Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht (PART 4)

Bloom
 Share

Recommended Posts

Mijn audiokameraad stuurde me een foto door van een zeldzaam singletje van The Hunters (voorloper van de Scorpions) die te koop is bij een platenzaak in het Zuiden des lands, maar €400 vind ik toch echt teveel. Was voor mij wel een geinig collectors item geweest i.v.m. mijn bijnaam: Fuchs. 

De Hunters was toch van het fantastische nummer “russian spy and I” Roy?

Edited by carl

Had me verbaast als er maar een groep was die de Hunters heette Fuchs.

Edited by carl

Deze week nieuwe  CD  van Deep Purple  genaamd   "=1"

Gigantisch opge-" hyped" door reviewers op YouTube  (al of niet gesponsored laat ik even in het midden)

Muzikaal wel aardig  om een paar nummers te beluisteren maar niet meer dan 3 achter elkaar in 1 keer ivm "is dit niet hetzelfde nummer als daarnet"

Qua mastering diep triest, totale afwezigheid van dynamiek .... gooi maar in het vuilnisvat !!   (Jiskefet)

Misschien dat Vinyl er beter vanaf komt, moet haast wel anders dan vliegt de  naald uit de groef van de luidheid.

Toch maar weer lekker naar Machine Head , 1st release CD luisteren dan maar  😞

--------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Deep Purple / =1
--------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Track
DR4 -0.05 dB -5.19 dB 3:59 01-Show Me
DR3 -0.03 dB -4.14 dB 4:11 02-A Bit on the Side
DR4 -0.05 dB -5.24 dB 3:44 03-Sharp Shooter
DR5 -0.05 dB -5.50 dB 3:48 04-Portable Door
DR4 -0.04 dB -5.27 dB 4:08 05-Old-Fangled Thing
DR5 -0.05 dB -5.99 dB 4:43 06-If I Were You
DR5 -0.05 dB -5.51 dB 3:51 07-Pictures of You
DR4 -0.04 dB -5.44 dB 3:28 08-I'm Saying Nothin'
DR4 -0.05 dB -4.99 dB 3:41 09-Lazy Sod
DR4 -0.04 dB -5.56 dB 4:05 10-Now You're Talkin'
DR5 -0.04 dB -5.61 dB 3:22 11-No Money to Burn
DR4 -0.05 dB -5.72 dB 3:20 12-I'll Catch You
DR4 -0.04 dB -4.96 dB 5:51 13-Bleeding Obvious

Edited by MarcelMR

25 minutes ago, analoogfreak said:

Ik vond dit nog op youtube. Leuk interview.

Hij is nog steeds goed bij stem,  helaas is het album  "=1"   compleet geruineerd door de "Loudness War"    het is echt verschrikkelijk, compleet verkracht door PROTOOLS.

.   De Vinyl versie schijnt nog wel te pruimen zijn dus ik wacht totdat iemand een Vinyl -rip   heeft gepost.

Als ik door de herrie-muur heen luister hoor ik een erg goed album.

Edited by MarcelMR

• 2 weeks later...

Gisteren zag ik per toeval een filmpje voorbij komen van een platenzaak die de vrij zeldzame Ltd. 2LP (Orange marbled) van Dewolff - Wolfpack op voorraad heeft. In 2020 had men de mogelijk om  1 van de 550 stuks per voorafbestelIing te bemachtigen. Helaas is mij dit toendertijd ontgaan met het gevolg dat ik deze misgelopen heb. Inmiddels ben ik al meer dan 3 jaar naar deze versie op zoek, maar heb hem nog nooit ergens te koop zien staan. Alleen de vraagprijs schrikt me af: €300. 🤔   

On 4-8-2024 at 13:56, Edje2 said:

Gewoon kopen als je het kunt lijden!

Ik wou eigelijk eens gaan sparen, maar ik heb inmiddels een tegenaanbod gedaan, event. i.c.m. de reeds eerder aangehaalde, zeldzame single van The Hunters/ Scorpions. 

P.s. Lijk steeds meer op mijn wijlen vader, alhoewel die zulke (in mijn ogen) forse uitgaven beter kon lijden. Ach, relativerend: ik neem gewoon een voorproefje op mijn aanstaande 50ste verjaardags(-kado).  

21 hours ago, Roots said:

Trouwens weer gebeten door een mug!  :( 

Dat moet een tijger-mug zijn geweest,  die ik ken prikken en zuigen alleen  🙂

• 2 weeks later...
On 6-8-2024 at 23:07, Vinyl_Fuchs said:

Ik wou eigelijk eens gaan sparen, maar ik heb inmiddels een tegenaanbod gedaan, event. i.c.m. de reeds eerder aangehaalde, zeldzame single van The Hunters/ Scorpions. 

P.s. Lijk steeds meer op mijn wijlen vader, alhoewel die zulke (in mijn ogen) forse uitgaven beter kon lijden. Ach, relativerend: ik neem gewoon een voorproefje op mijn aanstaande 50ste verjaardags(-kado).  

Nog geen reactie gehad op mijn serieuze tegenbod. Oftewel het lot bepaalt. Gaat ze in platenland nog voor de wind schijnbaar. Toch maar eens de winkel fysiek bezoeken en kijken of ze mij de Dewolff LP voor minder dan €300 gunnen.