Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

8 hours ago, Roots said:

Ik had deze toch al eens laten horen Jack?

Niet dat ik weet, leuk.  Al na 1e 2 basnoten weet je gelijk welk nummer het is.  Ik heb het singeltje grijs gedraaid :)

Zocht vandaag inspiratie voor een wenskaart die bedoeld is voor een wensboom, die we zondag gaan planten bij een oude schoolkameraad. M.b.v. vrienden gaan we hun tuin verder aanplanten.

Wat wens je iemand die lijdt aan terminale alvleesklierkanker en die "blij" mag zijn wanneer hij in Juli nog zijn 50e verjaardag kan vieren? Moeilijk....

Heb een stukje songtekst van "Distant Sky" vrij vertaald in het Limburgs met vulpen neergepend. 

Origineel: "Watch the sun, watch it rising in your eyes".

Nederlands: "Kijk naar de zon, bekijk hoe ze in jouw ogen opkomt". 

Limburgs: "Kiekend nao de Zon, wie se opkumpjt in dien Uig".

On 27-2-2025 at 23:21, Roots said:

Ik had deze toch al eens laten horen Jack?

Ik moet toch weer eens gaan streamen - werkelijk waanzinnig goed.

3 hours ago, Roots said:

Klopt Carl...Je bent trouwens ooit een over Nina Hagen begonnen.... Deze dan: :D 

Die heb ik Roots. 

De eerste LP “unbeschreiblich wegblijf” is zonder meer de leukste. Dit was volgens mij de tweede en gelijk de laatste met deze band - was een beetje een verplicht nummer.

Ik vind Ellen's versie van naturtrane niet slecht. Diverse malen gehoord op de Parade. Destijds nog met begeleiding van haar ex Robin Berlijn

Maar goed, Ellen kent Nina persoonlijk.

Ik denk dat er niemand is die dat kan nazingen met dezelfde emotie als Hagen zelf. Is zeker meer gepolijst, maar vind het zeer zeker niet slecht. sowieso een bijzondere duizendpoot mens Ellen ten Damme. Heb haar zelf ook regelmatig gezien en gehoord op de Parade.

Just now, Edje2 said:

Ik denk dat er niemand is die dat kan nazingen met dezelfde emotie als Hagen zelf. Is zeker meer gepolijst, maar vind het zeer zeker niet slecht. sowieso een bijzondere duizendpoot mens Ellen ten Damme. Heb haar zelf ook regelmatig gezien en gehoord op de Parade.

Nu ik erover nadenk, al een aantal jaren niet meer geweest, toch weer eens doen!

Edited by Edje2