Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Nulletjes en eentjes Roots ?

Nogmaals ik zou zo’n klasse D wel eens willen horen naast mijn buizen. René vond hem niet beter dan zijn Sugden.

Bebatoli,je hoeft niet met mij eens te zijn iedereen heeft een mening ,je hebt gedeeltelijk gelijk met die vervorming ,als een speaker vermogen vraagt zoals magnapan of een elektrostaat of en drie of vier weg systeem ben je goed koper uit met class D versterker.

Ik heb class d versterker vanaf 3 watt tot 2200 watt.

Je kunt pwm digitaal krijgen tot het voorlaatste stuk daar achter krijg je een omvormer naar analoog. 

Je had over Wadia ,die produceert meer vervorming als Philips cd speler en je mocht blij zijn als die 18khz haalde terwijl Philips 22khz haalde,

vroeger had ik een aantal Wadia verkocht.

Kurt zouden we een meeting houden is dat probleem opgelost ,we leggen elk 250 € in de pot als ik vier keer goed raad is het geld voor jou .als ik zes of meer raad gaat de pot naar mij.

wel voorwaarden een keer luisteren beide apparaten.😊

wilke

1 hour ago, carl said:

Nulletjes en eentjes Roots ?

Nogmaals ik zou zo’n klasse D wel eens willen horen naast mijn buizen. René vond hem niet beter dan zijn Sugden.

Dat mag zo zijn, maar Ruud, Kraus en ik vinden dat precies diezelfde klasse-D versterker onze vorige versterkers, toch niet de minsten, wel wegspeelt.

Ik denk dat ie heel best raad weet met de Finals en dat je dan een laagweergave ervaart die onvoorwaardelijk onder controle blijft bij elk vermogen binnen de specs.

Edited by thingman

Je moet eigenlijk drie sets hebben,want daar heb vroeger mee gedemonstreerd,ene voor avant-garde en strijkkwartet,ene voor grote werken  en beton rok en een fifty-fifty.En deed ik bewust met kabel stoeien,goed en slecht,ik gooide altijd het balletje in het publiek,kreeg je mooie discussie onder het publiek waar je van iedereen wat kon leren,en niet ik weet het beter,met acht man weet je meer als een man.

wilk

Roots ,ik heb niks met duur mooie kastje en helemaal niks met interlink van 3000 euro.

Ik zie dat niet en ik begrijpt het niet ,ik vindt het wel prachtig dat ze zoiets kunnen verkopen of een streamer van 18.000 ,ik vindt het knap dat ze partijen kunnen verkopen.

Daar is wolke totaal ongeschikt voor 😊😊😊.

wilke

2 hours ago, kurt1970 said:

Vraag is natuurlijk wat het nut daarvan is als je ook analoge bronnen hebt

Stel nou, dat je die niet hebt. Dan is analoog: "leuk voor erbij" :rolleyes:

Maar het lijkt me een fraaie moderne versterker.

Weet zangers en zangeressen te boeien, laat muziek vloeien.

https://hifi.nl/artikel/30101/Review-Technics-SU-R1000-digitale-versterker-innovatief-en-compleet.html

8 hours ago, Roots said:

*Slikt* 5 postings in een half uur Wiel die niets zeggen.

Maak het eenvoudiger en begin met een 2 deling. De ene set is meer geschikt voor analoog, de andere voor digitaal.   

Ik ken (nog) niemand met beide media, op een even hoog niveau. Als een van de 2 je voorkeur heeft, kun je daarna verder verfijnen

naar de muziek die je het meest draait. 

Ik denk dat de technics oud ijzer is samen gevoegd is in een nieuw jasje.

Het laatste stuk bij pwm is altijd tot op heden analoog. 
Ik denk dat schema veel weg heeft van de eerste Nad pwm versterkers .
Vroeger heb ik wel eens puur digitale schema’s gezien op een digitale geconstrueerde speaker ,is nooit wat geworden.

Analoog of digitaal,kun je vergelijken met appels en peren.

Er zijn mensen die zweren bij analoog of digitaal,dat mag voor mij ,ik heb beide,ik kan niet vertellen wat beter is,ze hebben voordelen en nadelen. 
Beiden klinken anders.

Wilke

38 minutes ago, Tubejack said:

Dat gebeurt vaker. Hier nog wat promotie https://www.albepro.nl/nl/audio-en-hifi/hifi/stereo-versterkers/technics-su-r1000.html

Wat ik jammer vind,  dat de versterker nu €8.500 kost :( 

Er zit blijkbaar een functie in om de overspraak van je platenspeler element te reduceren. Dat is toch wel een innovatief stukje techniek wat ze presenteren, waardoor andere fabrikanten misschien ook wel worden geprikkeld. Overspraak reduceren is bij vinyl voor de weergave van significant belang tenslotte. 

11 hours ago, Tubejack said:

Maak het eenvoudiger en begin met een 2 deling. De ene set is meer geschikt voor analoog, de andere voor digitaal.   

Ik ken (nog) niemand met beide media, op een even hoog niveau. Als een van de 2 je voorkeur heeft, kun je daarna verder verfijnen

naar de muziek die je het meest draait. 

Dat is volgens mij echt onzin....Als je geen voorkeur hebt voor de 2 dan kan je ze ook net zo goed alle 2 verfijnen. Muziek smaak heeft daar niet zoveel mee te maken, maar meer met smaak zoals je muziek graag wil horen.

9 hours ago, Duclaasie said:

Er zit blijkbaar een functie in om de overspraak van je platenspeler element te reduceren. Dat is toch wel een innovatief stukje techniek wat ze presenteren, waardoor andere fabrikanten misschien ook wel worden geprikkeld. Overspraak reduceren is bij vinyl voor de weergave van significant belang tenslotte. 

Overspraak begint al in de opname studio...De ruimtes, opstelling van microfoons, mengtafels eventueel bandrecorders ect.

11 minutes ago, Roots said:

Dat is volgens mij echt onzin....Als je geen voorkeur hebt voor de 2 dan kan je ze ook net zo goed alle 2 verfijnen. Muziek smaak heeft daar niet zoveel mee te maken, maar meer met smaak zoals je muziek graag wil horen.

Ik heb nog nooit iemand gezien die dat voor elkaar heeft gekregen Roots. Zeker niet op dit forum. 

Maar je hebt vast niet alle sets hier op het forum beluisterd Jack. Ik denk dat een ieder vaak vind dat het goed klinkt bij hem thuis, maar erover opscheppen dat zowel digitaal als analoog fantastisch en even goed klinkt denk ik dan weer niet.

10 hours ago, Edje2 said:

Maar je hebt vast niet alle sets hier op het forum beluisterd Jack. Ik denk dat een ieder vaak vind dat het goed klinkt bij hem thuis, maar erover opscheppen dat zowel digitaal als analoog fantastisch en even goed klinkt denk ik dan weer niet.

Dag Ed. Behoefte om alle sets te beluisteren hier op dit forum heb ik niet. Daar heb ik ook geen tijd voor. Maar waar ik de  afgelopen jaren geweest ben -vind ik- dat de meeste in hun eigen luisterruimte- hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Zover mij bekent, is -bij de leden hier- bij de ene, analoog en de andere digitaal zijn of haar hoofdmedium.

Het gaat niet om opscheppen, of dikdoenerij, maar dat het m.i. technisch gezien vrijwel onmogelijk is,  moeilijk is... dat ze evengoed te laten klinken over één en dezelfde installatie. Het begint al na de opname, dan wordt er een een aparte master voor analoog en en aparte master voor digitaal gemaakt. Verder hoef ik denk ik niet uit te leggen.  

Gisteravond heerlijk LP's gedraaid. Verrassend  goed, zo'n Goldring 1042 schurkt m.i. dicht tegen de wat duurdere MC's aan. Sommige van onze 40...50 jaar oude 120 grams LP's met wat slijtage klinken nog verbluffend goed omdat het naaldje zo diep in de groef kan.  :)

Edited by Tubejack
wat woorden vergeten

Iedereen moet zelf bepalen wat die goed vindt.

Ik de denk dat het brein van Jack op Technics is ingesteld,Jack is in de wolken met Technics draaitafel ?

Digitaal kun je het corrigeren,maar ,maar ,het tast wel de geluids kwaliteit aan.

wilke