analoogfreak Posted 11 februari Report Share Posted 11 februari 4 hours ago, Tubejack said: Net zo’n bak weggedonderd Tja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 13 februari Report Share Posted 13 februari Geen idee of dit YT-filmpje reeds voorbij gekomen is. Ik vind het in ieder geval interessant en verhelderende presentatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted zaterdag om 17:19 Report Share Posted zaterdag om 17:19 (edited) Bijzonder. Edited zaterdag om 17:20 by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted zaterdag om 18:11 Report Share Posted zaterdag om 18:11 (edited) 56 minutes ago, Jongensdroom said: Bijzonder. Deze kabels heb ik gehad. Doordat ik een andere speakeropstelling gekozen heb waren deze kabels te kort geworden. Als dat niet gebeurd was, had ik ze waarschijnlijk nog steeds gehad. Ze waren namelijk echt goed. Maar om ze in 4,5 m aan te schaffen, werd mij wat te prijzig. Een vriend van mij speelt er nog steeds mee en die is er ook erg blij mee. En die van mij Ijn naar een clubgenoot gegaan die er ook erg blij mee is. Beetje flauw om zo’n negatief filmpje te maken. Maar voor aandacht doen sommigen veel. groet, Leobus Edited zaterdag om 18:16 by leobus Dubbelpost Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted zaterdag om 18:15 Report Share Posted zaterdag om 18:15 (edited) Verwijderd ivm dubbelpost Edited zaterdag om 18:20 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted zondag om 11:55 Report Share Posted zondag om 11:55 (edited) 18 hours ago, leobus said: Deze kabels heb ik gehad. Doordat ik een andere speakeropstelling gekozen heb waren deze kabels te kort geworden. Als dat niet gebeurd was, had ik ze waarschijnlijk nog steeds gehad. Ze waren namelijk echt goed. Maar om ze in 4,5 m aan te schaffen, werd mij wat te prijzig. Een vriend van mij speelt er nog steeds mee en die is er ook erg blij mee. En die van mij Ijn naar een clubgenoot gegaan die er ook erg blij mee is. Beetje flauw om zo’n negatief filmpje te maken. Maar voor aandacht doen sommigen veel. groet, Leobus Edited zondag om 12:42 by MarcelMR Moet ik me niet in mengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted maandag om 10:48 Report Share Posted maandag om 10:48 On 13-2-2025 at 17:41, Vinyl_Fuchs said: Geen idee of dit YT-filmpje reeds voorbij gekomen is. Ik vind het in ieder geval interessant en verhelderende presentatie. Zeer informatief. Deze man verdient overigens zijn geld met het analyseren van elementen en het verkopen van meet tools. De verteller is niet de oprichter (Wally Malewicz), die is inmiddels overleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted dinsdag om 17:37 Report Share Posted dinsdag om 17:37 https://www.rollingstone.de/die-50-besten-prog-alben-aller-zeiten-2897725/4/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted dinsdag om 19:35 Report Share Posted dinsdag om 19:35 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: https://www.rollingstone.de/die-50-besten-prog-alben-aller-zeiten-2897725/4/ Nur zwölf nicht im besitz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted dinsdag om 19:43 Report Share Posted dinsdag om 19:43 3 minutes ago, MarcelMR said: Nur zwölf nicht im besitz Ik kom slechts tot 2 (Pink Floyd). Ik dacht eigenlijk meer (Tangerine Dream, King Krimson, YES CoC?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted woensdag om 14:05 Report Share Posted woensdag om 14:05 18 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Ik kom slechts tot 2 (Pink Floyd). Ik dacht eigenlijk meer (Tangerine Dream, King Krimson, YES CoC?) Crime of the Century had er wat mij betreft ook bij moeten staan, misschien ook Focus. Rest is een beetje "Kraut-prog-rock" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted woensdag om 15:29 Report Share Posted woensdag om 15:29 1 hour ago, MarcelMR said: Crime of the Century had er wat mij betreft ook bij moeten staan, misschien ook Focus. Rest is een beetje "Kraut-prog-rock" Staat op plek 27. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted woensdag om 18:33 Report Share Posted woensdag om 18:33 Voor buizenliefhebbers https://www.schiit.com/products/stjarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted woensdag om 19:32 Report Share Posted woensdag om 19:32 Sjiek ding Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted woensdag om 19:45 Report Share Posted woensdag om 19:45 Leuk ding inderdaad, alleen jammer dat de gain aan de lage kant is. Ong 65dB is wel zon beetje het minimum voor low output MC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted woensdag om 20:09 Report Share Posted woensdag om 20:09 14 minutes ago, Edje2 said: Leuk ding inderdaad, alleen jammer dat de gain aan de lage kant is. Ong 65dB is wel zon beetje het minimum voor low output MC. Ik schat dat hij hier in Nederland 2K gaat kosten. 70dB gain zoals ik met mijn Schiit Skoll kan instellen, is met een puur buizen riaa zonder step-up trafo's etc waarschijnlijk te ingewikkeld. Ik vind het jammer dat er voor die prijs, geen gebalanceerde in en uitgangen opzitten. Op de Skoll zit dat allemaal wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted woensdag om 20:12 Report Share Posted woensdag om 20:12 Om het gebalanceerd te maken moeten ze extra elektronica (lees transistoren) toevoegen en daarmee zou het kind met het badwater worden weggegooid. Bij een buizenversterker wil je dat toch niet? Hoe simpeler des te beter een apparaat vaak klinkt. Om deze reden ben ik zelf ook geen voorstander van gebalanceerd. Met de lengtes binnen een audio rack is dat denk ik ook niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 20:21 Report Share Posted woensdag om 20:21 Helemaal mee eens Ed. Gebalanceerd is een gimmick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 20:28 Report Share Posted woensdag om 20:28 15 minutes ago, Tubejack said: Ik schat dat hij hier in Nederland 2K gaat kosten. 70dB gain zoals ik met mijn Schiit Skoll kan instellen, is met een puur buizen riaa zonder step-up trafo's etc waarschijnlijk te ingewikkeld. Ik vind het jammer dat er voor die prijs, geen gebalanceerde in en uitgangen opzitten. Op de Skoll zit dat allemaal wel. Dat is een zwaarbevochten prijsklasse waar je ook mooie print-to-point bedrade apparaten kan kopen met losse voeding. Ik vind het behoorlijk veel geld voor iets waar ik nou niet meteen warm voor zou lopen. Om over het uiterlijk nog maar te zwijgen, hoewel dat smaak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted woensdag om 20:36 Report Share Posted woensdag om 20:36 Mooie kastjes daar doen bij Schiit niet aan. Veel te duur. 12 minutes ago, carl said: Helemaal mee eens Ed. Gebalanceerd is een gimmick. Ik weet het niet. Een aantal moderne platenspelers hebben die optie, een aantal duurdere phono-trappen ook. Het zal niet voor niets zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 20:43 Report Share Posted woensdag om 20:43 Ziet er professioneel uit - verkoopt beter Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 21:04 Report Share Posted woensdag om 21:04 Het voordeel bij gebalanceerd is dat de min niet aan massa hangt. Bij echt goed gebalanceerd heeft de plus en min ieder zijn eigen versterker. Wat natuurlijk kostbaar is want je moet echt de componenten gaan matchen. Het klinkt net wat krachtiger en schoner is mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 21:08 Report Share Posted woensdag om 21:08 Op een platenspeler is het zinvol bij gebruik van een SUT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 21:24 Report Share Posted woensdag om 21:24 Een voorbeeld: bij die oude Thorens draaitafels was eigenlijk het eerste wat je moest doen is die min van de massa loshalen en met een extra massa draadje naar buiten....En daar begint het.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted woensdag om 21:25 Report Share Posted woensdag om 21:25 Je hebt dan al een klein signaal en gaat dat halveren en dat dan weer versterken. Kan maar is gewoon onzinnig. Je kunt dan beter eerst de boel versterken, dan de boel corrigeren met je RIAA (moet je eens proberen met een gebalanceerd signaal) pas daarna kan je er een gebalanceerd verhaal van maken, eerder is het zinloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts