Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Daar heb je natuurlijk ook weer een punt Jack. Toch leuk om het zo op een rijtje te horen. Die BBC dip kende ik wel maar niet zo goed uitgelegd. 

Ik zou zeggen tegen dSC koop maar weer wat advertenties in bij een audio blad bijv.  WHAT-HIFI  en je krijgt vast weer *****   beoordelingen !

Besteed je geld aan betere producten ontwikkelen in plaats van advocaten en advertenties.

Van de andere kant... Ik vind die Cameron nogal overtuigt van zijn gelijk. Dat het zijn smaak niet is, zou kunnen, maar slecht is een dSC Bartok zeker niet. En met welke apparatuur in welke ruimte en welke muziek is gekozen? Dat vindt ik het nadeel van zo'n video. Je krijgt een miljoen woorden over je heen zonder dat je iets na kunt kijken of lezen.

In de verslagen van onze audioclub wordt er nimmer een apparaat slecht beoordeeld ook al omdat er ook altijd mensen bij zijn die het anders (kan positief of negatief zijn) ervaren.

Edited by Hans van Liempd

Ik lees al jaren geen tijdschriften of reviews meer. Ik ken enkele reviewers en er zijn er bij die vol vooroordelen zitten en een gebrek aan technische kennis hebben. Als ik iets zoek oriënteer ik liever zelf en ga zelf luisteren.

Mee eens, zeker op jij-buis is het maar de vraag wat de bias en kennis niveau is van het persoon.

Daarentegen lijkt de reactie van de fabrikant ook niet echt getuigen van goede communicatie. 

On 20-7-2024 at 10:57, Hans van Liempd said:

Van de andere kant... Ik vind die Cameron nogal overtuigt van zijn gelijk. Dat het zijn smaak niet is, zou kunnen, maar slecht is een dSC Bartok zeker niet. En met welke apparatuur in welke ruimte en welke muziek is gekozen? Dat vindt ik het nadeel van zo'n video. Je krijgt een miljoen woorden over je heen zonder dat je iets na kunt kijken of lezen.

In de verslagen van onze audioclub wordt er nimmer een apparaat slecht beoordeeld ook al omdat er ook altijd mensen bij zijn die het anders (kan positief of negatief zijn) ervaren.

Het punt is dat de vrijheid van meningsuiting ondermijnd wordt door een groot bedrijf dat dure advocaten kan betalen tegen een persoon die dat niet kan.

Die kant moeten we niet op willen gaan. Raar dat dit niet terug komt in de reacties.

Fear punt maar is dat ook niet een beetje inherent aan jijbuis?

Zo je als tester aangesloten bij een blad of organisatie dan ook niet beter beschermd zijn tegen zulke praktijken?

Natuurlijk is er vrijheid van meningsuiting maar is een apparaat recenseren wel een mening dat je uit of is het slechts niet anders dan meten of de claims van de fabrikanten gehaald worden?

Wat mij betreft het laatste, een recensie is geen mening maar een vaststelling van een aantal feiten.

een mening is bijvoorbeeld, ik vind de kleur blauw niet mooi.

On 20-7-2024 at 11:25, Bebatoli said:

Ik lees al jaren geen tijdschriften of reviews meer. Ik ken enkele reviewers en er zijn er bij die vol vooroordelen zitten en een gebrek aan technische kennis hebben. Als ik iets zoek oriënteer ik liever zelf en ga zelf luisteren.

DCS heeft wel bakzeil gehaald:

https://dcs.community/t/goldensound-headphones-com-dcs-an-update/6740

Vol excuses en vage statements die je niet kunt verifieren. Goed dat dit gebeurt, dit heeft zoveel negatieve impact op DCS gehad dat ze niet anders konden doen dan een rectificatie schrijven. Het recht heeft gezegevierd wat mij betreft.

27 minutes ago, Edje2 said:

DCS heeft wel bakzeil gehaald:

https://dcs.community/t/goldensound-headphones-com-dcs-an-update/6740

Vol excuses en vage statements die je niet kunt verifieren. Goed dat dit gebeurt, dit heeft zoveel negatieve impact op DCS gehad dat ze niet anders konden doen dan een rectificatie schrijven. Het recht heeft gezegevierd wat mij betreft.

Thanks voor deze belangrijke update:

Ik denk dat het weer recht zetten het beste was voor DCS en een mooie uitweg was het laten berusten op een misverstand binnen de company en een medewerker die de verkeerde afslag nam.   (en nu buiten staat  🙂 )   

Toch weer wat respect terug voor DCS wat mij betreft.

Deels kan je ik volgen Marcel. Het is goed dat dit dispuut is opgelost. Het doet de audiobranche geen goed. toch vind ik wel aanknopingspunten waardoor ik een wat vreemde smaak krijg. Wat Ed noemt over de vaagheden. Maar ook dat noemen van een ontslag, haast deels achteloos, en deels leg je zo verantwoordelijk volledig buiten jezelf. 

• 3 weeks later...

Interessant verhaal over geluid (illusie) ervaren en hoe we bijv. geluid in een 3-D ruimte kunnen plaatsen met 2 oren / leert ook hoe belangrijk fase en frequentie gedrag van een luidspreker is bijv.

Edited by MarcelMR

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...