WanFie Posted gisteren om 14:15 Report Share Posted gisteren om 14:15 Roddel en achterklap?? Ruud Jonker heeft indertijd zeker geen Array's gekregen na zijn recensie. Dat hij wat korting kreeg voor de door hem gebruikte apparaten lijkt me niet meer dan redelijk. Ze waren na het testen immers niet nieuw meer en konden zo ook niet worden verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted gisteren om 14:17 Report Share Posted gisteren om 14:17 (edited) 3 hours ago, Tubejack said: Dat zal met een paar recensisten zo zijn. (schrijf ik dat zo goed?) Maar in algemeen met hobby en/en/of enthousiaste schrijvers toch niet. Jammer dat een hele groep op deze manier over één kam geschoren wordt. Ook jij @carl en @audiofreak Stop maar met schrijven Klopt Jack. Carl, Roger (Sodejuu), Gerald (oud forumlid), en ik allemaal zeker niet. Niemand van ons 4-en heeft ooit maar iets gratis gekregen. Ook niet in ruil voor een recensie. Wel was het zo dat we soms een kleine korting kregen op een aanschaf en daar hoefden we dan geen review o.i.d. tegenover te zetten. De recensenten van Puresound.be / Puresound Nederland waren onafhankelijk en vanuit die onafhankelijkheid schreef men ook. In de hele audiowereld (binnen en buitenland) was een groot respect en waardering voor de website Puresound en zijn recensenten. Ook kon men waarderen dat we alle recensies met minimaal 2 recensenten deden en elkaar ook controleerden. Enkele fabrikanten, importeurs en winkeliers droegen Puresound een warm hart toe en waren altijd bereid om ons te helpen en klaar voor ons te staan, zonder enig eigen belang. Toen Puresound vanwege (gezondheids) omstandigheden moest gaan stoppen werd dat dan ook zeer betreurd en soms krijg ik nog de vraag uit de audiobranche of ik toch niet iets weer wilt gaan doen met Puresound. Ook voel ik nog steeds hetzelfde respect van fabrikanten, importeurs en winkeliers als ik ze weer ontmoet of zie op een audioshow en dat is vanuit mijzelf ook wederzijds. Verder vind ik het niet noemenswaardig of netjes om met modder te gaan smijten naar andere schrijvende (betalend of vrijwillig) collega's. Zoals ik al eerder ook tegen Jongensdroom al zei : "Laat gaan. Er zijn ergere dingen in de wereld om je druk over te maken". Edited gisteren om 14:19 by audiofreak type foutjes eruit gehaald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Ik wil hier graag op reageren want hier worden heel wat onwaarheden geschreven. 1: Dat recensenten geteste apparatuur mogen houden is onjuist. Zoals hierboven al aangehaald word, is er een mogelijkheid dat de recensent, tegen verminderd tarief de geteste apparatuur kan kopen. 2: Recensenten worden in tijdschriften betaald per pagina. Van dat bedrag ga je niet rijk worden, integendeel. 3: Dat alles om het geld draait is onzin, er zijn heel wat recensenten die dat doen omdat ze muziekliefhebbers zijn! 4: Dat apparatuur niet gemeten wordt vind ik een serieuze tekortkoming. Waarom, niet om de cijfertjes, maar om te weten dat de apparatuur voldoet aan de door de fabrikant opgegeven specificaties. 5: Zelf ken ik enkele recensenten en ik heb met sommigen een warme band, maar ik houd weinig rekening met hun conclusies die zeer subjectief zijn. Zo, en nu ga ik verder genieten van een mooi streepje muziek! Het gaat jullie goed. Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago 35 minutes ago, Bebatoli said: Ik wil hier graag op reageren want hier worden heel wat onwaarheden geschreven. 1: Dat recensenten geteste apparatuur mogen houden is onjuist. Zoals hierboven al aangehaald word, is er een mogelijkheid dat de recensent, tegen verminderd tarief de geteste apparatuur kan kopen. 2: Recensenten worden in tijdschriften betaald per pagina. Van dat bedrag ga je niet rijk worden, integendeel. 3: Dat alles om het geld draait is onzin, er zijn heel wat recensenten die dat doen omdat ze muziekliefhebbers zijn! 4: Dat apparatuur niet gemeten wordt vind ik een serieuze tekortkoming. Waarom, niet om de cijfertjes, maar om te weten dat de apparatuur voldoet aan de door de fabrikant opgegeven specificaties. 5: Zelf ken ik enkele recensenten en ik heb met sommigen een warme band, maar ik houd weinig rekening met hun conclusies die zeer subjectief zijn. Zo, en nu ga ik verder genieten van een mooi streepje muziek! Het gaat jullie goed. Guido Kleine nuancering of aanvulling: Punt 1: Daar had ik ook al ietst over gezegd. Punt 2: Ik weet van enkele Nederlandse recensenten dat ze per artikel een vaste vergoeding krijgen. Ik heb ook een paar keer met deze recensenten gewerkt. Punt 3: Dat geldt dus ook voor de recensenten van Puresound. In eerste instantie zijn zij muziekliefhebber. Dat er een technische recensent bij was was dan ook een mooie dankbare aanvulling. Ook vanwege zijn kennis en kunde om het in een Jip en Janneke taal kon uitleggen. Punt 4: Eens!! Ook vonden wij dat ook. Maar helaas is dat soort apparatuur duur in aanschaf en bij Purespund was er niet genoeg geldflow om die benodigde apparatuur aan te schaffen. Er is jaren gezocht naar oplossingen daarin, maar dat lukte niet zo snel, als we gewild zouden hebben. Punt 5 : Tja, we hebben leuk samengewerkt met de Pastorij shows en was erg leuk om elkaar te promoten (met gesloten beurs). Veel van geleerd ook. Ik heb altijd gezegd en zeg dat nog steeds dat recensies ter lering en ter vermaak zijn. Zeker niet zalig makend, maar kan een zoekende wel op weg helpen met een recensie. En nu ga ik ook weer naar de muziek terug! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 hours ago Report Share Posted 19 hours ago 7 hours ago, Kraus vonBentinck said: Onze gewaardeerde Henk was niet altijd even eerlijk in deze zaken. Dat ben ik zeker met je eens Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 hours ago Report Share Posted 8 hours ago 19 hours ago, carl said: Van Henk N. heb ik begrepen dat Michael Fremer recensie exemplaren niet teruggaf. Althans was dat het geval met de Blue Amp phono versterker. Iemand anders zei hetzelfde over Fremer. Geld en macht daar het vaak om. Nee, eigenlijk " de fluit en de duit". Je ziet dat ook in andere gebieden. Denk niet dat iedereen zo eerlijk is als jij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 hours ago Report Share Posted 8 hours ago Ik geloof het meteen dat Puresound een uitzondering is/was. Maar het gaat nog veel verder. Ik was eens in een winkel. De winkelier vertelde: Er komen hier wel eens forummers die vragen "wat krijg ik, als ik een positief verhaal over je winkel schrijf?" Van Millon kreeg ik een leuke korting op mijn Phanthom's. Klein detail, ik vond ze echt goed en heb er jaren met plezier naar geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 8 hours ago Admin Report Share Posted 8 hours ago Misschien is het dan nu het moment om achter het verhaal over de recensies een punt te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 3 hours ago Report Share Posted 3 hours ago ik weet niet of julle deze al kenden? https://www.worldradiohistory.com/Hi-Fi-Choice-UK.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 36 minutes ago, SpaceJS said: ik weet niet of julle deze al kenden? https://www.worldradiohistory.com/Hi-Fi-Choice-UK.htm Nee, wat leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 40 minutes ago, SpaceJS said: ik weet niet of julle deze al kenden? https://www.worldradiohistory.com/Hi-Fi-Choice-UK.htm Thanks, ga ik in verder bekijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 hour ago Report Share Posted 1 hour ago Erg leuk inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts