Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

33 minutes ago, Geerdie said:

Wat een vreselijke jengel muziek.

Tja, flamenco. Je moet er maar tegen kunnen. Ik zou die lui ook het liefst uit hun lijden helpen .... :P
(idem met fado, trouwens).

Ik vraag me trouwens af waarom latino muziek zoveel aandacht krijgt en noorse/skandinavische nagenoeg geen :huh:

• Members
15 minutes ago, Sodejuu said:

Tja, flamenco. Je moet er maar tegen kunnen. Ik zou die lui ook het liefst uit hun lijden helpen .... :P

[...]

Ik snap heel goed wat je bedoeld, en toch heb ik altijd 1 zo'n Flamenco plaat bij me, ''Flamenco Fever'' Het is zo'n direct naar plaat gesneden opname, complete rukmuziek, maar de dynamiek is zo extreem, dat je er veel sets binnen een minuut mee op hun knieën krijgt. Altijd leuk dus om daar dan tijdens shows een minuut of 2-3 van te draaien (langer trek ik het zelf ook niet).

Leuk detail nog over deze plaat: Een paar jaar geleden draaide ik dit album op de show in Brussel, ik draaide toen met die BlumenHofer Classics gebaseerd op de JBL 4351's, het dynamische geweld was zo extreem dat de hele kamer in een minuut helemaal vol liep. Tijdens 1 van die klappen vloog 1 van de fronten er finaal van af! We kregen daar spontaan een applaus voor, geen enkele andere deelnemer durfde daarna dat nummer te draaien...

Het zijn dus een soort van ultieme testplaten, meer moet je er ook eigenlijk niet mee doen!

• 3 weeks later...

Over "wat" te lezen...

Deze mijnheer Verstraten heeft nu alle Audio en Techniek's gescand en op zijn site gezet. maar er staan ook ander tijdschriften.

https://verstraten-elektronica.blogspot.com/2021/03/elektronica-tijdschriften.html

Edited by Hans van Liempd

18 hours ago, Hans van Liempd said:

Over "wat" te lezen...

Deze mijnheer Verstraten heeft nu alle Audio en Techniek's gescand en op zijn site gezet. maar er staan ook ander tijdschriften.

https://verstraten-elektronica.blogspot.com/2021/03/elektronica-tijdschriften.html

Leuk, de meeste heb ik wel (ms alleen wat eerste expemplaren niet)

6 hours ago, HansP said:

Ik had het artikel ook al gelezen. Interessant, maar eerst horen en dan pas geloven. 

• 2 years later...