Mediator Posted 24 september 2022 Report Share Posted 24 september 2022 40 minutes ago, carl said: Wat is dat alternatief dan Med? En verder zijn al die handelaren hetzelfde: na jaren iets gepropageerd te hebben, komen ze ineens iets tegen wat eigenlijk nog beter is Weet ik niet Carl. Ik heb zelf twee musicmakers liggen als reserve dus ik heb niet zo goed opgelet en doorgevraagd. Maar het lijkt me fijn als er iets is dat er op lijkt nu Len Gregory is overleden en de productie van die elementen is gestopt. Voorraad van de musicmaker is er ook al een tijdje nergens meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 24 september 2022 Report Share Posted 24 september 2022 11 hours ago, Tubejack said: Ik ben wel klaar, met nieuwe dingen. Lekker genieten . Hier nog zo één. Ben er wel blij om ook. Ik zit in zo’n fase waarin ik liever alles op orde heb, vaste routine, overzichtelijk, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 september 2022 Report Share Posted 24 september 2022 41 minutes ago, Mediator said: Hier nog zo één. Ben er wel blij om ook. Ik zit in zo’n fase waarin ik liever alles op orde heb, vaste routine, overzichtelijk, etc. Genoeg spullen hier. Momenteel staat de radio aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2022 Author Report Share Posted 25 september 2022 Ik zit hier dus op zee in Griekenland. De pistaches komen hier uit de omgeving en smaken meer dan prima. Net in een baai geankerd en gezwommen in open water. Helaas te weinig wind om te zeilen. Een groot deel van de familie erbij en het leven is weer prima zelfs zonder hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 25 september 2022 Report Share Posted 25 september 2022 15 minutes ago, carl said: Ik zit hier dus op zee in Griekenland. De pistaches komen hier uit de omgeving en smaken meer dan prima. Net in een baai geankerd en gezwommen in open water. Helaas te weinig wind om te zeilen. Een groot deel van de familie erbij en het leven is weer prima zelfs zonder hifi. En zo zijn de forumbezoekers verspreid, ik zit nu in Noord Sulawesi (Manado). Heerlijk weer en lekker eten. Je kan hier kiezen uit alle diersoorten... Alles wat poten heeft eet men muv de tafel en stoelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 25 september 2022 Report Share Posted 25 september 2022 16 hours ago, carl said: Wat is dat alternatief dan Med? En verder zijn al die handelaren hetzelfde: na jaren iets gepropageerd te hebben, komen ze ineens iets tegen wat eigenlijk nog beter is Alle handelaren zijn niet hetzelfde hoor, maar dit ter zijde... Wim is (was) absoluut een voorstander van MM elementen, MC types vond hij maar niets, maar ondertussen doet hij wel Lyra. Het lijkt mij beter om steeds een open geest te hebben dan moet je achteraf geen gas terug nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 25 september 2022 Report Share Posted 25 september 2022 (edited) Voor de buitenwereld heb je gelijk Gydo. Maar zonder het voor een dealer te willen opnemen. Wim legt het op zijn website uit. En uiteindelijk moet iedere handelaar zijn geld verdienen. Dat doe je niet met een product van RIP Len Gregory dat niet meer bestaat. Maar dat zijn mijn gedachten. En uiteindelijk komt het ook neer op persoonlijke voorkeur. Op een ander forum koos iemand voor de Lyra en niet de musicmaker. Ik heb zo’n Lyra ook gehoord en beslist mooi. Maar ik zal naar aller waarschijnlijkheid iets gaan missen dat ik eigenlijk bij alle MC elementen mis die ik heb gehad of beluisterd. Ik zal niet de enige zijn, hoewel het overgrote merendeel tevreden is met MC. En ik heb veel duurdere MC elementen gehad dan die MI van mij nu kost. Dat ik de moeite heb genomen om de laatste twee musicmakers bij te kopen en het geld eraan wil uitgeven zegt voor mijn voorkeur dan weer genoeg. Edited 25 september 2022 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 25 september 2022 Report Share Posted 25 september 2022 21 minutes ago, Mediator said: Voor de buitenwereld heb je gelijk Gydo. Maar zonder het voor een dealer te willen opnemen. Wim legt het op zijn website uit. En uiteindelijk moet iedere handelaar zijn geld verdienen. Dat doe je niet met een product van RIP Len Gregory dat niet meer bestaat. Maar dat zijn mijn gedachten. En uiteindelijk komt het ook neer op persoonlijke voorkeur. Op een ander forum koos iemand voor de Lyra en niet de musicmaker. Ik heb zo’n Lyra ook gehoord en beslist mooi. Maar ik zal naar aller waarschijnlijkheid iets gaan missen dat ik eigenlijk bij alle MC elementen mis die ik heb gehad of beluisterd. Ik zal niet de enige zijn, hoewel het overgrote merendeel tevreden is met MC. En ik heb veel duurdere MC elementen gehad dan die MI van mij nu kost. Dat ik de moeite heb genomen om de laatste twee musicmakers bij te kopen en het geld eraan wil uitgeven zegt voor mijn voorkeur dan weer genoeg. Aangezien Wim distributeur is ben ik benieuwd bij welke van zijn dealers je de producten die hij verdeelt koopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2022 Author Report Share Posted 25 september 2022 Ik ken helaas die Musicmaker elementen (niet bewust). Die Lyra’s die ik heb gehoord vond ik altijd wat technisch klinken - de oudere typen zelfs aan de scherp kant. Ik begrijp dus niet wat Wim Kraanen in Lyra ziet want ze lijken een totaal ander geluid te hebben dan de Musicmaker altijd wordt beschreven. Jan Allaerts vond ik altijd geweldig en hetzelfde geldt voor de Benz en zeker de Ruby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 september 2022 Report Share Posted 25 september 2022 2 hours ago, carl said: Ik ken helaas die Musicmaker elementen (niet bewust). Die Lyra’s die ik heb gehoord vond ik altijd wat technisch klinken - de oudere typen zelfs aan de scherp kant. Ik begrijp dus niet wat Wim Kraanen in Lyra ziet want ze lijken een totaal ander geluid te hebben dan de Musicmaker altijd wordt beschreven. Jan Allaerts vond ik altijd geweldig en hetzelfde geldt voor de Benz en zeker de Ruby. Een lyra Delos klonk in mijn oren helemaal niet technisch of scherp maar juist muziekaal en verfijnd. Van mijn Benz Ace heb ik het meest plezier gehad, maar dat merk heeft zich m.i. uit de markt geprijsd. Veel te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 16 december 2022 Report Share Posted 16 december 2022 (edited) Gisteren ben ik met mijn broer weer eens bij Cock op bezoek geweest. Rob was er nooit geweest maar kende mijn verhalen, hij is wel wat gewend met zijn eigen audiozaak ( Magna Hifi) en dacht dat hij wel al veel goeds had gehoord. Degene die Cock kennen weten dat er eerst gekletst met een bakje goede koffie moet worden , veel en lang maar altijd interessant. Ook nu veel uitleg o.a over zijn luidsprekers (de gemodde Kefjes LS50), zijn nieuwe dac , het ontbreken vann condensatoren en weerstanden in zijn hele keten, de nieuwe versie van zijn carbon interlinks en natuurlijk de draaitafel waarbij Cock echt mono prefereert. Lang verhaal kort, na de eerste klanken van Japanse drums en daarna een kerkorgel vanaf CD waren we beide weer onder de indruk. Ik kende het al maar Rob was helemaal onder de indruk, huhhh, hoe is dit mogelijk, ha, ha, ha. Daarna LP in stereo en later in mono, je geloofd je oren niet als je Vera Lynn hoort in mono vanaf een LP van meer dan 70 jaar oud. Ook toen wisten ze hoe je muziek moet opnemen. Kortom, voor mij inmiddels al de zoveelste keer maar nog steeds onder de indruk en weer beter klinkend( ja het kan) dan de vorige keer. Ik sprak Rob s´avonds en die zei: ik moet het echt even laten indalen, bizar wat er uit de kleine Kefjes komt. Cock keep up the good work en zeker tot een volgende keer. Edited 16 december 2022 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 16 december 2022 Report Share Posted 16 december 2022 Een bezoek bij Cock is natuurlijk een aanrader voor iedere muziekliefhebber die op een heel bijzondere manier positief verrast wil worden. Ik woon bij hem bijna 'om de hoek', dus kom er regelmatig. Gewoon even bellen en een afspraak maken en je daarna in Rotterdam-zuid laten verbazen. Mijn nieuwste aanwinst sinds kort enkele nieuwe carbon interlinks. In een woord: geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2022 Author Report Share Posted 16 december 2022 Ik moet nog steeds weer eens bij hem langs. Maar na de verhuizing naar het souterrain begint het grote tweaken weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 december 2022 Report Share Posted 16 december 2022 Altijd leuk daar. ik heb de mono lp van Vera Lynn meteen op mp gekocht nadat ik het gehoord had bij Cock. Met name het nummer Lilly Marlene klinkt geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 16 december 2022 Report Share Posted 16 december 2022 hanna schygulla/lilli marlene/fassbinder Vera lynn is maar een van de zeer velen die dit historisch wel heel bijzondere lied hebben gezongen. De film van Fassbinder en de vertolking van Hanna Schygullah doen eigenlijk het meeste recht aan dit fenomeen. De bescheten Engelse vertaling geeft wel een mooi(?) tijdsbeeld van de puriteinse Engelsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2022 Author Report Share Posted 16 december 2022 Die Hanna vond ik toen wel een geweldige vrouw. Speelde toch ook in die film over Baader Meinhoff. Ga dat toch weer eens opzoeken Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 december 2022 Report Share Posted 16 december 2022 8 hours ago, Ove Rickland said: In een woord: geweldig. Nee, bizar bedoel je . Dat gezegd hebbende, ik ben er al te lang niet meer geweest. Maar eigenlijk zit ik een beetje op Haarlem te wachten..... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 19 december 2022 Report Share Posted 19 december 2022 Ha Ove, ik ben al zo tevreden met Cock zijn tourmaline interlinks, die ik van jou heb overgenomen, ik wil die carbon ook nog wel eens horen. Als mijn vrouw weer op sterkte is en de baby alleen kan verzorgen, mag ik vast wel weer een keertje de deur uit om bijvoorbeeld bij jou te komen luisteren. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 On 19-12-2022 at 07:11, Walt said: Ha Ove, ik ben al zo tevreden met Cock zijn tourmaline interlinks, die ik van jou heb overgenomen, ik wil die carbon ook nog wel eens horen. Als mijn vrouw weer op sterkte is en de baby alleen kan verzorgen, mag ik vast wel weer een keertje de deur uit om bijvoorbeeld bij jou te komen luisteren. Groetjes Walter Ja hoor; altijd welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 9 februari 2023 Report Share Posted 9 februari 2023 Gaat er iemand binnenkort nog op bezoek bij Cock? Zo ja, dan sluit ik mij er graag bij aan. Eventueel kan ik iemand oppikken tussen Heerhugowaard, via A'dam, de A4 of de N11/A12, richting Rotterdam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2023 Report Share Posted 9 februari 2023 Een bezoek bij Cock staat al geruime tijd op de planning. Helaas is dat door problemen, met onze auto niet van gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 9 februari 2023 Report Share Posted 9 februari 2023 Helaas een onplezierig bericht. Er is enkele dagen geleden bij Cock ingebroken, waarbij de 'vinding' van hem en Arnold is gestolen. Dat is een flinke klap, waardoor hij (voorlopig) geen mensen meer kan ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 februari 2023 Report Share Posted 9 februari 2023 Ik zou afgelopen dinsdag gegaan zijn. Op het laatste moment afgelast vanwege bovenstaande. Balen voor mij en Vince, maar nog veel meer voor Cock. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2023 Report Share Posted 9 februari 2023 Wat naar zeg. Dat is niet de 1e keer dat daar ingebroken is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 9 februari 2023 Report Share Posted 9 februari 2023 41 minutes ago, Ove Rickland said: Helaas een onplezierig bericht. Er is enkele dagen geleden bij Cock ingebroken, waarbij de 'vinding' van hem en Arnold is gestolen. Dat is een flinke klap, waardoor hij (voorlopig) geen mensen meer kan ontvangen. Ongelofelijk triest en uiterst vervelend voor Cock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts