Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht (PART 4)

Bloom
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, carl said:

Mijn punt is dat ik gewoon graag wil weten wat ik koop Roots. Waarom wordt dit niet aangegeven op de LP - ADA bijvoorbeeld.

Het maakt helemaal niet uit, want met elke methode zijn bijzonder fraaie en bijzonder afstotelijke resultaten te behalen.
In laatste instantie gaat het toch gewoon om muziek die je mooi vind en niet om de etiketjes?

45 minutes ago, carl said:

Waarom zou ik een digitale LP kopen Toine. Kan ik net goed kiezen voor CD?

Omdat het enkel de opname is die digitaal is. Het medium LP is toch, uit de aard der zaak, analoog? Het zou om het eindresultaat moeten gaan, ongeacht hoe en waarmee het tot stand is gekomen. Of ben ik nou gek?

Als ik een BlueNote cd van Miles draai uit 1960, dan is het logischerwijs een analoge opname, maar dat klinkt me toch fraai op cd! Niks mis mee, ook al heb ik een digitaal medium als bron. Omgekeerd is dat ook zo... 

15 minutes ago, thingman said:

Omdat het enkel de opname is die digitaal is. Het medium LP is toch, uit de aard der zaak, analoog? Het zou om het eindresultaat moeten gaan, ongeacht hoe en waarmee het tot stand is gekomen. Of ben ik nou gek?

Als ik een BlueNote cd van Miles draai uit 1960, dan is het logischerwijs een analoge opname, maar dat klinkt me toch fraai op cd! Niks mis mee, ook al heb ik een digitaal medium als bron. Omgekeerd is dat ook zo... 

Zo zie ik het ook. Het gaat om het eindresultaat. Dire Straits met de lp Love over Gold was ook al digitale mastered meen ik mij te herinneren.

Ook Donalf Fagan met The Nightfly hetzelfde.

Niets mis mee.

3 hours ago, carl said:

Mijn punt is dat ik gewoon graag wil weten wat ik koop Roots. Waarom wordt dit niet aangegeven op de LP - ADA bijvoorbeeld.

Daar heb je goed punt Carl. Zet het gewoon op de hoes, maar AAA wil niet zeggen dat er buizen aan te pas zijn gekomen.

Zeker niet Roots. De enige recensent die het consequent aangeeft is overigens Michael Fremer. Alle LP’s van Speakers Corner zijn AAA tenzij anders aangegeven.

Edited by carl

4 hours ago, carl said:

Zeker niet Roots. De enige recensent die het consequent aangeeft is overigens Michael Fremer. Alle LP’s van Speakers Corner zijn AAA tenzij anders aangegeven.

Dat heb ik ook een keer gelezen en geloof dat ook wel. Wat niet wilt zeggen dat alle uitgaven van Speakers Corner even goed zijn. 

Op de platenbeurs van afgelopen week, het e.e.a. van David Gilmoor gekocht (gitarist van Pink Floyd).

Platen worden me te duur trouwens. Cd's klinken hier ook goed (genoeg).

Ik vond de prijs van de platen wel meevallen als je vergelijkt met online. Wat me opviel was dat er heel veel italianen stonden met enorme partijen nieuwe LP's. 11 euro per stuk. Er stod ook een Engelsman (vrouw) die alleen Jimi Hendrix verkocht, maar dan ook in bulk en heel veel dezelfde. Heel apart. 

Nadat we 15% gezien hadden duizelde het ons en zijn we huiswaarts gegaan. Wat een enorme hoeveelheid platen. Is leuk voor een keer maar niet te vaak. Je neemt ook makkelijk wat LP's mee die dan blijken tegen te vallen kwa muziek. Blijft altijd een gokje natuurlijk als je eens wat nieuws wilt horen.

4 hours ago, Jongensdroom said:

Op de platenbeurs van afgelopen week, het e.e.a. van David Gilmoor gekocht (gitarist van Pink Floyd).

Platen worden me te duur trouwens. Cd's klinken hier ook goed (genoeg).

Waar was dat Wil. Ik ga de volgende keer weer na Den Bosch.

10 minutes ago, carl said:

Dat was in de Brabanthallen in Den Bosch. Twee grote hallen vol met platen. Het is twee keer per jaar.

Ik drink daar koffie met andere forumleden. Volgende keer jij ook?

1 hour ago, Jongensdroom said:

Dat was in de Brabanthallen in Den Bosch. Twee grote hallen vol met platen. Het is twee keer per jaar.

Ik drink daar koffie met andere forumleden. Volgende keer jij ook?

Dan beter op letten Wil. Ik heb het gemist.

On 11-11-2024 at 12:32, carl said:

Normaal reageer ik niet op taalfouten, maar deze vind ik wel intrigerend.

Je komt hem steeds vaker tegen, zelfs meerdere keren per dag.

Iemand gaat niet "na Den Bosch" maar "naar Den Bosch".

Hoe kom je (en al die andere foutschrijvers) erbij om dat op deze manier fout te doen?

Edited by huubw

55 minutes ago, huubw said:

Hoe kom je (en al die andere foutschrijvers) erbij om dat op deze manier fout te doen?

Hè Sjeng,ik denk ,ik denk dat wij niet zo snugger als dich.Groette oet Heerle. ,😊😊😊

winkbuul wollie

wilke

2 hours ago, huubw said:

Je hebt helemaal gelijk Huub - normaal ben ik daar wel scherp op, te snel!

2 minutes ago, Roots said:

Wol is weer helemaal terug. Hoelang heb je je in kunnen houden, 3 weken? :D 

Ik dacht dat Wiel in Roermond woonde Roots?

Mijn post was zeker niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag me met oprechte interesse af hoe het komt dat opeens heel veel mensen "na" in plaats van "naar" zeggen/schrijven.