Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

71xx7vpz7-L._SL1500_.jpg

Soms moet je jezelf een cadeautje geven, ook al ben je niet jarig. The Beatles - The White Album 50th Anniversary.
Wat een prachtige lp box en deze remaster is wederom goed gelukt. Ik ben er erg blij mee. Ik ben er de hele middag ermee bezig geweest en met het luisteren ervan.
Natuurlijk vergeleken ook met de originele lp versie uit 1968, die ik ook hier heb. Doe mij maar deze remaster dan. Beetje hetzelfde verhaal wat ik ook ervaar met de 50th Anniversary uitvoering van Abbey Road, die ik ook zo goed gelukt vind als remaster.

https://www.bluesmagazine.nl/recensie-the-beatles-the-beatles-white-album-50th-anniversary/

Edited by audiofreak

Maar slijten die platen niet? Een oude plaat uit 68 vergelijken met een nieuwe (remaster) van nu, kan dat wel? Als je er indertijd 2 had gekocht en eentje zorgvuldig had bewaard, zou die het dan ook niet winnen van dat oudje?

34 minutes ago, mumsoft said:

Maar slijten die platen niet? Een oude plaat uit 68 vergelijken met een nieuwe (remaster) van nu, kan dat wel? Als je er indertijd 2 had gekocht en eentje zorgvuldig had bewaard, zou die het dan ook niet winnen van dat oudje?

Daar heb ik ook wel eens over na zitten denken. Met name omdat je (hoogstwaarschijnlijk) wel nieuwe/remasters koopt van platen die je echt mooi vindt, en dus wellicht aardig "grijs" gedraaid zijn....

1 hour ago, mumsoft said:

Flauwekul. Als je lp's goed onderhoud en bewaart gaan ze heel lang mee. Dat het wat spettert of tikje heeft zal mij een worst zijn. Net zoals een beetje groefruis wat je soms ook kan horen bij een lp. Voor mij gaat het om de muziek en dat je daarvan geniet. En dat doe ik met lp's, hoe oud ze ook mogen zijn. Dat is gewoon mijn ding. 

1 hour ago, René N. said:

Daar heb ik ook wel eens over na zitten denken. Met name omdat je (hoogstwaarschijnlijk) wel nieuwe/remasters koopt van platen die je echt mooi vindt, en dus wellicht aardig "grijs" gedraaid zijn....

Ik koop nieuwe remasters meer, omdat ik die lp nog helemaal niet heb in mijn collectie. En soms ook omdat ik een bepaalde lp wel heb en dan gewoon voor de collectie de remaster erbij wil hebben. Maar ook dan gaat het mij niet in 1e instantie welke beter is. Eigenlijk interesseert mij dat helemaal niet. Ook hier gaat het mij om de muziek en dat je ervan geniet. 

Ik heb hier ook lp's die absoluut niet goed klinken in mijn oren en die luister ik dan ook niet vaak of helemaal niet. Erg? Welnee. Jammer dan. Ik heb genoeg andere muziek.

16 hours ago, audiofreak said:

dank Seed. Ik vind het erg goed klinken.

Hey Onno, komop zeg, dit is geen jaren 70-80 muziek B). Je gaat toch niet iets "nieuws" kopen? :D :D :D

Maar leuk dat er zoveel door Seed7 en ook Duck gepost wordt. (De klassieke albums van Mumsoft en Bloom sla ik altijd over.... :( :P). Interessante muziek zit erbij.

46 minutes ago, René N. said:

Hey Onno, komop zeg, dit is geen jaren 70-80 muziek B). Je gaat toch niet iets "nieuws" kopen? :D :D :D

Nee dat ga ik ook niet doen. Ik hou ook niet van de jaren 70 rock muziek. Doe mij maar Willy Alberti en Rita Corita. Dat is pas muziek, Nederlandese Rot muziek. Vooral Rita Corita, dat swingt het koffiekopje uit.😆😂😉