carl Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Vanochtend heb ik mijn deelname aan dit forum heroverwogen. De aanleiding is de opmerking van Sander. De oorzaak de lauwe reacties van mensen met wie ik jarenlang op dit forum heb gezeten en daarnaast ook samengewerkt. Ivan mag dan wel zeggen dat hij "geen moeite heeft met het betoog van Sander" en Kraus "ik vind het een goed beargumenteerde mening". Alleen als je naar de feiten kijkt klopt er geen jota van. Al bij de eerste vergadering van Puresound hebben we afspraken gemaakt over mijn kennistekort op het gebied van electronica. Ik ben daar dan ook minstens net zo zorgvuldig mee omgegaan als in mijn professionele werk en dat is check en dubbelcheck (deskundige correctoren). Ik heb trouwens nog even mijn laatste 10 artikelen op Puresound herlezen. Over de voeding van Hanze Hifi is inderdaad iets technisch toegelicht. Dat was echter een tekst van Jaap Pees die ik nagenoeg letterlijk heb overgenomen. Daarnaast wel bijvoorbeeld artikelen over (ont)koppelen en daar heb ik weer uitvoerig info over gekregen van Roger en daarnaast zo'n beetje alles gelezen wat Hans en anderen op internet er over hebben geschreven. Als zeiler weet ik wel iets van mechanica trouwens. Weet je wat ik al vroeg heb geleerd op mijn werk : eerst navragen en dan pas je oordeel geven en zeker als het mensen betreft. En dan de opmerkingen van Sander over "best doen om er bij te horen" en "dikdoenerij". Nu heb ik voldoende psychologen in mijn kennissenkring om te weten dat je zeer voorzichtig moet zijn met psychologiseren als je dat niet kan. Daarnaast is het wel zo, dat het eerste wat mensen doen om er bij te horen is meepraten met anderen. Nu kan je veel over me zeggen behalve dat meepraten mijn sterke punt is Even los van de Hifi ben ik altijd sterk opinierend. Een bedroefde methode om snel informatie bij elkaar te sprokkelen. En dan die dikdoenerij. Weet je wat dikdoenerij is: net doen alsof Hifi nog Rocket Science is. Nu geloof ik zelf nog wel in zekere geluidsverschillen tussen componenten, maar ik herinner me ook een artikel in de Hifi News van een echt kundig iemand die twee versterkers had gebouwd volgens hetzelfde schema: een met audiofiele componenten en de andere met klankregeling en normale componenten. Bij een grote reeks van testen was geen klankmatig verschil waar te nemen. Maar zelfs als er al gehoormatige verschillen zijn waar te nemen in serieuze elektronica, dan staan die niet in verhouding met akoestische maatregelen, luidsprekeropstelling en dergelijke. Voorlopig (?) zien jullie me niet meer op dit forum. Ik kom ook niet op de AZ show, maar wel bij Groovy als ik welkom ben. Ik zal dus de postbus hier af en toe gebruiken. Mensen die me een goed hart toedragen zijn trouwens altijd welkom. Oh ja, bij Sander staat nog mijn Meridian ter reparatie. Ik kan me niet voorstellen dat die nog goed klinkt - mag die houden. Edited 21 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Heet van de naald reageer ik al na enkele regels gelezen te hebben: de mening van Sander is beargumenteerd maar of die argumenten valide zijn, daarover heb ik geen woord gezegd. Zijn posting is geen losse flodder maar een betoog. Zoals gezegd kun je het met de argumenten zowel als de conclusie eens of oneens zijn. Lees ik verder dan moet ik je gelijk geven wat betreft de opmerkingen over dikdoenerij en erbij willen horen. In de originele post heb ik daar enigszins over heen gelezen maar zulke opmerkingen zijn inderdaad in het geheel niet 'comme il faut' en evenmin waarheidsgetrouw. Mocht je vertrekken dan zal je vertrek door velen hier worden betreurd. Men draagt je best een goed hart toe hier en bovendien draag je het audiohart wel op de juiste plaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Dat is jammer, Carl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Ja, heel erg jammer. Mijn inziens heeft de discussie met Sander niet zoveel met dit forum te maken. Ik lees altijd graag je posts. Volgens mij heb je een keer ontmoet, maar dat was maar heel kort. Denk er gewoon even rustig over na. Ik, en met mij vele andere meelezers zullen het betreuren als je niet meer post... groet Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Carl,ik dacht dat je als jurist een hele brede rug hebt en een flinke stoot kan verdragen ,en die heb je ook ,trek er geen reet van aan ,ieder een heeft een eigen mening ,en wat maakt het uit dat jij geeen ballen verstand hebt van elektronica ,dat brein van jouw gaat en kan gelukkig niet elektronisch denken ,dat is een groot geluk ,minder beïnvloeding in het luisteren van de muziek . Wat Kraus ook zegt ,audiohart op de goede plaats,dat zijn de juiste worden. Iedereen heeft een andere kijk op audio. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Carl, ik zou (als ik jou was) met Sander in gesprek gaan. Ik denk dat jullie hier nu allebei een naar gevoel aan overhouden. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Lees net de aanleiding van Carl's voornemen. Dat je van mening verschilt of een andere smaak hebt: prima. En je mag ook iemands technische kennis onvoldoende vinden. Maar iemands integriteit in twijfel trekken ('er bij willen horen' en 'dikdoenerij') dat gaat voor mij te ver. Ik vind dat Carl hier 'gewoon' moet terugkeren, lekker naar AZ moet gaan, maar ook dat Sander een reactie moet geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Carl,bij jongeren rolt het brein op,woord je sterk in emoties en gedrag,bij ouderen is het omgekeerde ,je kunt iets minder verdragen dus meer emoties en daar hebben we allemaal last ,ik ,en het geldt ook voor KT en freaky en zo kan ik door gaan ,het is eenmaal zo daar moet je mee kunnen leven . Dus geen redenen om teleurgesteld te zijn en trouwens ze hebben jou niks te verwijten ,en als die dat hebben ,prima ,hebben een probleem met zichzelf. En trouwens met jouw gehoor en schrijf ervaring ,stopt ik bij puresound ,ging op zoek naar een andere audio site hier in Nederland ,verdomme je hebt de kennis en de kunde en heel veel ervaring,gewoon afscheid nemen ,klaar. Ik lag er niet wakker van ,dat ik vertrek ben puresound. wilke Edited 21 februari 2020 by Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Carl, ik neem aan dat jullie het aantal gelezen pagina's van de door jouw geschreven reviews wordt bijgehouden. Dat is er in ieder geval één. dat ben ik dan. Maar ik neem aan veel hoger. dat zegt meer over waardering dan zo'n reactie van KT. Daar komt bij, dat de meeste lezers van zo'n review niet technisch zijn onderlegd en het juist een groot voordeel vinden wanneer het in, voor hun begrijpelijke taal is geschreven. Ik zou het erg jammer vinden wanneer je besluit om hier te vertrekken. Jouw bijdragen lees ik altijd met veel plezier. Edited 21 februari 2020 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 7 minutes ago, Hans van Liempd said: Carl, ik neem aan dat jullie het aantal gelezen pagina's van de door jouw geschreven reviews wordt bijgehouden. Dat is er in ieder geval én. dat ben ik dan. Maar ik neem aan veel hoger. dat zegt meer over waardering dan zo'n reactie van KT. Daar komt bij, dat de meeste lezers van zo'n review niet technisch zijn onderlegd en het juist een groot voordeel vinden wanneer het in, voor hun begrijpelijke taal is geschreven. Ik zou het erg jammer vinden wanneer je besluit om hier te vertrekken. Jouw bijdragen lees ik altijd met veel plezier. Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Carl wat ik zelf zo doen, is: "rustig" weggaan. Als ik het ergens niet meer naar mijn zin heb. Waarom moet daar nu weer een topic voor geopend worden? Edited 21 februari 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 8 minutes ago, Tubejack said: Carl wat ik zelf zo doen, is: "rustig" weggaan. Als ik het ergens niet meer naar mijn zin heb. Waarom moet daar nu weer een topic voor geopend worden? Mosterd na de maaltijd...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 21 minutes ago, Tubejack said: Carl wat ik zelf zo doen, is: "rustig" weggaan. Als ik het ergens niet meer naar mijn zin heb. Waarom moet daar nu weer een topic voor geopend worden? Carl is "van den uitleg..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Dan wil ik graag naast dit digitaal schrijven nog een schriftelijk kopie ontvangen voor het high-end archief. Ik blijf natuurlijk de ambtelijke bewaartermijnen aanhouden. edit: dit is een knipoog aan de bijzondere archief- en communicatie vereisten onder ambtenaren. En moet als zodanig ook beschouwd worden. Edited 21 februari 2020 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 2 minutes ago, Ivan10 said: Dan wil ik graag naast dit digitaal schrijven nog een schriftelijk kopie ontvangen voor het high-end archief. Ik blijf natuurlijk de ambtelijke bewaartermijnen aanhouden. Je eigen foto reportages waren leuker Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 (edited) Erg jammer Carl. Ik begrijp dat je je aangevallen voelt maar ik denk dat je wat Sander geschreven heeft te zwaar laat wegen,laat het een paar dagen bezinken. Ik ken jouw en Sander al een hele tijd en heb in de loop der tijd gezien dat jij en Sander overwegend gematigd reageren en niet snel iemand aanvallen. Ik weet ook dat Sander af en toe een scherpere pen heeft,het las een beetje belerend maar hij had (aanname) volgens mij niet de intentie je te beledigen. Uiteraard ben je meer dan welkom op de luisterdag net zoals anderen. Ik hoop je snel weer te zien posten. Edited 21 februari 2020 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 7 minutes ago, Pjotr said: Je eigen foto reportages waren leuker Ivan Carl komt heus terug. Hij gaat ons missen en wij hem ook. Daarnaast is hij ambtenaar en begrijpt hij mijn foute grap vast Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Ik vind het niet leuk dat dit in het openbaar gebeurt. Het is geen reclame voor het forum en betrokkenen worden hier ook niet beter van. Ik heb e.e.a. nog eens nagelezen en vind het een persoonlijke kwestie waar m.i. het best via PM op gereageerd kan worden. Misschien dit hele topic maar wissen. Alleen nog vermelden dat Carl om persoonlijke reden zijn deelname heeft overwogen lijkt me genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Slot erop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Een admin kan dat zeker doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 Zeggen we allemaal achteraf niet iets verkeerds ,waar we hadden moeten zwijgen, wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Zolang het on-topic blijft vind ik niet dat het draadje op slot moet of worden verwijderd. Carl is er zelf mee gestart en het is ook goed om te lezen dat als je "scherp van pen" bent dit consequenties kan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 februari 2020 Members Report Share Posted 22 februari 2020 Ik zie het meer als een storm in een glas water. Dat Sander misschien een keer wat furieuzer reageert als dat hij normaliter doet, gezien zijn huidige ziekenhuis/thuis/ziekenhuis/thuis situatie kan ik dat wel begrijpen. Ik dacht ook dat Carl dat ook deed gezien zijn verweer er op. Gezien echter de reactie daarna van Carl op een post van … (weet ff de forumnaam niet meer) met spuit 11 zie ik ook dat Carl agressiever dan normaal reageert. Je kunt dus nooit zien in wat voor gemoedstoestand iemand zit tijdens een reactie, dus maak je er niet zo druk over. In vergelijk tot de omgangsvorm op bijvoorbeeld Feestboek denk ik dat we hier echt koorknaapjes zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Ben zelf al tig keer gepikeerd weggelopen en toch weer teruggekomen. Gewoon even laten betijen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 15 minutes ago, mumsoft said: Ben zelf al tig keer gepikeerd weggelopen en toch weer teruggekomen. Gewoon even laten betijen. Ik ook vaak gaat het nergens over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts