Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Juist. En ik heb daarbij het meesterwerk De Meester en Margarita van Boelgakov opnieuw uitgelezen. Een prachtig onderdeel daarvan is de vertelling van de lijdensweg op z'n Boelgakovs. Ben zelf nooit in Jeruzalem geweest, maar al lezende bèn je er. Het vertelt van Pilatus die de misdadiger Ha-Nostri moet veroordelen, maar die lijkt niets naars gedaan te hebben. Enfin, dat is te vinden in de Bijbel, op iets andere manier.

De vertelling er omheen brengt de duivel met zijn trawanten ten tonele. De duivel bezoekt Moskou, en sticht er allerlei onheil, waardoor er paniek ontstaat in het ongelovige Moskou.

onbekend.jpg&f=1&nofb=1

Edited by mumsoft

En nu iets heel anders: Bach! Orgel "auf der Silbermann-orgel zu Freiberg/Sachsen" Het zijn Choralbearbeitungen in Kirnbergers Sammlung, met Johannes Schäfer, Orgel.

Kocht die plaat een jaar of 50 geleden, en was verbijsterd over die fantastische muziek. Later, veel later, kocht ik alles van Bach in de Bach-Edition bij het ECI.

Kon geen afbeelding ervan vinden.

Ow, die heb ik er genoeg.

Sommige nummer zijn zo stuk gedraaid dat je ze even niet wil horen, bv hotel californie. Sommige CD's hebben uiteindelijk maar 1 of 2 nummers die echt beluisterings waardig zijn (soms weet je dat niet van te voren)

Net van de klassieke scheurkalender Het Russisch Paasfeest van Nicolai Rimsky-Korsakov op Tidal2 gedraaid. En nu dat wat TJ zojuist vermeldde. Ook op Tidal dus.

3 hours ago, KT88 said:

Voor het eerst gedraaid bij mijn neef op zijn kamer. Ik had nog niet eerder zelf een CD-speler bedient en hij had een hele nieuwe stereo staan. In zijn toch grote CD verzameling vond ik een The Doors CD. De tijd kan ik me niet meer herinneren kan het eind jaren 1980 zijn geweest, dat ik nog op de boerderij kwam te logeren? Bijzondere muziek vond ik het. Desolaat en sfeervol. Niet erg handige muziek overigens om te draaien op het platteland, waar het toch leek alsof iedereen ver weg is. Toch is dat niet geheel waar, want er kwam genoeg volk op bezoek, misschien komt het omdat de stilte zo veel meer aanwezig is. In dat geval wens ik je veel bezoek KT88 in de stilte. 😄