Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Ik heb wel eens een collectie gehad en het meeste was bagger @Edje. De platen die niet in de collectie pasten waren dan near mint: kennelijk gekregen van iemand die een andere smaak had.

22 hours ago, Edje2 said:

Ik heb vorig jaar ook 3000 LP’s over gekocht. Nou ja, kreeg ze eigenlijk bij een audio set die ik had gekocht erbij. D=vrijwel alles beluisterd, mega klus. Het meeste was klassiek, maar ook wat James last en andere prul. Ik heb alle rommel naar de kringloop gebracht, de echt mooie platen eruit gehaald (zo’n 50-75). De rest was simpelweg niet mijn smaak, maar had volgens Discogs zeker waarde. Maar verkopen, dat lukt echt niet. Heb er zelfs nog mee op een platen beurs gestaan, en maar liefst 3 platen verkocht. Ze waren echt niet te duur geprijsd, maar klassiek verkoopt simpelweg niet. Dus de 2K marktwaarde klopt gewoon niet. De gevraagde 7500 euro gaat die man dus ook bij lange na  niet halen. Ik heb 3 opkopers gebeld, en slechts 1 wilde de partij hebben. Heb er 150 euro voor gekregen. Veel meer is het ook echt niet waard. Ik had ook een Discogs waarde van 7000 euro,maar dat zegt dus helemaal niks.

Ik heb dezelfde ervaring. Je betaalt 20 euro voor een goede jazz lp. Als je ze al kwijtraakt, krijg je een paar euro per stuk.

En dan volgt nu een waarschuwing.

De cd Que Viva La Vida van Belle Perez klinkt helemaal nergens. Wie daar achter de knoppen heeft gezeten, is een regelrechte prutser.

Op dit moment staat er een cd van bassist Marcus Miller op. Die mag wel blijven.

54 minutes ago, Jongensdroom said:

Op dit moment staat er een cd van bassist Marcus Miller op. Die mag wel blijven.

Wat kan die man bassen heh. :) 

Ik wist trouwens helemaal niet dat jij kan bassen JD.

Ik ook niet trouwens, alhoewel k er 4 gehad heb.

2 hours ago, Jongensdroom said:

Als iemand jazz cd's of lp's weet, die goed klinken houd ik mij aanbevolen.

Net de lp van Manu katche neighborhood gekocht. Heel erg fraai. Had hem al digitaal, de lp is erg goed opgenomen en fantastische muziek 

Een bassist en een drummer hebben uiteraard een band nodig. Vaak vragen zij, in de jazz, daar uitstekende muzikanten voor.

Bij Quincy Jones (dirigent) zitten beroemde musici in het orkest. Miles Davis, zocht altijd naar jong talent. Voor hen vaak de start van een succesvolle carierre.

Ik heb al eens aangegeven naar shows e.d. te gaan om voor mij nieuwe muziek te horen. Als dat lukt, dan koop ik er daarna wat van.

Zo hoorde ik een paar jaar geleden prachtige muziek in Veldhoven. Dat bleek Manu Katche te zijn. Ik heb er iets van gekocht toen. Zal straks eens kijken

wat het precies was.

Terwijl ik dit zit te tiepelen, realiseer ik mij veel liever over muziek te schrijven, dan over apparatuur 😉😁

Luisteren naar de opnames van Patricia Barber komen dicht bij het ultieme genot. Maar wat een prijzen vragen ze daarvoor!

Ik heb een aantal platen van Patricia Barber gekocht tonende net uit kwamen, zijn inderdaad vee geld waard nu. Draai ze er niet minder om. En de beste opnames die er zijn in mijn ogen (niet allemaal)

5 hours ago, Edje2 said:

Ik heb een aantal platen van Patricia Barber gekocht tonende net uit kwamen, zijn inderdaad vee geld waard nu. Draai ze er niet minder om. En de beste opnames die er zijn in mijn ogen (niet allemaal)

Mee eens. 

Worden ze niet meer gemaakt?

Ja worden nog wel gemaakt, maar dan te-issues enzo. Die klinken toch vaak minder. Iets wat goed is moet je niet veranderen.

ik heb een te-issue van café blue, en dat is het net niet

18 hours ago, Edje2 said:

Net de lp van Manu katche neighborhood gekocht. Heel erg fraai. Had hem al digitaal, de lp is erg goed opgenomen en fantastische muziek 

Ik heb op cd:  It's about time

En op lp:  "Manu Katche", Last decade, Neighbourhood.

Allemaal prima.

Dit weekend een paar cd's van Gino Vannelli gedraaid. Die mogen ook allemaal blijven.

En twee cd's van Patricia Barber besteld. Je betaald al gauw 20 euro per stuk.