Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Je vervuilt het ook door er nog een gespiegeld signaal aan toe te voegen. Dat is nooit 100% symmetrisch. En er komen weer extra componenten in de signaalweg wat ook vervuiling is. Ik snap het principe en is denk ik alleen met opamps goed te maken vanwege de precisie. Wordt anders nodeloos complex, en complexiteit is in mijn optiek minder goed klinkend dan eenvoud.

8 hours ago, kappa7 said:

Je hebt dan al een klein signaal en gaat dat halveren en dat dan weer versterken. Kan maar is gewoon onzinnig.

Je kunt dan beter eerst de boel versterken, dan de boel corrigeren met je RIAA (moet je eens proberen met een gebalanceerd signaal) pas daarna kan je er een gebalanceerd verhaal van maken, eerder is het zinloos.

Of het nodig is, is een andere vraag, maar het kan gewoon. "XLRs for input and output! Love that as in this day and age, most systems also have computer connectivity for streaming and that is just asking for ground loop. So even if you don't need it in a phono stage, it is a very good idea from system perspective. "

Bron:
 https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/schiit-skoll-balanced-phono-stage-review.48678/

Edited by Tubejack
Bron vermelding toegevoegd

Ik doe er zelf nog niets mee, maar ik heb meer apparatuur met gebalanceerde aansluitingen, dus ik sluit niet uit dat een volgende pre-amp dat soort aansluitingen heeft.   

Edited by Tubejack