Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Het met lof overladen nieuwe album van de Stones: Hackney Diamonds. Ik ben niet zo'n Stones liefhebber maar vind het wel een echt Stones-album, dat wel.

Om te beluisteren is het echter gewoon een hoop klereherrie. Twee tracks hebben een dynamic range van 7, alle andere tracks komen niet verder dan 4 of 5.

De plaatjes zijn wel klikbaar maar verschjnen om mij duistere redenen niet in het topic

Als voorbeeld van Hackney Diamands, de track Driving Me Too Hard

https://i.postimg.cc/tCFbkNV2/Hackney-Diamonds-Driving-me-Too-Hard.jpg

En als vergelijking van de LP flowers, Lady Jane (track is  op vinyl)

https://i.postimg.cc/mZ3QC0gD/Flowers-Lady-Jane-vinyl.jpg

Vroeguh toch alles beter? Ik heb geen recensie gezien van het nieuwe album waarin een opmerking stond over de lawaaiboel.

15 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Het met lof overladen nieuwe album van de Stones: Hackney Diamonds. Ik ben niet zo'n Stones liefhebber maar vind het wel een echt Stones-album, dat wel.

Om te beluisteren is het echter gewoon een hoop klereherrie. Twee tracks hebben een dynamic range van 7, alle andere tracks komen niet verder dan 4 of 5.

De plaatjes zijn wel klikbaar maar verschjnen om mij duistere redenen niet in het topic

Als voorbeeld van Hackney Diamands, de track Driving Me Too Hard

https://i.postimg.cc/tCFbkNV2/Hackney-Diamonds-Driving-me-Too-Hard.jpg

En als vergelijking van de LP flowers, Lady Jane (track is  op vinyl)

https://i.postimg.cc/mZ3QC0gD/Flowers-Lady-Jane-vinyl.jpg

Vroeguh toch alles beter? Ik heb geen recensie gezien van het nieuwe album waarin een opmerking stond over de lawaaiboel.

De door jouw geplaatste links zijn in ieder geval directe link. Dan zouden ze eigenlijk zichtbaar moeten zijn. ???

Nu heb ik niet heel veel albums van de Stones maar ik heb ze eigenlijk nooit kunnen betrappen op goede opnames.

Ik hoopte eigenlijk dat dit een album zou zijn wat wel goed op de plaat zou staan.

Jammer dus.

ik vind de muziek namelijk vaak best wel lekker en ook de laatste singel Angry kan ik prima waarderen.

@Vinyl_FuchsSoms lukt het met de plaatjes, vaak ook niet.

Ik heb wel eens het idee dat ik onder curatele sta op het forum😀 (terecht) want als ik iets wil posten gaat er tussen 'submit reply' en het verschijnen van de posting op het forum wel 10 minuten of meer over heen. Bij de plaatjes staat er vaak 'embedded link  kan niet oid' undefined error.Het is voor mij een even groot raadsel als de vroegere categorising junior of senior member

1 hour ago, Kraus vonBentinck said:

@Vinyl_FuchsSoms lukt het met de plaatjes, vaak ook niet.

Ik heb wel eens het idee dat ik onder curatele sta op het forum😀 (terecht) want als ik iets wil posten gaat er tussen 'submit reply' en het verschijnen van de posting op het forum wel 10 minuten of meer over heen. Bij de plaatjes staat er vaak 'embedded link  kan niet oid' undefined error.Het is voor mij een even groot raadsel als de vroegere categorising junior of senior member

Als je dit leest Kraus: ik heb soms hetzelfde. De eerstvolgende posting gaat dan wel weer goed. 

10 hours ago, kappa7 said:

Nu heb ik niet heel veel albums van de Stones maar ik heb ze eigenlijk nooit kunnen betrappen op goede opnames.

Ik hoopte eigenlijk dat dit een album zou zijn wat wel goed op de plaat zou staan.

Jammer dus.

ik vind de muziek namelijk vaak best wel lekker en ook de laatste singel Angry kan ik prima waarderen.

Ben ook bepaald geen Stones-verzamelaar maar Ik vermoed dat dit toch is wat de Stones willen. Het zijn geen kleine jongens die zich maar moeten neerleggen bij wat de producer wil/doet.

Toch, ik kan niet anders dan geloven dat men hier bewust  alvast de basis legt voor een remaster over een paar jaar.

Ik weet ook niet of er al een vinyl-uitgave is en of die van hetzelfde laken een pak is.

PS Het album "Flowers" van de Stones is in mijn oren wel van een goede kwaliteit met goede dynamiek (Ik heb alleen de LP).

Edited by Kraus vonBentinck

22 minutes ago, Roots said:

Ik heb niets met The Stones. Behalve met Angie...Die buikschuiver van vroeger waar je ze nog bij de kont mocht pakken.

Zit nou weer een buikschuiver in toch?

Ik hoop het voor je, een lekkere buikschuiver😁 Hou wel in de gaten dat de tijden behoorlijk veranderd zijn.

Ergens sla je precies de spijker op de kop wat muziek betreft; voor iedereen iets anders natuurlijk maar bepaalde muziek is inderdaad onverbrekelijk verbonden met in je leven belangrijke/emotionele gebeurtenissen. ("Are they playing our song?" etc.)

Speciaal voor jullie net Beggars Banquet van de Stones opgezet. Volgens mij is het een originele Engelse persing uit 1968. Hij zat bij de collectie van een verklaard klassiek muziekliefhebber en was niet/nauwelijks gespeeld. Klinkt als een band in een oude beatkelder die naar zweet en anders stinkt en waar het vocht van de muren afloopt. De stereo opname is geen Ping Pong als van de 4 concurrenten. Toch erg leuk om te horen dat gepiep en gesjor aan de gitaren. Zit toch wel iets van ruimtelijkheid in.

PS Niet dat ik hem ooit verkoop, maar iets van 200 dollar waard (mint, near mint).

Edited by carl

8 minutes ago, carl said:

Speciaal voor jullie net Beggars Banquet van de Stones opgezet. Volgens mij is het een originele Engelse persing uit 1968. Hij zat bij de collectie van een verklaard klassiek muziekliefhebber en was niet/nauwelijks gespeeld. Klinkt als een band in een oude beatkelder die naar zweet en anders stinkt en waar het vocht van de muren afloopt. De stereo opname is geen Ping Pong als van de 4 concurrenten. Toch erg leuk om te horen dat gepiep en gesjor aan de gitaren. Zit toch wel iets van ruimtelijkheid in.

Een groter compliment lijkt mij niet denkbaar. Dat is toch wat men ooit bedoelde met "high fidelity".

Het leuke van een band die zo lang mee gaat dat iedere generatie wel "hun" eigen album heeft. Voor ons was het "Some Girls". Als je dan later, als muziekliefhebber, gaat graven kom je bij de onvermijdelijke drie uit, "Buttons", "Sticky" en "Exile".

Ook laat het zien dat kje met "Sex & Drugs & Rock'n'Roll" heel oud kunt worden (als de verhalen waar zijn)