gvy Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Hoy allemaal, Vandaag is m'n splinternieuwe philips DVD963SA sacd speler geleverd. Toen ik hem vol ongeduld thuis opstelde, een uurtje liet acclimatiseren begon ik een beetje cd's te proberen. Eerst was ik aangenaam verrast door de toch wel merkelijk betere weergave dan m'n inmiddels 14 jaar oude yamaha cdx400. Het plezier was plots gedaan, toen ik een paar zelfgebrande cdr's begon te draaien en vaststelde dat het ernstig misging. De eerste tracks worden gespeeld maar er zijn afwisselend links en rechts harde tikken en ploppen te horen. Hoe verder de tracks, hoe erger de storing om tenslotte bij de laatste tracks vaak gewoon vast te lopen. De cdr's zijn gebrand met mijn compaq PC. Cdr's gebrand door mijn zus of een collega werken wel. Cdr's van een andere vriend doen het dan weer niet. Mijn vorige speler had met die cdr's dus niet die problemen. Waaraan ligt dit? Hebben andere mensen gelijkaardige problemen vastgesteld? Is inruilen van de speler aangewezen, of zit het erin dat alle DVD963SA 's hetzelfde zullen reageren. Nogthans staat in de folder oa "Dual laser optical pickup unit for optimum CD-R and CD-RW playback". Enerzijds zeer tevreden over de audio kwaliteiten, anderzijds zit ik wel met een hoop zelfgebrande cd'r s die de vuilbak ingekieperd kunnen worden en dat zou zonde zijn. Groetjes Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 13 februari 2003 Author Report Share Posted 13 februari 2003 Oops, Schijnbaar heeft niemand ervaring met cdr 's en/of de philips DVD963SA sacd speler?? Nu kort vervolg (van de monoloog) Gisteravond laat speelde ie met Cd's nog leuk door en bleef ie met mijn CD-R 's nog altijd vervelend doen. Dan maar slapen. Vanmorgen, voor ik naar het werk vertrok, toch nog even uit nieuwsgierigheid, snel een drietal zelfgebrande CD-R' s geprobeerd. Tot mijn grote verbazing deed ie het nu wel goed Ook als ik naar de laatste tracks ging, waar ie gisteren volledig op vastliep, bleef het goed gaan. Ik heb dat wel maar 10 minuutjes getest (moest dringend naar het werk). Ik ben dus benieuwd, wat het bij een uigebreidere luistersessie zal geven. What the hell is going on??? Groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Ik kan je niet echt helpen me jou cd-probleem, maar vond het zo zielig dat niemand je antwoordde, dat ik jou hierbij mijn medeleven wil betuigen mvrgr, Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 13 februari 2003 Author Report Share Posted 13 februari 2003 Allee merci, T'is van je medebelgen dat je t'moet krijgen k'ga alvast eens een ander softwareprogramma proberen om cd's te branden (Feurio.de), wie weet?? Schijnbaar ben ik hier de enige snoodaard die soms CD-R s zelf brand, ofwel is mijn philips DVD963SA sacd speler de enige die die zelfgebrande spullen soms weigert??? Als't na het weekend niet goed zou gaan , krijgen ze hem terug.(als ze nog willen) Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Ik zou de update van Nero eens proberen, deze update is erg goed en je kunt het verloop en de fouten zien bij het branden. ' Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Daar sluit ik me bij aan. Een prima brandprogramma. Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Hallo. Volgens mij neem je best makkelijk aan dat cdr's het zouden moeten doen. Ik ben bang dat dat niet zo is. Een gewone cd, die je in de winkel koopt, is technisch gezien altijd hetzelfde. CDR's daarentegen zijn er in veel soorten en maten. De fysieke dikte van de schijf, de reflectiefactor van de spiegeltjes, de dichtheid van de spiegeltjes, al die dingen verschillen per cdr. Gevolg is dat sommige cd-spelers soms moeite hebben met sommige cdr's. De cdspeler in mijn auto bijvoorbeeld spuugt de meeste cdr's meteen uit. Sowieso is de muziek van een gekopieerde cdr een stuk vlakker, zelfs wanneer je een (goeie) audio-cdr gebruikt. Het kan natuurlijk zijn dat je cd-speler kuren heeft, maar dat is dus allerminst zeker. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Hoi gvy, Als je oude 14 jaar oude CD-speler wel alle CD-R's lust en je nieuwe niet dan lijkt mij er iets grondig mis met die nieuwe. Of het ontwerp deugt niet of hij is stuk. Temeer omdat je aangeeft dat hij volgens de gegevens geschikt zou moeten zijn voor CD-R's. Zou dat ding direct terugbrengen. Als je hem terugbrengt neem dan een paar van die CD-R's mee om het te laten zien. Doet een ander exemplaar ook vervelend in de winkel dan zou ik toch een ander type/merk uitzoeken die ze wel lust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 13 februari 2003 Author Report Share Posted 13 februari 2003 Dat ben ik ook van plan. De bewuste CD-r's spelen probleemloos op twee oudere spelers en in de cd spelers van mijn wagens. Het zijn TDK CDR80 van degelijke kwaliteit. Vreemd genoeg speelt een cd'r van een vriend, die gebrand is met Feurio software wel goed. Je ziet bovendien dat hij bij het skippen naar verschillende tracks met deze cd'r ook vlugger reageert en geen fouten maakt bij het afspelen. Ik ga dus nu dit programma eens downloaden, en lukt het niet, dan retour. geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Geplaatst door gvy:Hoy allemaal, Vandaag is m'n splinternieuwe philips DVD963SA sacd speler geleverd. Toen ik hem vol ongeduld thuis opstelde, een uurtje liet acclimatiseren begon ik een beetje cd's te proberen. Eerst was ik aangenaam verrast door de toch wel merkelijk betere weergave dan m'n inmiddels 14 jaar oude yamaha cdx400. Het plezier was plots gedaan, toen ik een paar zelfgebrande cdr's begon te draaien en vaststelde dat het ernstig misging. De eerste tracks worden gespeeld maar er zijn afwisselend links en rechts harde tikken en ploppen te horen. Hoe verder de tracks, hoe erger de storing om tenslotte bij de laatste tracks vaak gewoon vast te lopen. De cdr's zijn gebrand met mijn compaq PC. Cdr's gebrand door mijn zus of een collega werken wel. Cdr's van een andere vriend doen het dan weer niet. Mijn vorige speler had met die cdr's dus niet die problemen. Waaraan ligt dit? Hebben andere mensen gelijkaardige problemen vastgesteld? Is inruilen van de speler aangewezen, of zit het erin dat alle DVD963SA 's hetzelfde zullen reageren. Nogthans staat in de folder oa "Dual laser optical pickup unit for optimum CD-R and CD-RW playback". Enerzijds zeer tevreden over de audio kwaliteiten, anderzijds zit ik wel met een hoop zelfgebrande cd'r s die de vuilbak ingekieperd kunnen worden en dat zou zonde zijn. Groetjes Geert Hallo, Even een vraagje over de philips dvd speler Hoe is de beeld/geluids kwaliteit van deze speler? En wat heb je betaald voor deze speler? Er zijn nogal wat prijs verschillen voor deze speler.. Groeten Frans, Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 14 februari 2003 Author Report Share Posted 14 februari 2003 Dag Frans, Ik heb de speler via mijn werk bij een electrogroothandel gekocht .Ik heb 318 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makz Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Hi Gvy, Los van mogelijke problemen met het brandprogramma (hier is inderdaad veel verschil tussen - ik ben zelf een fan van CloneCD, dat programma brandt zowal alles, maar het moet wel compatible zijn met je CDRom en CD-R drive) moet je ook rekening houden met het volgende: op de dag dat je vol verwachting de DVD963SA aansloot lag de temperatuur rond het vriespunt, en dan is het vrijwel zeker dat bij het van buiten (koud) naar binnen (warm) brengen van de speler condensvorming ontstaat. En dan is het goed mogelijk dat een uurtje opwarmen niet volstaat. Dat probleem had echter na een uurtje spelen wel opgelost moeten zijn, want de speler wordt behoorlijk warm (die van mij althans wel). Het zal dus waarschijnlijk een combinatie van factoren zijn geweest. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Superscherp en neutraal van kleur (zelfs zonder de Progressive Scan, ik zou wel willen dat ik een plasmascherm had om van deze functie gebruik te kunnen maken, maar ja...dat blijft voorlopig een centenkwestie). Ik heb zelf het audio gedeelte nog niet geprobeerd, hoewel ik zeer benieuwd naar de upsampling ben. Reden is het bespottelijke audiokabeltje wat door Philips wordt meegeleverd. Voor een speler van deze klasse (nota bene Super Audio CD!) had ik echt meer verwacht. Eind deze maand ga ik weer een nieuwe interlink bouwen, en dan zullen we eens kritisch luisteren. Overigens had het stand-by lampje wel wat minder fel gemogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Makz:Hi Gvy, Los van mogelijke problemen met het brandprogramma (hier is inderdaad veel verschil tussen - ik ben zelf een fan van CloneCD, dat programma brandt zowal alles, maar het moet wel compatible zijn met je CDRom en CD-R drive) Hoy Makz Ik ga me houden bij Feurio omdat deze schijnbaar ook goed werkt (heeft trouwens een zeer goede naam). Cd's door een vriend met Nero gemaakt werken niet behoorlijk en mijn eigen met easycd creator dus ook niet. moet je ook rekening houden met het volgende: op de dag dat je vol verwachting de DVD963SA aansloot lag de temperatuur rond het vriespunt, en dan is het vrijwel zeker dat bij het van buiten (koud) naar binnen (warm) brengen van de speler condensvorming ontstaat. En dan is het goed mogelijk dat een uurtje opwarmen niet volstaat. Dat probleem had echter na een uurtje spelen wel opgelost moeten zijn, want de speler wordt behoorlijk warm (die van mij althans wel). Yep het is me ook opgevallen dat de CD speler behoorlijk warm word. Het zal dus wel normaal zijn. Nu die condens had inderdaad gekund, alleen spelen de bewuste Cd-' s na wat proberen nog steeds niet behoorlijk.... Het zal dus waarschijnlijk een combinatie van factoren zijn geweest. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Superscherp en neutraal van kleur (zelfs zonder de Progressive Scan, ik zou wel willen dat ik een plasmascherm had om van deze functie gebruik te kunnen maken, maar ja...dat blijft voorlopig een centenkwestie). Ik heb het video gedeelte nog niet getest, ik heb tot op heden nog geen DVD's Ik heb zelf het audio gedeelte nog niet geprobeerd, hoewel ik zeer benieuwd naar de upsampling ben. Reden is het bespottelijke audiokabeltje wat door Philips wordt meegeleverd. Voor een speler van deze klasse (nota bene Super Audio CD!) had ik echt meer verwacht. Eind deze maand ga ik weer een nieuwe interlink bouwen, en dan zullen we eens kritisch luisteren. Juust, dat interlinkje zit bij mij nog in het plastiekzakje, waar het voor mijn part ook kan blijven. Ik gebruik mijn eigen gemaakte coaxinterlinks. Overigens had het stand-by lampje wel wat minder fel gemogen Dat zei mijn vrouw ook ( die speler staat naast de TV en t 'lampje zit nogal in het oog) PS Ik vind ook dat het loopwerk net iets teveel hoorbaar is. Voor de rest ben ik uitermate tevreden over de weergave van Gewone Cd's Sacd 's heb ik nog niet geprobeerd. Apropos , ik had gelezen dat er normaal twee test sacd's meegeleverd werden. Bij mij zaten die er dus niet bij???? Groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 18 februari 2003 Author Report Share Posted 18 februari 2003 hallo, Nog even een vervolg op het dvd963SA verhaal. Dit weekend heb ik nog wat geexperimenteerd met branden van CDr's. Zoals gezegd, met TDK cdr's en feurio ging het wel OK, Alleen , ik heb in het laatste nummer van een zelfgebrand exemplaar weer heel even een reeks korte tikjes, en toen ik een labeltje op de CDR kleefde ging het ook mis. Allemaal nogal op het randje dus, wat als de laser een paar jaar ouder is???? Nadien heb ik op een 5 tal CD spelers mijn oude Cdrs geprobeerd (die helemaal niet afgespeeld kunnen worden door de philips). Alle speelden die zonder problemen en volgens mij zonder hoorbaar verschil met het origineel (is wel subjectief uiteraard). Vervolgens naar een audiozaak met de bewuste cd'rs en gevraagd of ik die eens op een ander pilips DVD963SA en zijn kleinere broertje mag proberen. Ook dit toestel liep vast op de cdr's. Een pioneer sacd/dvd toestel slikte ook daar echter alles probleemloos en werkte feilloos. Iets heel anders. Als de laser cd'rs moet lezen hoor je ook dat ie daar toch wat problemen mee heeft. het stille geluid dat zogezegt van het loopwerk komt is dan namelijk iets luider. Dat stoort mij dus mateloos als ik s'avond wat stiller naar muziek luister en in de stille/dode passages het loopwerk hoor. Dat kan dus niet in een speler uit de betere middenklasse. Nog iets wat ik nog ondervond is dat hij wel heel traag reageert tijdens het zoeken (in vergelijking met vb de pioneer. Ik blijf evenwel bij mijn statement dat de kwaliteit waarmee hij gewone cd's afspeelt zonder meer mooi te noemen is vooral met de upsampling ingeschakeld. Hoewel ik dus maar 318€ betaald heb (uitzonderlijk weinig) , heb ik door de bovengenoemde punten toch besloten het toestel niet te houden en gevraagd of ze het dus terugnemen. woensdag volgt het afscheid met gemengde gevoelens. Enerzijds mooi geluid, maar net iets teveel kleine puntjes waar ik mij aan stoor. Groeten Geert PS: DVD gedeelte zou zeer goed zijn, maar heb ik nooit geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Nog even wat opmerkingen over CD-R's..... Er zijn verschillende zaken die problemen kunnen opleveren bij zelfgebrande CD-R's. Rippen is er 1 van: Als beste ripper wordt a.h.a. EAC genoemd (freeware, www.exactaudiocopy.de). Dit programma "extract" de audiotracks van de te kopieren CD zodanig dat het net zo vaak de sectoren leest totdat het er geen verschillen meer zijn. Ook slechte "biep-CD's" zijn prima te kopieren. Tikjes etc. op gekopieerde CD's is vaak te wijten aan slecht rippen. Branden maakt daarna niet zoveel meer uit, soms kan een andere brandsnelheid leesproblemen voorkomen. Overigens is CloneCD IMHO minder geschikt voor audio, maar meer voor allerlei CD-Roms met hun beveiligingen. Voor de kwaliteit van je CD-writer en CD-r's kun je Nero CD-speed downloaden.(www.ahead.de). Hierin zijn diverse tests opgenomen om je drive te testen, en ook je media. Algemeen worden CD-r's van Mitsui en Taiyo Yuden als de betere gezien, zeker als je houdbaarheid in aanmerking neemt.(kijk bijv. op http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom..._quality.shtml) De CD-fabrikant kun je achterhalen met een tool dat de ATIP van de CD leest, bijv. met CD-Speed. Ook Usenet geeft veel info, zoals nl.comp.cd-branden. FWIW, Folkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Hier nog een tip die ik PC-Pro tegenkwam. Brand audio CD's op lage snelheid. Dat is een open deur, ik weet het. Maar er stond beschreven waarom. Bij het branden smelt de laag waar in de informatie gebrand wordt en wordt even vloeibaar. Bij hoge snelheden kunnen dan de eilandjes die gebrand worden door de centrifugaalkracht teveel gaan vervormen en daardoor overmatig veel leesfouten later gaan optreden. Of dit nog opgaat bij de huidige 40x CDR's weet ik niet maar het klinkt wel logies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Geplaatst door Pjotr:Hier nog een tip die ik PC-Pro tegenkwam. Brand audio CD's op lage snelheid. Dat is een open deur, ik weet het. Maar er stond beschreven waarom. Bij het branden smelt de laag waar in de informatie gebrand wordt en wordt even vloeibaar. Bij hoge snelheden kunnen dan de eilandjes die gebrand worden door de centrifugaalkracht teveel gaan vervormen en daardoor overmatig veel leesfouten later gaan optreden. Of dit nog opgaat bij de huidige 40x CDR's weet ik niet maar het klinkt wel logies. Het is iig wel zo dat je een 40-speed beter niet op 1-speed moet branden want dan worden de putjes te groot en vloeien in elkaar over en worden "wazig" (te lang branden op 1 plek). Ik denk dat de halve snelheid van het max van de CD-R het meest ideaal is. Alleen, ik heb nou CD-R's van 48-speed en een 16-speed brander die door de beperkingen van m'n moederbord 12-speed haalt via de HDD en 8-speed DAO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Geplaatst door gvy: ...( die speler staat naast de TV en t 'lampje zit nogal in het oog)... Groeten Geert Oplossing : men neme een post-it note, kleurt met een rode viltstift(of andere stift in de kleur vd LED) een stukje rood op het klevende gedeelte, snijdt uit dat rood een stukje ter grootte vd LED en men kleeft het erop. Is ook steeds makkelijk verwijderbaar zonder lijmsporen na te laten, en valt nauwelijks op. Dit onnozele maar zeer effici Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 19 februari 2003 Author Report Share Posted 19 februari 2003 Geplaatst door fastfolkert:Nog even wat opmerkingen over CD-R's..... Er zijn verschillende zaken die problemen kunnen opleveren bij zelfgebrande CD-R's. Rippen is er 1 van: Als beste ripper wordt a.h.a. EAC genoemd (freeware, www.exactaudiocopy.de). Dit programma "extract" de audiotracks van de te kopieren CD zodanig dat het net zo vaak de sectoren leest totdat het er geen verschillen meer zijn. Ook slechte "biep-CD's" zijn prima te kopieren. Tikjes etc. op gekopieerde CD's is vaak te wijten aan slecht rippen. Branden maakt daarna niet zoveel meer uit, soms kan een andere brandsnelheid leesproblemen voorkomen. Overigens is CloneCD IMHO minder geschikt voor audio, maar meer voor allerlei CD-Roms met hun beveiligingen. Voor de kwaliteit van je CD-writer en CD-r's kun je Nero CD-speed downloaden.(www.ahead.de). Hierin zijn diverse tests opgenomen om je drive te testen, en ook je media. Algemeen worden CD-r's van Mitsui en Taiyo Yuden als de betere gezien, zeker als je houdbaarheid in aanmerking neemt.(kijk bijv. op http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom..._quality.shtml) De CD-fabrikant kun je achterhalen met een tool dat de ATIP van de CD leest, bijv. met CD-Speed. Ook Usenet geeft veel info, zoals nl.comp.cd-branden. FWIW, Folkert Bedankt voor de interessante info. Nu heb ik zoals gezegd ook vastgestelde dat easy cd creator slecht werk leverde en "feurio" freeware best wel professioneel overkomt. Met dit programma kan je ook uitgebreid de CD rom gaan testen ( heb ik gedaan en de mijne kwam er gelukkig goed uit) Maar je kan er bij dit alles niet omheen dat zowat elke speler die ik geprobeerd heb , de "zogezegd slechter gebrande oude cd'rs" probleemloos en goed afspeelden en lezen, terwijl de twee uitgeteste DVD963SA ze niet behoorlijk afspelen, ja er zelfs op vastlopen. Wat zegt dit dan over deze speler? groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Tja, wat zegt dat van die speler....... Ik heb 2 branders thuis, een 8 speed Philips 804, en een 8 speed Matsushita (in de laptop) CD-R's en CD-RW's op elk van die 2 gemaakt, spelen probleemloos af in alle spelers die ik heb: Philips CD walkman, Philips 622 DVD speler, NAD 521i CD speler, Philips 480 CD speler. Omdat Philips een promotor is van opneembare media, valt me het tegen dat jou SACD speler blijkbaar niet probleemloos werkt met CD-R's Maar nogmaals, het is een kritisch proces, media, hardware, rip- en brandsoftware hebben allemaal invloed. Groet, Folkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 20 februari 2003 Author Report Share Posted 20 februari 2003 Inderdaad Folkert, Dat viel me dus ook tegen van die philips DVD963SA, temeer omdat ik hier in huis ondermeer ook een goedkope Philips CD711 staan heb en die doet het wel heel goed met de bewuste cdr's. Bovendien maakt die zijn loopwerk GEEN lawaai en reageert hij prompter op commando's via de afstandsbediening en kan op de afstandsbediening het volume up en down geregeld worden. Des te spijtiger dat in de veel gesofisticeerdere DVD963SA die technische mankementjes die in een ouder goedkoper model wel goed gaan het plezier vergallen. Want van de klankeigenschappen niets dan goed en dat het een uiterst veelzijdig toestel is , daar ben ik ook mee akkoord. Desondanks, morgen gaat ie dus terug, met een beetje spijt in het hart. Groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 en toen ik een labeltje op de CDR kleefde ging het ook mis. Ik zou eerlijk gezegd GEEN labeltjes op je cdr's gaan plakken, Hierdoor kan (heb ik van horen zeggen sorry) je speler/loopwerk in onbalans komen en (eerder) kapot gaan....... Ik heb zelf sinds 2 maand een sony DVP-NS 705V dvd/cd/sacd speler, en heb hiermee geen enkel probleem Kan het trouwens kloppen dat een sacd speler zowieso helderder klinkt (bij "normale" cd's) dan een reguliere speler greetz Arnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 hmmm dat qoute'n gaat me ook nog niet helemaal goed af..... nogmaals greetz..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Arnie:hmmm dat qoute'n gaat me ook nog niet helemaal goed af..... en dan kun je gewoon onder de quote je reactie typen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 hmmm dat qoute'n gaat me ook nog niet helemaal goed af..... nogmaals greetz..... Of de lastigere manier, de tekst met de muis selecteren en kopieren. Op "Beantwoord" klikken en dan op de button "QUOTE". Tussen de ] en [ haken de tekst plakken (smilies worden helaas niet meegenomen), en klaar is Klara. O ja, vergeet niet je eigen tekste eraan toe te voegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts