MarcelMR Posted gisteren om 19:19 Report Share Posted gisteren om 19:19 8 hours ago, Ivan10 said: Nooit gehoord van deze band: Gentle Giant. https://gentlegiantband.com Staat hier ook in de CD kast, voor mij is het meer "Caravan" of "Camel" in ieder geval hoge klasse progressive rock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago (edited) Absoluut niet audio-gerelateerd, maar wel een mooie doku. Ik vind het simpele wijsheidsbordje in : "Ships are in harbour safe, but that's not what ships are built for". wel een mooie spreuk. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Maar ook ik besef met stijgende leeftijd en indalende wijsheid dat men het geluk, als smid veelal zelf moet smeden. Extra gereedschap en blaasbalgen willen nogal eens werken, maar......... En heb ik er alles uitgehaald: Nee. Mijn levensdoelen heb ik allang in "negatieve" zin moeten bijstellen. Om dan terug te keren naar het begrip "alles omarmende geluk", hoe subjectief ook..... "Wat is geluk?". Ik geniet van de persoonlijke, audiophiele zoektochten alhier, maar ik kom steeds mee tot het inzicht van ene zekere wijsbegeerte man (Socrates) "Het geheim van geluk ligt niet in het zoeken naar meer, maar in het vermogen om te genieten van minder". Dus nee, Roots, voor mij geen Cardas Audio kabeltje (ik heb minstens 2x2m nodig), maar gewoon tevreden met een werkende, zeker bovengemiddelde (niet zo moeilijk) presterende audioset. Kan het beter, zeker, maar ik ben tevree/ content. P.s. Misschien ben ik toch niet zo/ minder audiofiel als ik dacht.... Edited 20 hours ago by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 hours ago Report Share Posted 19 hours ago Socrates zou nu zeggen: Anders bak je ze gewoon weer aan elkaar en dan ben je ook gelukkig....eigenwijs is immers ook wijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 hours ago Report Share Posted 19 hours ago En ja. Dit betekent dus een persoonlijke (uit 2 minutes ago, Roots said: Socrates zou nu zeggen: Anders bak je ze gewoon weer aan elkaar en dan ben je ook gelukkig....eigenwijs is immers ook wijs. Heb ik toch nog goed gebakken met beperkte middelen, want ik ben tevreden. Toegegeven: eigenwijsheid is wel een dingetje binnen onze familie, vaderzijds... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts