Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

57 minutes ago, Seed7 said:

Het zei me niets, dus maar opgezocht, ben er weer even zoet mee:

Ik kijk héél weinig tv, maar zeker géén series, ben ik ietwat allergisch voor. Maar hier ben ik dan tóch voor gezwicht. Het zal wel door die prachtige ogen gekomen zijn :wub:. Ja, ook, maar ik vond het eigenlijk een héle lange en mooie film :rolleyes:.

34 minutes ago, Groovy said:

Hopenlijk geniet je ervan.

Stukken er van, ja. Maar heb het uitgezet, was er gewoon niet voor in de stemming, er met het hoofd niet bij. Heeft ook wel wat langdradigs. Staat wel in het nog te beluisteren lijstje

Serie ken en kijk ik niet, geen netflix et al.

Mijn zoon schaakt weer en kijkt ook op Netflix. Net zoals René heeft hij bovendien een goede smaak.

Overigens luister ik tegenwoordig graag naar de Black Man’s Eric Burdon. Geweldige artiest en nog geweldigere muziek.

Beetje uitgekeken op David Bowie, maar Baal van Bechtold Brecht klinkt toch wel erg lekker en interessant. 

PS de LP klinkt wel 6/7 dB luider als de zojuist gespeelde John Scofield.

41h5FiJ6MlL.jpg

Gisteren eindelijk een (betaalbaar) exemplaar van de 4LP Minimum-Maximum van Kraftwerk weten te bemachtigen.

Wat klinkt dit live album ongelofelijk goed!

En ja, je kunt natuurlijk ook een willekeurig "Best-of" album van Kraftwerk draaien waarbij je het gejuich van het publiek dan niet hoort. Geluidstechnisch is dit livealbum namelijk identiek aan een studioalbum. Voor mij in ieder geval een mooie herinnering aan het Kraftwerk optreden in het Evoluon in Eindhoven (2013) wat nagenoeg hetzelfde was.

Edited by edwin16

14 hours ago, Ivan10 said:

Ja leuk station Rene. Dank voor de link.

Leuk hé? Grotendeels volledig (ahum) mijn smaak en ik doneer zo af en toe, want ik luister er heel graag naar. En voor mijn verjaardag er ook 2 t-shirts van gekregen :wub:

hele middag Frans, deze bijv

118310584.jpg&f=1&nofb=1

https://www.youtube.com/watch?v=-G4EQjFUZOc

Edith Piaf,  Charles Aznavour, Gilbert Bécaud, Frida Boccara, Compagnons de la chanson etc., vroeger toch allemaal grote namen, ook in Nederland. Heel het franse chanson is volgens mij hier uit de belangstelling verdwenen. Bij het plaatjes draaien toch maar weer eens tevoorschijn gehaald. Men was toen niet bang voor de grote sentimenten en in de begeleiding werd nogal eens alles uit de kast gehaald met grote orkesten. Op het label Barclay zijn trouwens ook best wat heel goede opnamen verschenen.

In Frankrijk draait de scene nog volop maar daar bereikt ons hier weinig van.

Edited by Kraus vonBentinck

On 12/13/2020 at 8:54 PM, Kraus vonBentinck said:

Heel het franse chanson is volgens mij hier uit de belangstelling verdwenen.

Hoe is dat in Frankrijk? Ik weet dat daar regels zijn voor het percentage aan nationaal product daar op de radio gespeeld moet worden. Heeft dat het chanson doen overleven?