Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, mumsoft said:

Barber: Adagio for strings. Van mijn scheurkalender (dit niet, dat komt van Youtube)

Kan iemand me uitleggen wat de relatie is met dit? Is toch hetzelfde maar dan met stembanden ipv strings. Waarom dan 2 titels?

Ik ben wel een fan van Spinvis. Ik heb ze een aantal keren live gezien, práchtig. En ik heb ze hier in de Gigant ook mogen meemaken met het mega kippenvel veroorzakende trompetspel van Hans Dagelet. Met name in het nummer ""Flamingo"....:

Sorry, er zit geloof ik wat reclame voor.... :(

1 hour ago, mumsoft said:

Spinvis is schitterend.

Ja hé? Mooie man ook, lekkere humor, maar ook "zijn" celliste doet het erg leuk... B). Dat is toch bijzonder, om dan twee meter van haar af te staan (ik sta áltijd helemaal vooraan tegen het podium aan) en haar dan zó uit haar dak te zien gaan..... 

Ik heb Erik ook eens gezien in Utrecht, met Eric Vloeimans. Die laatste speelde erg veel met elektronische vervormingen, waar ik dan niet zo van ben....

Ik ging niet heel vaak naar concerten, maar ik mis ze wél....

21 hours ago, René N. said:

Ja hé? Mooie man ook, lekkere humor, maar ook "zijn" celliste doet het erg leuk... B). Dat is toch bijzonder, om dan twee meter van haar af te staan (ik sta áltijd helemaal vooraan tegen het podium aan) en haar dan zó uit haar dak te zien gaan..... 

Ik heb Erik ook eens gezien in Utrecht, met Eric Vloeimans. Die laatste speelde erg veel met elektronische vervormingen, waar ik dan niet zo van ben....

Ik ging niet heel vaak naar concerten, maar ik mis ze wél....

O, concerten, heel heel weinig. De Stones in Rotterdam (de Kuip), een paar keer naar Pink Pop (when I was young), doodenkele keer naar het Paard (in den Haag), en soms, soms krijg je een kadootje in de schoot geworpen. We waren eens op fietstocht in Ierland, en na die tocht waarin het was gaan regenen, de fietsketting er steeds was afgelopen, en de wind flink was opgestoken, kwamen we nat en koud terug bij de fietsverhuur. Daarnaast was in een schuur waaruit een warme damp wolkte een Iers bandje bezig het publiek op te zwepen. Het klonk verdomd lekker, maar we hadden nog nooit van die band gehoord, Craobh Rua. We raakten aardig opgewarmd, ook omdat het tjokvol was in de schuur, en paar lekkere Ierse biertjes deden de rest.

Daar hoorden we Not a Word about it, en die kochten we natuurlijk ook. Aandenken, hè.

Edited by mumsoft
muziekje erbij

James Horner, muziek van de Titanic

Die zou eigenlijk 20 maart 1912 uitvaren, met het voltalige London Symphony Orchestra aan boord. Maar omstandigheden verhinderden deze maiden voyage op die datum, terwijl het LSO al concerten en accomodaties had geregeld, en toen met een ander schip meevoer, de SS Baltic.

De Titanic voer pas 10 april uit, met de bekende fatale gevolgen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Titanic_(schip,_1912)