Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Effe knallen met lekkere drums en een prachtige dame en dito stem:

De band Frank met "Car Seller".

Ik heb meer van ze geluisterd maar deze springt er voor mij echt uit. En soms zie ik gezichtsuitdrukkingen van de zangeres die me doen denken aan Trixie Whitley....

Vanmiddag wordt er vanalles hier gedraaid t.b.v. de aankomende demo van Audioclub Oost-Brabant, oftwel: er worden een paar oudewetse mixtapes gemaakt 🙂

Opnames zijn bijna allemaal van vinyl, opgenomen op een Nakamichi CR7.

https://aob-hifi.nl/komende-clubavond/

Er komt vanalles langs, een beetje top2000, serieus basgeweld (tja, ik ben tenslotte basgitarist), iets uit de hoek van Yello, oude jazz etc etc.

Instinkerdje, Roots? Buiten de sax-partij, die hier op de Klipschen wel vet klinkt tijdens de uithalen, kan ik weinig "vols"  uit de opname halen. De begeleidende piano/ drum klinken eerder timide (mager/ "lean"), zoals het waarschijnlijk ook bedoeld is. Bovendien is geheel vrij zacht opgenomen (moest de volumeknop zowaar iets verder openendraaien). 😁

9 minutes ago, Roots said:

Het is wat het is...De accuphase en Dynaudio's gaan echt het onderspit delven als het over de Krells en Thiels gaat....Maar dit is een full bodied saxofoon..De begeleiding is just begeleiding, maar staan wel mooi in de ruimte...Opname uit 1957 :) 

Dat had ik inmiddels zelf ook ervaren. De Klipschen zijn wat dat betreft gemaakt voor dit soort opnamen, daar waar ze bij complexere passages soms wat steeds steekjes laten vallen. Ze maken hoe dan ook muziek: staan ze immers ook bekend voor. Zal ook wel de reden zijn dat je ze zelden 2dehands voorbij ziet komen.😉

P.s. Ik schat echter in dat Edje iets anders in gedachten heeft...... 

29 minutes ago, Roots said:

Nou dat weet ik niet, ik ben niet zo helderziend. 

Staan jou Klipschen nog steeds tegen de muur geparkeerd, waarvan 1 in de hoek en vooral niet op oor hoogte?

Yep. Geen andere opstellingsmogelijkheid: speel noodgedwongen over de breedte (3,76m, lengte betreft: 7,935m). Zou natuurlijk wel eens interessant zijn om ze in een ruimere opstelling te horen, maar dan spreek je al snel over een >50 m2 woonkamer. Het is wat het is.., maar ik ben meer dan tevreden. 

P.s. de discussie over oorhoogte hebben we reeds gevoerd. Daar voldoen ze aan: ben immers geen 3m lang. 😁

Edited by Vinyl_Fuchs