edwin16 Posted dinsdag om 23:01 Report Share Posted dinsdag om 23:01 https://expresssportnews.com/2025/04/07/led-zeppelin-has-officially-announced-their-2025-reunion-tour-marking-their-first-extensive-live-performances-since-2007/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted donderdag om 21:00 Report Share Posted donderdag om 21:00 On 8-4-2025 at 13:06, Tubejack said: Wel eerlijke test. Verbaast me ook niets, verschillen zijn soms extreem moeilijk te horen. Als er wel extreme verschillen zijn vergelijk je waarschijnlijk appels met peren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted vrijdag om 05:06 Report Share Posted vrijdag om 05:06 Ik heb dat filmpje ook bekeken, maar op de testmethode is ook nog wel wat af te dingen. Met één luidspreker ga je verschillen in de stereo weergave niet opmerken en blijft alleen klank over. Op zich leuk geprobeerd, maar helemaal eerlijk is het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted vrijdag om 07:13 Report Share Posted vrijdag om 07:13 1 hour ago, Duclaasie said: IOp zich leuk geprobeerd, maar helemaal eerlijk is het niet Dat pretendeert de tester ook niet. Maar het geeft wel te denken. Ikzelf, maak ook wel eens zoiets mee met b.v. condensatoren. Het verschil tussen sommige MKP condensatoren van 2..3€ en 20...30x duurdere is nauwelijks waarneembaar. Het verbaast me daarom niks dat ook in dure phono trappen gewoon Wima wordt gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted vrijdag om 08:28 Report Share Posted vrijdag om 08:28 Het valt me op dat veel zelfbouwers alle aanpassingen die ze doen veelal beter beoordelen, je hoort bijna nooit, die hele dure condensator moet er weer uit, want die klinkt nergens naar. Er zijn veel feiten in audioland, en als een audiofiel ergens van overtuigd is, breng hem dan maar eens van het idee af. Wat dat betreft kan een beetje nuchterheid en zelfspot geen kwaad. Soms nemen we onszelf veel te serieus. Als je dit aan een non-audiofiel laat zien lacht die zich kapot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted vrijdag om 08:50 Report Share Posted vrijdag om 08:50 1 hour ago, Tubejack said: Dat pretendeert de tester ook niet. Maar het geeft wel te denken. Ikzelf, maak ook wel eens zoiets mee met b.v. condensatoren. Het verschil tussen sommige MKP condensatoren van 2..3€ en 20...30x duurdere is nauwelijks waarneembaar. Het verbaast me daarom niks dat ook in dure phono trappen gewoon Wima wordt gebruikt. Het geeft zeker te denken. Ik denk dan ook dat de verschillen minstens voor een deel worden veroorzaakt door waardes die toch net iets anders zijn dan bij de originele componenten. Zeker die ESR is wat dat betreft een parameter waar niet iedereen bij elco’s naar mijn idee voldoende bij stilstaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 06:16 Report Share Posted gisteren om 06:16 (edited) On 11-4-2025 at 10:50, Duclaasie said: Het geeft zeker te denken. Ik denk dan ook dat de verschillen minstens voor een deel worden veroorzaakt door waardes die toch net iets anders zijn dan bij de originele componenten. Zeker die ESR is wat dat betreft een parameter waar niet iedereen bij elco’s naar mijn idee voldoende bij stilstaat. Dat klopt ik hou daar al jaren rekening mee, bij het restaureren van vintage audio. De ESR probeer ik zoveel mogelijk gelijk te houden. Ik gebruik b.v. regelmatig Vishay 038 op plaatsen waar oude grijze Elna's zaten. Er is trouwens niets -dat bijzonder is- aan die Vishay's. De capaciteit is +/- 30% is meestal aan de zuinige kant, maar ze klinken m.i. precies goed. Edited gisteren om 06:18 by Tubejack typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 06:18 Report Share Posted gisteren om 06:18 https://nos.nl/artikel/2563388-jongeren-op-record-store-day-in-de-rij-voor-wicked-of-efteling-vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted gisteren om 07:44 Report Share Posted gisteren om 07:44 Gaat goed met de handel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts