Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Junkjard Shama (Jere Kilpinen)   We Become Our Own Ghosts: The Second Iteration of the Ghost I Used to Be (dark jazz??)

https://junkyardshaman.bandcamp.com/album/we-become-our-own-ghosts-the-second-iteration-of-the-ghost-i-used-to-be

De man heeft een enorme en gevarieerde output, er valt dus wat te grasduinen.

Edited by Seed7

5 hours ago, Tubejack said:

Nu ruim 30 jaar later vind ik het nog steeds een spectaculair album.  Door de © Q-sound is het geluid overal in en om je heen. 🙂

0075992644020_front.jpg

vooral het nummer : Vogue     gebruikt destijds bij ons Philips om DS930/940 (eerste digitale luidsprekers) te demonstreren.

Ook Cubic sound van Amused to death is indrukwekkend, gek is dat je installatie niet eens zo goed hoeft te zijn om het te horen.

Probeer ook eens Oxymore van Jantje Michieltje Jarre   ... Binaural sound... geluid komt van overal.

Edited by marcel535i

8 hours ago, marcel535i said:

vooral het nummer : Vogue     gebruikt destijds bij ons Philips om DS930/940 (eerste digitale luidsprekers) te demonstreren.

Ja dat nummer klinkt spectaculair.  Er staan meer juweeltjes op. Zoals: Justfy My love.  Ook zonder Q-sound,  klinkt b.v. de CD Ray of Light  ruimtelijk en los. Een "wolk" muziek. 

Een van eerste digitale Philips luidsprekers heb ik gehoord, waarschijnlijk de DSS-940. Mijn broer had een complete set in de opruiming gekocht bij een Philips speciaal zaak gekocht. Het geluid, was ondanks vrij kleine luidsprekers  goed. Volgens de winkel, verkocht helaas niet, de gemiddelde consument vond het te duur. https://www.mfbfreaks.nl/philips-dss940-digitale-en-actieve-box/

Edited by Tubejack
update DSS-940

8 hours ago, Tubejack said:

Volgens de winkel, verkocht helaas niet, de gemiddelde consument vond het te duur.

en de audiofiel was in die dagen nog digitaalofoob. Zo jammer dat men het niet heeft doorgezet, twee drie modellen en einde project. Hadden de grotere luidsprekers niet die isophase tweeter? Als je nu naar de studiomonitoren kijkt, "allemaal" zo opgebouwd, aktief, digitaal.

1 minute ago, Seed7 said:

en de audiofiel was in die dagen nog digitaalofoob. Zo jammer dat men het niet heeft doorgezet, twee drie modellen en einde project. Hadden de grotere luidsprekers niet die isophase tweeter? Als je nu naar de studiomonitoren kijkt, "allemaal" zo opgebouwd, aktief, digitaal.

Ja inderdaad die tweeter https://www.dutchaudioclassics.nl/review/Philips-DSS930-digital-speakers-system/

7 hours ago, Tubejack said:

Ik als Philips ontwikkel-man (en nog steeds)  was bij de proto demonstratie (in Dendermonde Belgie) uitgenodigd.

Werd gespeeld met een Marantz CD-7 dacht ik, test CD met o.a. Vogue van Madonna, Thom Rotella die met die Slap-Bass, Oletta Adams en de genoemde speakers.

Er werd op een podium van een kleine theater zaal gepeeld. Kwam flink geluid vanaf voor het formaat speaker. Er stonden ook Quad Electrostaten als referentie maar die

mochten we niet horen als referentie.  😞

Hadden ook een demo met de bookshelf speaker "Legend" was ook prima.

Geen commercieel succes maar wel weer een technische vernieuwing en denk ik later ook toegepast in B&O speakers

Edited by marcel535i