Roots Posted woensdag om 21:37 Report Share Posted woensdag om 21:37 Je kan beter eerst dat kleine min signaaltje laten vervuilen bedoel je...Ja, en het is kostbaar om het te voorkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted woensdag om 22:07 Report Share Posted woensdag om 22:07 Je vervuilt het ook door er nog een gespiegeld signaal aan toe te voegen. Dat is nooit 100% symmetrisch. En er komen weer extra componenten in de signaalweg wat ook vervuiling is. Ik snap het principe en is denk ik alleen met opamps goed te maken vanwege de precisie. Wordt anders nodeloos complex, en complexiteit is in mijn optiek minder goed klinkend dan eenvoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 22:15 Report Share Posted woensdag om 22:15 Het is niet gespiegeld... Het is de andere helft van de sinus die niet versterkt is maar vooral extra vervuild door aan massa te hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted woensdag om 22:37 Report Share Posted woensdag om 22:37 klopt een massa die er niet is, ooit een middenaftaking gezien op een element spoel? Je moet het signaal dus ergens aan hangen qua potentiaal, dat kan dus onder, boven of verdeeld zijn ten opzichte van je nul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 05:43 Report Share Posted gisteren om 05:43 (edited) 8 hours ago, kappa7 said: Je hebt dan al een klein signaal en gaat dat halveren en dat dan weer versterken. Kan maar is gewoon onzinnig. Je kunt dan beter eerst de boel versterken, dan de boel corrigeren met je RIAA (moet je eens proberen met een gebalanceerd signaal) pas daarna kan je er een gebalanceerd verhaal van maken, eerder is het zinloos. Of het nodig is, is een andere vraag, maar het kan gewoon. "XLRs for input and output! Love that as in this day and age, most systems also have computer connectivity for streaming and that is just asking for ground loop. So even if you don't need it in a phono stage, it is a very good idea from system perspective. " Bron: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/schiit-skoll-balanced-phono-stage-review.48678/ Edited gisteren om 05:44 by Tubejack Bron vermelding toegevoegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted gisteren om 11:29 Report Share Posted gisteren om 11:29 Ja dat het kan weet ik, alleen de vraag is of het zin heeft en wat wil je er dan mee bereiken. Common mode rejection kan maar hoe groot is die werkelijk bij een phono kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 11:59 Report Share Posted gisteren om 11:59 (edited) Ik doe er zelf nog niets mee, maar ik heb meer apparatuur met gebalanceerde aansluitingen, dus ik sluit niet uit dat een volgende pre-amp dat soort aansluitingen heeft. Edited 23 hours ago by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts