Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Net uitgekomen bij BIS en het staat al op youtube, je vraagt je af hoe die platenfirma's nog verdienen hieraan.

Christian Poltéra (cello), Juho Pohjonen (piano)
Lahti Symphony Orchestra, Anja Bihlmaier (dirigent)
Poltéra Plays Prokofiev

2 hours ago, Bloom said:

Net uitgekomen bij BIS en het staat al op youtube, je vraagt je af hoe die platenfirma's nog verdienen hieraan.

Christian Poltéra (cello), Juho Pohjonen (piano)
Lahti Symphony Orchestra, Anja Bihlmaier (dirigent)
Poltéra Plays Prokofiev

Er zijn ook nog mensen die het gewoon 'fysiek' kopen. Ik vind het klankverschil tussen streaming en cd/lp/tape nog steeds veel te groot. Dus koop gewoon af en toe wat cd's...

13 minutes ago, pjotr27 said:

Er zijn ook nog mensen die het gewoon 'fysiek' kopen. Ik vind het klankverschil tussen streaming en cd/lp/tape nog steeds veel te groot. Dus koop gewoon af en toe wat cd's...

Indien er sprake is van officiële YT-kanalen (zodat de opbrengsten ook bij de rechthebbende terechtkomen) en ze genoeg views halen, kan het best verdienstelijk zijn. Bovendien kan het ook een vorm van goedkope reclame zijn voor mensen die de muziek(-dragers) liever fysiek willen bezitten.

Ik gebruik een zelfgeschreven script dat met de officiële API-functies van Youtube babbelt en dat dan vraagt om de gewenste inhoud aan de hoogst mogelijke kwaliteit aan te bieden. En ik krijg dan 24 bit 48 kHz FLACs die effectief verliesloos zijn en  - zeker bij klassiek - vaak een DR van 15 hebben. Het hogervermelde album heeft een DR van 13.

Het script kan zowel één muziekvideo als een heel album downloaden. De kwaliteit is echt prima, wat ik niet kan zeggen van wat je krijgt als je de video afspeelt via je webbrowser.

Edited by Bloom

On 16-6-2024 at 23:25, Roots said:

Heel dit album is werkelijk prachtig.

Of anders deze. Geweldige stem. Trok alleen de wereld in toen ze 16 was om te gaan zingen

49 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Zo-even beluisterd. Niks mis met de weergavekwaliteit/ muziek, maar ik merk dat de bewerkte zangstemmen me gaan irriteren.  

Voor mij zijn sommige tracks ook even wennen. Yello vond ik vroeger ook irritant. Pas na een paar keer draaien klonk het lekker. Vandaag ook een tijd hier naar geluisterd. Je hebt echt geen "pilletje" nodig een Spaatje Rood is voldoende. DJ-Kicks (Peggy Gou) (DJ Mix) Album van de week Qobuz :)

Edited by Tubejack

Mooie locatie, mooie registratie,  maar de muziek doet me niks. Nu moet ik ook toegeven dat ik hier vrijwel nooit acid/ house/ techno/ trance "draai". Niet dat ik er niks mee heb: genoeg clubs bezocht in mijn jonge jaren.