Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

"Irish Tour '74" zit zó vast in mijn geheugen, dat ik een remaster uit 2014 helemáál niet kan waarderen. Andere volgorde van de nummers, meer toegevoegde nummers, andere uitvoeringen... Nee, doe mij het origineel maar. Ik zal hem nog wel weer een keertje draaien, in zijn geheel dan, om te kijken of hij naar zolder gaat.....

48 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Heb ik 3x op vinyl: ooit als nitwit op gewezen door een oudere, wijzere voetballer binnen mijn club. En toepasselijk uit mijn geboortejaar (het album althans) met: 

Kippenvel op de armen, zelfs gewoon even met de laptop bekeken/beluisterd.... Wat heeft beeld erbij soms zo'n enorme meerwaarde (bij de eerste twee dan hé B)). Twee prachtige uitvoeringen :wub:

Yep bekend. In mijn uitgaansjaren kwam ik rond 3 uur 's nachts thuis om vervolgens nog doodleuk herhalingen van het legendarische RockPalast te bekijken tot 6 uur 's morgens. En wat hebben die legendarische live-concerten geregisteerd. Heerlijk: jeugdsentiment.

Ben vroeger in gelukkige omstandigheden geweest om als tiener live-bluesconcerten in het "Babbeltje" te Roermond bijgewoond te hebben. Misschien dat Roger zich dat cafe nog herinnerd?

En later nog Zaal Acht.(op-/navolger) 

Edited by Vinyl_Fuchs

On 5/12/2021 at 9:44 PM, Vinyl_Fuchs said:

Amen. Er zullen misschien betere zijn, maar niet zo authentiek. Helaas wel "beaten by alcohol".

Icm medicijnen tegen vliegangst lees ik

"In the later years of his life, Gallagher developed a phobia of flying. To overcome this, he was prescribed various drugs. By the time of his final performance on 10 January 1995 in the Netherlands, he was visibly ill with severe abdominal pain and the tour had to be cancelled. He was prescribed paracetamol for the pain, a drug that can be extremely harmful to the liver, especially for a heavy drinker such as Gallagher."

Zomaar een artikel uit Google:

https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2020/06/11/25-jaar-geleden-stierf-rory-gallagher-zijn-legende-is-onverwoestbaar/

Ik wil graag nog een tour maken in Ierland en ga dan zeker ook naar Cork:

https://goo.gl/maps/7qQ4abGJBeeoS7jf7

Edited by Duck-Twacy