Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

8 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Niet nu, maar gisteren. Voor de verandering eens iets buiten mijn comfortzone: Ruptured World - Interplanetary (Dark Ambient album uit 2020)

Klinkt heerlijk via de Klipschen.

Even beluisterd Fuchs.

Ik heb daar niet zoveel mee, Dat synthesizer sample gedoe, Als je zo'n apparaat thuis aansluit weet je niet wat je meemaakt...Geluidskwaliteit dan heh.

5 hours ago, Roots said:

Even beluisterd Fuchs.

Ik heb daar niet zoveel mee, Dat synthesizer sample gedoe, Als je zo'n apparaat thuis aansluit weet je niet wat je meemaakt...Geluidskwaliteit dan heh.

Ik ben oorspronkelijk ook meer van gitaarmuziek, maar ik vond de dynamiek/ 3d soundstage via mijn set wel lekker klinken. In vergelijk klinkt bijv. het album van Toots & The Maytals - Funky Kingston hier (tevens gestreamed via Tidal) zo plat als een dubbeltje en zo zacht als donshaar. En het is zeker geen verkeerde muziek. Maar om Mediator's woorden aan te halen: dan zal mijn set wel niet optimaal zijn.

16 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

In vergelijk klinkt bijv. het album van Toots & The Maytals - Funky Kingston hier (tevens gestreamed via Tidal) zo plat als een dubbeltje en zo zacht als donshaar. En het is zeker geen verkeerde muziek.

Klopt wel Fuchs. Vergeet niet dat het jaren 70 muziek is, en Jamaica gewoon een derde wereld is/was....Als je dan toch kwaliteit wil zoek je Reggae die in Engeland is opgenomen. Bob Marley onder leiding van Chris Blackwell. Of Steel Pulse, LKJ, Burning Spear...Israel Vibration....Lucky Dube...Enz.

19 hours ago, Roots said:

Klopt wel Fuchs. Vergeet niet dat het jaren 70 muziek is, en Jamaica gewoon een derde wereld is/was....Als je dan toch kwaliteit wil zoek je Reggae die in Engeland is opgenomen. Bob Marley onder leiding van Chris Blackwell. Of Steel Pulse, LKJ, Burning Spear...Israel Vibration....Lucky Dube...Enz.

Vraagje: hoe groot is jouw "stofhappende vinyl-collectie" eigenlijk? Mijn donkerbruin vermoeden: redelijk substantieel.  

18 hours ago, Roots said:

Begin jaren 80...Mono, Pas op je woofertjes. :) 

Speelt nu: dat gaat inderdaad diep (geen noodzaak voor een subwoofer hier). Geen probleem overigens voor de "woofertjes" van mijn Klipschen. Voor het eerst dat ik weer wat beweging waarneem op de MU-meters van de Marantz 170DC. 😁

3 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Vraagje: hoe groot is jouw "stofhappende vinyl-collectie" eigenlijk? Mijn donkerbruin vermoeden: redelijk substantieel.  

Niet groot hoor. Er zijn mensen die kopen veel platen om hun verzameling aan te vullen, en verdwijnt dan na 1x draaien/wassen in de platenkast.

Ik kocht alleen muziek die ik echt mooi vond.....Wat zal het zijn? Zo'n Ikea 4 vaks platen kastje vol.