Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Tubejack said:

Prachtig.

Het wil mij maar niet lukken, jouw drie laatste aangedragen fragmenten helemaal af te luisteren. 

Vermoedelijk houd je ook van Enya.

Edited by Jongensdroom

2 hours ago, Jongensdroom said:

Het wil mij maar niet lukken, jouw drie laatste aangedragen fragmenten helemaal af te luisteren. 

Vermoedelijk houd je ook van Enya.

Even "doorbijten" :lol: Van Enya vind ik haar debuut? Watermark mooi. De rest minder. 

Wat anders JD ik heb van het weekeind wat veel hardgelopen. Dus met spullen sjouwen etc is niet verstandig. Trap op gaat nu goed, trap af nog wat moeizaam. Maar alle tijd om nieuwe muziek te vinden op Qobuz en Youtube :)  

Edited by Tubejack

7 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Wat vindt Wil als expert trouwens van de opname: Buena Vista Club at Carnegy Hall (2008)?

Heb hem hier opstaan via Tidal en ik moet zeggen: klinkt drommels goed. 

Ik heb hem zojuist besteld. 

20 hours ago, Tubejack said:

Even "doorbijten" :lol: Van Enya vind ik haar debuut? Watermark mooi. De rest minder. 

Wat anders JD ik heb van het weekeind wat veel hardgelopen. Dus met spullen sjouwen etc is niet verstandig. Trap op gaat nu goed, trap af nog wat moeizaam. Maar alle tijd om nieuwe muziek te vinden op Qobuz en Youtube :)  

blessure of alleen spierpijn? Hoop het laatste.

2 hours ago, Edje2 said:

blessure of alleen spierpijn? Hoop het laatste.

Geen spierpijn, blessures of ander gedoe. Helemaal niks. Wat stijf nog. Traplopen naar beneden gaat ook weer lekker.  De komende 2 weken rustig aan. 

9 hours ago, Edje2 said:

Gelukkig geen narigheid dus. Volgens mij loop je ook al heel lang en regelmatig wat het risico op blessures natuurlijk grotendeels weg haalt.

Korte antwoord: "Nee niks." Maar heb je een "uurtje"? of meer? :D

Ik ben na een burn-out op mijn 45e begonnen met hardlopen en ben nu 66. Loop 4...5x per week op 4 verschillende soorten /merken hardloopschoenen. Allemaal neutrale types die met een 3D scanner precies op maat gemaakt zijn voor mijn voeten met sportzooltjes. Goede schoenen kosten een paar centen, maar je lichaam is onbetaalbaar. Bovendien als je een paar tegen elkaar draagt, slijten ze minder. Sportzooltjes (max 1 paar per jaar) worden door de meeste ziektezorg polissen vergoed. 

Echt "fanatiek" ben ik nooit geweest, ik loop niet zo snel;  Meer voor de gezelligheid en gezondheid. Meestal met een maatje. Bijna elke dag kan ik met iemand anders lopen. Nu de marathon is geweest met veel langzame duurlopen als voorbereiding. Wil ik de komende maand proberen iets sneller te lopen.  Ik heb al aan de snelste vrouw (van 72, leeftijd zegt niet altijd alles) van een van de hardloopgroepen gevraagd of ik af en toe met haar mee mag trainen, En dat mag :) Maar eerst even 2 weken rustig aan.  

Wat ook helpt tegen blessures, is meerdere sporten naast elkaar zoals wandelen, nordic walken, fietsen maakt niet uit. Mocht je dan toch een blessure hebben kun je evengoed heerlijk naar buiten, meestal kan ik dan na een week of zo, weer hardlopen... 

Edited by Tubejack

1 hour ago, Tubejack said:

Korte antwoord: "Nee niks." Maar heb je een "uurtje"? of meer? :D

Ik ben na een burn-out op mijn 45e begonnen met hardlopen en ben nu 66. Loop 4...5x per week op 4 verschillende soorten /merken hardloopschoenen. Allemaal neutrale types die met een 3D scanner precies op maat gemaakt zijn voor mijn voeten met sportzooltjes. Goede schoenen kosten een paar centen, maar je lichaam is onbetaalbaar. Bovendien als je een paar tegen elkaar draagt, slijten ze minder. Sportzooltjes (max 1 paar per jaar) worden door de meeste ziektezorg polissen vergoed. 

Echt "fanatiek" ben ik nooit geweest, ik loop niet zo snel;  Meer voor de gezelligheid en gezondheid. Meestal met een maatje. Bijna elke dag kan ik met iemand anders lopen. Nu de marathon is geweest met veel langzame duurlopen als voorbereiding. Wil ik de komende maand proberen iets sneller te lopen.  Ik heb al aan de snelste vrouw (van 72, leeftijd zegt niet altijd alles) van een van de hardloopgroepen gevraagd of ik af en toe met haar mee mag trainen, En dat mag :) Maar eerst even 2 weken rustig aan.  

Wat ook helpt tegen blessures, is meerdere sporten naast elkaar zoals wandelen, nordic walken, fietsen maakt niet uit. Mocht je dan toch een blessure hebben kun je evengoed heerlijk naar buiten, meestal kan ik dan na een week of zo, weer hardlopen... 

Na vier blessures in 2023 toch maar gestopt met groeps-sporten. Onverwachte bewegingen gaan niet meer. Ik train nu in mijn eentje in een bokszaal. Doen wat je nog wel kunt. Ik ben van 1955.

Dat doe je goed Jack, en je bent gezegend met een goed lijf, ook niet onbelangrijk. Ik heb tot voor kort fanatiek aan Crossfit gedaan, zeg maar gymen voor gevorderden. Maar dat is zo loodzwaar dat ik op een gegeven moment de hele week met spierpijn rondliep. Uiteindelijk kreeg ik ook allerlei blessures met name aan de rug waardoor ik moest stoppen. Ik kan nu helaas niet meer fanatiek sporten of hardlopen, dan krijg ik last van mn rug. Dus lichte bewegingen gaat nog wel, wandelen, zwemmen, fietsen, yoga enz. Ik ben van 1968, dus moet nog een paar jaartjes mee. Dat lukt alleen maar in goede gezondheid als je regelmatig beweegt. 

Toevallig is mn vrouw begonnen met een soort van kickboksen, dus tegen een zak. Ze heeft nu al 3 weken spierpijn:D

Dank je Ed.  Ik ben van 1958. Wat vooral motiveert, zijn de mensen die met me mee willen trainen. Verder luister ik naar mijn lichaam. Daarbij wat maakt het nou uit of je een half uurtje langer, of korter over een marathon doet. Mee kunnen doen, vind ik al bijzonder. Het laatste stuk de Stadhouderskade en het Vondelpark veel publiek en muziek. Als je dan rechtop vlak langs de hekken gaat lopen, met af en doe je vuist omhoog op het ritme van de muziek. Gaat het publiek uit hun dak.  Als een ware held wordt je binnen gehaald, ik heb nog nooit zoveel hi-fives gegeven. Ook aan volwassenen. Dat is voor het publiek ook leuk. ;) 

3 hours ago, Jongensdroom said:

Na vier blessures in 2023 toch maar gestopt met groeps-sporten. Onverwachte bewegingen gaan niet meer. Ik train nu in mijn eentje in een bokszaal. Doen wat je nog wel kunt. Ik ben van 1955.

Gewoon lekker doen, wat goed bij voelt. 

Heb je de hele marathon gelopen Jack? Diep respect dat je dat hebt volbracht!! 

Je visie van sporten combineren snap ik volkomen. Daar gevoeligheid voor hardloop blessures ben ik (veel) meer en harder gaan fietsen en dat brengt ook veel in het hardlopen. Ik probeer momenteel twee keer per week te lopen en twee keer per week te fietsen. Dat is voor mij een combinatie die goed werkt  

28 minutes ago, Tubejack said:

Dank je Ed.  Ik ben van 1958. Wat vooral motiveert, zijn de mensen die met me mee willen trainen. Verder luister ik naar mijn lichaam. Daarbij wat maakt het nou uit of je een half uurtje langer, of korter over een marathon doet. Mee kunnen doen, vind ik al bijzonder. Het laatste stuk de Stadhouderskade en het Vondelpark veel publiek en muziek. Als je dan rechtop vlak langs de hekken gaat lopen, met af en doe je vuist omhoog op het ritme van de muziek. Gaat het publiek uit hun dak.  Als een ware held wordt je binnen gehaald, ik heb nog nooit zoveel hi-fives gegeven. Ook aan volwassenen. Dat is voor het publiek ook leuk. ;) 

Lijkt me een eindeloos heroisch gevoel, heel gaaf!

27 minutes ago, Duclaasie said:

Heb je de hele marathon gelopen Jack? Diep respect dat je dat hebt volbracht!! 
Je visie van sporten combineren snap ik volkomen. 

Dank je. Het voordeel vind ik, dat wat er ook gebeurt, dat je lekker naar buiten kunt.  Nordic Walken ziet er stom uit met die poles (stokken), maar daardoor kon ik na menig blessure al weer na een of 2 weken weer beginnen met hardlopen. Zelfs bij een zweepslag, scheurtje in je meniscus, hielspoor. Noem alle narigheid maar op. 

@Edje2 het was kicken.