TL 200 Posted 24 februari 2020 Report Share Posted 24 februari 2020 (edited) Lagertje? Dit was een vraag aan Carl. Maar ja, Mumsie zat er tussen. Edited 24 februari 2020 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2020 Author Report Share Posted 24 februari 2020 Dat zou goed kunnen. De vraag is even of die zo makkelijk te krijgen zijn. Gisteren vond ik wat foto’s van de motor. Zal ik even opzoeken. Niet zo bijzonder volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 februari 2020 Report Share Posted 24 februari 2020 (edited) 30 minutes ago, carl said: Ik heb er een nieuwe snaar opgezet en de motor werd zeer en constant lawaaiig. Ik dacht eerst dat de snaar aanliep, maar helaas ook zonder snaar. In principe moet een dergelijke motor geruisloos kunnen lopen. Ik dacht eerst aan Jaap Pees, maar kennelijk heeft Roger ook iemand in zijn dorp die dit kan. Ik heb hier een TD 320. Die kan ik wel meenemen op de draaitafel dag. Speelt ook erg mooi. Altijd goed. @Mumsoft. Niet echt een draaitafeldag, Carl neemt zijn Thorens mee naar de luisterdag bij mij. Er zullen wel plaatjes gedraaid worden. Edited 24 februari 2020 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 februari 2020 Report Share Posted 24 februari 2020 https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=5793 Hier hetzelfde probleem. Druppeltje olie wordt aangeraden. Maar lees zelf maar, het lager is geseald en moet een leven lang meekunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2020 Author Report Share Posted 24 februari 2020 (edited) Het lager van het plateau is volgens mij gemaakt voor 80 jaar. En ik veronderstel dat Roger de motor wel gesmeerd heeft ( ik check het in ieder geval bij hem). Het schijnt trouwens een simpel motortje te zijn https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=5793&start=30 Dus als Ivan en ik hem gaan reproduceren in China komt er een betere in. Ik durf het Cock niet te vragen want voordat je het weet wordt het een raketmotor Edited 24 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 februari 2020 Report Share Posted 25 februari 2020 20 hours ago, carl said: Ik durf het Cock niet te vragen want voordat je het weet wordt het een raketmotor Ah joh, die maken nog meer lawaai. Moet je hem er een flink eind vanaf zetten met een heeeeeel lange snaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2020 Author Report Share Posted 25 februari 2020 De motor bij de Micro Seiki is ingebouwd. Dus de bijgeluiden pakt het element ook mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 februari 2020 Report Share Posted 25 februari 2020 32 minutes ago, carl said: De motor bij de Micro Seiki is ingebouwd. Dus de bijgeluiden pakt het element ook mee. zijn het niet de ophangrubbertjes, die hard zijn geworden.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2020 Author Report Share Posted 25 februari 2020 (edited) Wat bedoel je met ophangrubbertjes Hans. Ik heb daar helemaal geen verstand van. Roger had iemand die elektro motoren kan repareren. Volgens internet zijn er vaker problemen mee. Edited 25 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 februari 2020 Report Share Posted 26 februari 2020 Het motortje hangt waarschijnlijk met een paar rubbertjes aan het chassis. wanneer die hard geworden zijn, brengen die de trillingen van de motor over naar het chassis. Maar dat de lagers versleten zijn kan natuurlijk ook. Zeker wanneer de draaitafel lang niet is gebruikt en dan zonder smeerbeurt wordt gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 februari 2020 Report Share Posted 26 februari 2020 Het zou mooi zijn als je de motor los van het chassis kunt laten lopen, wellicht draait hij dan stil. Geen idee of dat kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 februari 2020 Author Report Share Posted 29 februari 2020 Roger kijkt er in ieder geval nog even naar. Hij zegt via mail dat de motor eigenlijk niet op zijdelingse krachten berekent is. Kan dus best dat na 40 jaar wat slijtage optreedt. Het is trouwens een motor van een cassette deck. Ik wil hem in ieder geval zo origineel mogelijk weer terug de Micro Seiki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 februari 2020 Report Share Posted 29 februari 2020 Slijtage over 40 jaar is niet gek, god weet hoeveel draaiuren het motortje heeft gehad. Straks is hij weer als nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2020 Author Report Share Posted 1 maart 2020 Precies Peter ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder1 Posted 5 maart 2020 Report Share Posted 5 maart 2020 Verzoek van het beheer: Om in dit topic graag reacties plaatsen over het onderwerp: Micro Seiki en Hana SL element. Alle postings over het forum en de verdwijning ervan of een eventuele overname of wat te doen straks als het doek is gevallen enz enz. graag een eigen topic opstarten. De posting erover zijn hier verborgen . Dank voor de medewerking. Het beheer. Beheerder1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 5 maart 2020 Report Share Posted 5 maart 2020 Is het zo moeilijk om die postings zichtbaar te maken in een nieuw topic? Mij lukt dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder1 Posted 5 maart 2020 Report Share Posted 5 maart 2020 Start maar een nieuw topic op, Ove. En post daarin wat je wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts