Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

56 minutes ago, Jongensdroom said:

Bijzonder.

Deze kabels heb ik gehad. Doordat ik een andere speakeropstelling gekozen heb waren deze kabels te kort geworden.

Als dat niet gebeurd was, had ik ze waarschijnlijk nog steeds gehad. Ze waren namelijk echt goed. Maar om ze in 4,5 m aan te schaffen, werd mij wat te prijzig. Een vriend van mij speelt er nog steeds mee en die is er ook erg blij mee. En die van mij Ijn naar een clubgenoot gegaan die er ook erg blij mee is.

Beetje flauw om zo’n negatief filmpje te maken. Maar voor aandacht doen sommigen veel.

groet,

Leobus

Edited by leobus
Dubbelpost

18 hours ago, leobus said:

Deze kabels heb ik gehad. Doordat ik een andere speakeropstelling gekozen heb waren deze kabels te kort geworden.

Als dat niet gebeurd was, had ik ze waarschijnlijk nog steeds gehad. Ze waren namelijk echt goed. Maar om ze in 4,5 m aan te schaffen, werd mij wat te prijzig. Een vriend van mij speelt er nog steeds mee en die is er ook erg blij mee. En die van mij Ijn naar een clubgenoot gegaan die er ook erg blij mee is.

Beetje flauw om zo’n negatief filmpje te maken. Maar voor aandacht doen sommigen veel.

groet,

Leobus

Edited by MarcelMR
Moet ik me niet in mengen

On 13-2-2025 at 17:41, Vinyl_Fuchs said:

Geen idee of dit YT-filmpje reeds voorbij gekomen is. Ik vind het in ieder geval interessant en verhelderende presentatie.

Zeer informatief. Deze man verdient overigens zijn geld met het analyseren van elementen en het verkopen van meet tools. De verteller is niet de oprichter (Wally Malewicz), die is inmiddels overleden. 

18 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Ik kom slechts tot 2 (Pink Floyd). Ik dacht eigenlijk meer (Tangerine Dream, King Krimson, YES CoC?)  

Crime of the Century had er wat mij betreft ook bij moeten staan, misschien ook Focus. 

Rest is een beetje  "Kraut-prog-rock" 

14 minutes ago, Edje2 said:

Leuk ding inderdaad, alleen jammer dat de gain aan de lage kant is. Ong 65dB is wel zon beetje het minimum voor low output MC.

Ik schat dat hij hier in Nederland 2K gaat kosten.  70dB gain zoals ik met mijn Schiit Skoll kan instellen, is met een puur buizen riaa zonder step-up trafo's etc waarschijnlijk te ingewikkeld.  Ik vind het jammer dat er voor die prijs, geen gebalanceerde in en uitgangen opzitten. Op de Skoll zit dat allemaal wel.      

Om het gebalanceerd te maken moeten ze extra elektronica (lees transistoren) toevoegen en daarmee zou het kind met het badwater worden weggegooid. Bij een buizenversterker wil je dat toch niet? Hoe simpeler des te beter een apparaat vaak klinkt. Om deze reden ben ik zelf ook geen voorstander van gebalanceerd. Met de lengtes binnen een audio rack is dat denk ik ook niet nodig.

15 minutes ago, Tubejack said:

Ik schat dat hij hier in Nederland 2K gaat kosten.  70dB gain zoals ik met mijn Schiit Skoll kan instellen, is met een puur buizen riaa zonder step-up trafo's etc waarschijnlijk te ingewikkeld.  Ik vind het jammer dat er voor die prijs, geen gebalanceerde in en uitgangen opzitten. Op de Skoll zit dat allemaal wel.      

Dat is een zwaarbevochten prijsklasse waar je ook mooie print-to-point bedrade apparaten kan kopen met losse voeding. Ik vind het behoorlijk veel geld voor iets waar ik nou niet meteen warm voor zou lopen. Om over het uiterlijk nog maar te zwijgen, hoewel dat smaak is. 

Mooie kastjes daar doen bij Schiit niet aan. Veel te duur.

12 minutes ago, carl said:

Helemaal mee eens Ed. Gebalanceerd is een gimmick.

Ik weet het niet.  Een aantal moderne platenspelers hebben die optie, een aantal duurdere phono-trappen ook. Het zal niet voor niets zijn. 

Het voordeel bij gebalanceerd is dat de min niet aan massa hangt. Bij echt goed gebalanceerd heeft de plus en min ieder zijn eigen versterker. Wat natuurlijk kostbaar is want je moet echt de componenten gaan matchen. Het klinkt net wat krachtiger en schoner is mijn ervaring.

Je hebt dan al een klein signaal en gaat dat halveren en dat dan weer versterken. Kan maar is gewoon onzinnig.

Je kunt dan beter eerst de boel versterken, dan de boel corrigeren met je RIAA (moet je eens proberen met een gebalanceerd signaal) pas daarna kan je er een gebalanceerd verhaal van maken, eerder is het zinloos.