou het geld in de zak houden, Wilke. De goede berichten op dit forum zijn allemaal gebaseerd op de door Cock gemodificeerde LS50 en dat heeft weinig te maken met de LS50 zoals die in de winkel over de toonbank gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Hartelijk dank voor de gouden tip ,Kraus ,nu zal ik toch moeten gaan naar Cock,thuis,of het wat voor me is . wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 2 minutes ago, Wilke said: Hartelijk dank voor de gouden tip ,Kraus ,nu zal ik toch moeten gaan naar Cock,thuis,of het wat voor me is . wilke Zou ik doen. Een treinkaartje richting Rotjeknor bespaart je zeker & vast veel geld en een miskoop. De koffie bij Cock is goed & gratis. De enige zware inspanning is Cock te doen zwijgen en de LS te laten spreken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Nu heb ik het ding zowel in de winkel als bij Kraus thuis beluisterd. Het moet echt wel jouw smaak zijn. De mijne was het beslist niet. Klonk zo fris dat ik het er koud van kreeg. En de sweetspot vond ik opmerkelijk smal. Aan dat frisse valt nog wel te sleutelen, maar aan die sweetspot weinig. Edited 21 februari 2020 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 29 minutes ago, Pjotr said: Aan dat frisse valt nog wel te sleutelen, maar aan die sweetspot weinig. Dat wordt voor jou dan ook een treinkaartje richting Rotjeknor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 54 minutes ago, Ove Rickland said: Dat wordt voor jou dan ook een treinkaartje richting Rotjeknor. Achter Onno aansluiten SVP............................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts