Jongensdroom Posted maandag om 20:44 Report Share Posted maandag om 20:44 Bij Alpha hebben ze geen flauw idee wat een goede platenspeler allemaal kan. Cock kan hen dat allemaal laten horen. Hun intro bij de phonotest is helemaal een zwak verhaal. Om je dood te ergeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted maandag om 21:08 Report Share Posted maandag om 21:08 2 hours ago, Tubejack said: Zo'n harddisk advieslijst had Synology (meen ik) voorheen ook. Bij mij is nog de afgelopen > 10 jaar nog nooit een Synology NAS defect geweest. Dus ik ben echt wel fan van dit merk. Verder draaien belangrijke zaken zoals mijn website alleen op SSD met relatief veel RAM geheugen. Wat ik vervelend vind dat bij Synology af en toe software pakketten niet meer worden ondersteund in nieuwe DMS versies (hun besturingsysteem) Zoals LMS en nu min-of meer koppelverkoop van hardware. Voor de rest eigenlijk geen klachten. De software is uitgebreid en redelijk overzichtelijk. Oja ik wil natuurlijk harddisks die jaren goed blijven werken, maar nu, heb ik nog ruime keus welk merk en type harddisks ik wil gebruiken (meestal betaalbaar spul zoals IronWolf Pro) en krijg ik onafhankelijk van het merk, elke maand keurig een rapport vanaf mijn NAS met diepgaande informatie. Dat soort dingen verdwijnt. Bij Qnap moet je ook betalen als je een tweede harddisk wilt kunnen analyseren. De eerste is freeware. Zo proberen ze wat extra omzet te genereren. Mijn eerste Qnap was ook storingsvrij. Er schijnt een slechte serie geweest te zijn, ik had dus pech. Mijn hdd's van Toshiba (N300) doen het daarentegen weer voorbeeldig. Draaien nu al 7 jaar onafgebroken en de waardes zijn nog als een nieuwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 06:02 Report Share Posted dinsdag om 06:02 8 hours ago, Edje2 said: Bij Qnap moet je ook betalen als je een tweede harddisk wilt kunnen analyseren. De eerste is freeware. Zo proberen ze wat extra omzet te genereren. Mijn eerste Qnap was ook storingsvrij. Er schijnt een slechte serie geweest te zijn, ik had dus pech. Mijn hdd's van Toshiba (N300) doen het daarentegen weer voorbeeldig. Draaien nu al 7 jaar onafgebroken en de waardes zijn nog als een nieuwe. 7 Jaar is heel goed. Dàt soort schijven wil je dus in je NAS. Het is vervelend als een leverancier je dan beperkingen op gaat leggen, dat je dat soort top-disks niet meer, of minder goed kunt gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 06:05 Report Share Posted dinsdag om 06:05 (edited) 9 hours ago, Jongensdroom said: Bij Alpha hebben ze geen flauw idee wat een goede platenspeler allemaal kan. Cock kan hen dat allemaal laten horen. Hun intro bij de phonotest is helemaal een zwak verhaal. Om je dood te ergeren. Ergeren? Nee hoor verbazen, dat blijkbaar ook hier, bijna iedereen in een coma ligt. @kappa7 goed bezig. Edited dinsdag om 06:06 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 07:15 Report Share Posted dinsdag om 07:15 1 hour ago, Tubejack said: Ergeren? Nee hoor verbazen, dat blijkbaar ook hier, bijna iedereen in een coma ligt. @kappa7 goed bezig. Iedereen wil geld verdienen en dat is zijn goed recht. Maar je geld verdienen door onzin te verkopen gaat er bij mij niet in. Het intro bij hun verhaal, over een phono-amp, rammelt aan alle kanten. Er wordt een soort excuus aangehaald waarom men nu met vinyl bezig is. Dat is zo doorzichtig als het maar zijn kan. Kennelijk zijn daar nu wat adverteerders mee binnen te halen. En dan de arrogantie van die meneer Yung, brrr de rillingen lopen over mijn rug. Zeg dan hoe het zit, dan verdien je nog enigszins respect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 07:23 Report Share Posted dinsdag om 07:23 Ik krijg zojuist het verzoek van Alpha om mijn excuses aan te bieden aan meneer Yung. Over arrogantie gesproken Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted dinsdag om 07:50 Report Share Posted dinsdag om 07:50 26 minutes ago, Jongensdroom said: Ik krijg zojuist het verzoek van Alpha om mijn excuses aan te bieden aan meneer Yung. Over arrogantie gesproken Joh Wil, laat gaan. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Zeker in de wereld van nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted dinsdag om 08:01 Report Share Posted dinsdag om 08:01 9 minutes ago, audiofreak said: Joh Wil, laat gaan. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Zeker in de wereld van nu. +1 Bij Alpha zijn ze niet gediend van kritische vragen en dat gaat echt niet veranderen. Dat is inmiddels overduidelijk toch? Zonde om daar nog energie in te steken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 08:58 Report Share Posted dinsdag om 08:58 1 hour ago, Jongensdroom said: Ik krijg zojuist het verzoek van Alpha om mijn excuses aan te bieden aan meneer Yung. Over arrogantie gesproken Ik zou meer de term dwaasheid gebruiken Wil. Eigenlijk is Creative Audio nog de enigste serieuze audio site in NL. Hifi NL vind ik zelf weer wat gladjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted dinsdag om 09:41 Report Share Posted dinsdag om 09:41 42 minutes ago, carl said: Ik zou meer de term dwaasheid gebruiken Wil. Eigenlijk is Creative Audio nog de enigste serieuze audio site in NL. Hifi NL vind ik zelf weer wat gladjes. Audio Creative bedoel je vermoedelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 09:43 Report Share Posted dinsdag om 09:43 1 hour ago, audiofreak said: Joh Wil, laat gaan. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Zeker in de wereld van nu. Dat is heel wijs en dat ga ik ook doen. Maar ik wilde even laten weten, dat niet elke consument op zijn achterhoofd is gevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 09:44 Report Share Posted dinsdag om 09:44 1 hour ago, Duclaasie said: +1 Bij Alpha zijn ze niet gediend van kritische vragen en dat gaat echt niet veranderen. Dat is inmiddels overduidelijk toch? Zonde om daar nog energie in te steken. Ja, zeker nu ik zojuist van een insider heb gehoord hoe die wereld werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 09:45 Report Share Posted dinsdag om 09:45 3 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Audio Creative bedoel je vermoedelijk. Carl bedoeld beiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted dinsdag om 14:05 Report Share Posted dinsdag om 14:05 4 hours ago, Jongensdroom said: Ja, zeker nu ik zojuist van een insider heb gehoord hoe die wereld werkt. Nu maak je me toch nieuwsgierig... Winkeliers en importeurs hebben ze nodig, maar dulden geen goed uitgevoerde objectieve metingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 14:49 Report Share Posted dinsdag om 14:49 41 minutes ago, Duclaasie said: Nu maak je me toch nieuwsgierig... Winkeliers en importeurs hebben ze nodig, maar dulden geen goed uitgevoerde objectieve metingen? Negen van de tien recensenten wil de geteste apparaten behouden, anders komt er geen goede recensie. En er moet geadverteerd worden. Ik heb dit al vaker gehoord en ook zelf gezien. Abba zong er al over: money, money, money. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 16:34 Report Share Posted dinsdag om 16:34 Zoveel wordt er ook niet verdiend Wil. Ik denk eerder dat ze een apparaat inkoop kunnen krijgen. Van die advertenties geloof ik dan wel weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted dinsdag om 20:47 Report Share Posted dinsdag om 20:47 4 hours ago, carl said: Zoveel wordt er ook niet verdiend Wil. Ik denk eerder dat ze een apparaat inkoop kunnen krijgen. Van die advertenties geloof ik dan wel weer. Ik ga de voorbeelden niet noemen op een openbaar forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 06:22 Report Share Posted gisteren om 06:22 (edited) 15 hours ago, Jongensdroom said: Ik ga de voorbeelden niet noemen op een openbaar forum. Noem dan zoiets dan helemaal niet, nu blijft het schimmig. Ik heb de afgelopen 25 jaar één keer of 2x iets met korting gekregen. Maar verplicht een positieve recensie schrijven was niet aan de orde. In begin nog tegen mijn zin. Want ik vond het apparaat in kwestie: "de VDV SE-10" is/was eigenlijk té revolutionair t.o.v. alle bekende buizen schakelingen. Bovendien, wil ik niet afhankelijk zijn van leveranciers. Maar ja, uitdagingen... Uiteindelijk na maanden en een aantal aanpassingen qua klank, is het een heel fijne versterker, met slimme schakelingen. Nog steeds iets eigenzinnig. Maar dat mág vind ik. Heel wat meer werk, dat een review van een maandje. Jammer dat het niet meer te koop is. Hoort m.i. ook bij: "het beste geweest" Gelukkig zijn schema's vrij toegankelijk via het WWW. Edited gisteren om 12:47 by Tubejack iets leesbaarder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 06:36 Report Share Posted gisteren om 06:36 Maar even wat anders, tegenwoordig is m.i. een deel van het huidige "high-end" meer "kletskoekaudio" Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted gisteren om 06:49 Report Share Posted gisteren om 06:49 Dit vond ik een treffend verhaal ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted gisteren om 07:08 Report Share Posted gisteren om 07:08 45 minutes ago, Tubejack said: Noem dan zoiets dan helemaal niet, nu blijft het schimmig. Dat is jouw mening. Gelukkig leven we in een vrij land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 09:53 Report Share Posted gisteren om 09:53 Van Henk N. heb ik begrepen dat Michael Fremer recensie exemplaren niet teruggaf. Althans was dat het geval met de Blue Amp phono versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted gisteren om 09:58 Report Share Posted gisteren om 09:58 3 minutes ago, carl said: Van Henk N. heb ik begrepen dat Michael Fremer recensie exemplaren niet teruggaf. Althans was dat het geval met de Blue Amp phono versterker. dat kan ik me bijna niet voorstellen voor een stereophile schrijver, dat zou ik toch uit de eerste hand willen horen/ lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 10:42 Report Share Posted gisteren om 10:42 (edited) 2 hours ago, carl said: Van Henk N. heb ik begrepen dat Michael Fremer recensie exemplaren niet teruggaf. Althans was dat het geval met de Blue Amp phono versterker. Dat zal met een paar recensisten zo zijn. (schrijf ik dat zo goed?) Maar in algemeen met hobby en/en/of enthousiaste schrijvers toch niet. Jammer dat een hele groep op deze manier over één kam geschoren wordt. Ook jij @carl en @audiofreak Stop maar met schrijven Edited gisteren om 12:22 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted gisteren om 11:37 Report Share Posted gisteren om 11:37 1 hour ago, carl said: Van Henk N. heb ik begrepen dat Michael Fremer recensie exemplaren niet teruggaf. Althans was dat het geval met de Blue Amp phono versterker. Onze gewaardeerde Henk was niet altijd even eerlijk in deze zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts