Douma Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Vorige week heb bij AS ik voor het eerst mogen genieten van het geluid van een goede platenspeler. Een transrotor geloof ik. Ik was behoorlijk onder de indruk. Wat een ruimtelijkheid vergeleken met cd. Mijn vraag is of ik deze ruimtelijkheid ook thuis kan krijgen met mijn studenten budget(dat houdt rap op bij de Fl.450,-). Natuurlijk zal het dan om 2dehands gaan, maar heeft het nut om iets van rond de Fl.500,- aan te schaffen? Of moet ik dan toch nog maar 1 a 2 jaartjes wachten? groeten, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 hoi, je zou voor de project debut kunnen gaan, of misschien dat je de RPM Four evt. tweedehands kunt krijgen. Maar ik denk dat dat toch heel anders klinkt dan een Transrotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Hoi Rienk, Kijk eens op Phono Phono. Deze speler is echt goed voor z'n geld en is gemakkelijk in zijn bediening. Het resultaat van de Transrotor (Leonardo/Super Seven) zul je echter nooit met zo'n speler kunnen bereiken. P.S.: Ik heb niks meer van je Sony vernomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 28 juli 2001 Author Report Share Posted 28 juli 2001 Bedankt voor jullie reacties. Dat een platenspeler van mijn budget anders zal klinken dan een Transrotor, had ik al aan gedacht. Maar omdat ik toen heb kunnen horen wat een verschil er kan zijn tussen cd en plaat dacht ik, ik moet maar eens vragen of je dat verschil ook al kan bereiken met een laag budget. Dat wordt dus toch maar ff doorsparen. Ik heb in ieder geval dat geld achteruit gelegd. Dat zal alleen aan een platenspeler besteed worden. Ik ga nu eerst op zoek naar een andere cd speler. Die Sony cd speler van mij verpest het geluid toch een beetje denk ik. Versterker: Denon PMA-720A Cd speler: Sony CDP-M19 Interlink: Qunex 1 Luidsprekers : KEF Q60 LS Kabel : Van Den Hul CS-122 Die Sony versterker staat nog ongerepareerd thuis, Sodejuu. Ik heb van Haudio twee bedrijven gekregen die onderdelen verkopen en heb het onderdeel bij Nedis besteld. groeten, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Hallo Rienk, Je zou eens een Rega planar-3 kunnen beluisteren. Deze draaitafel bestaat al vele jaren en is in zijn prijsklasse vrijwel concurrentieloos. (2e hands niet meegerekend) Voor 1200,- heb je dan 'n draaitafel die 't met gemak wint van CD-spelers die 't zelfde of zelfs 2x zoveel kosten. Bovendien bevat deze draaitafel de rb300 arm die je vaak ook weer terug vind bij zeer exclusieve high-end platenspelers. Voorbeeld: Ik heb 'n weekje een Rega planar3 mogen beluisteren thuis. Deze deed op de meeste punten niet of nauwelijks onder voor m'n CD-speler van 3850,-. Dat vind ik toch wel 'n compliment voor 'n draaitafel die zo'n 20 jaar geleden al ontworpen is en slechts 1200,- kost. kortom,een Rega heb je vrij snel bij elkaar gespaart. ok,'t is natuurlijk nog geen Transrotor,maar toch... Succes Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Beste Muziekliefhebbers, Momenteel staat er een Project-Perspectiv draaitafel in Sneek. Hij/Zij is te koop voor de exate prijs moet je bij Ruud zijn. Er zit nu een Ortofon OMB 5 in . Ik kon het niet laten en heb hem fine-getuned met lood en bleu-tack op de juiste plaatsen kom je een heel eind. Zelfs met een waterpomptang en even wat dubbele torsie en de azimuth is ook oke Met een grote vijl hier en daar wat af-vijlen ,bij -vijlen lukt me nog steeds niet! Wat extreme buig en bijna breek praktijken is het ook gelukt om de dwardkracht kompensatie op orde te krijgen. Zelfs is het gelukt om de VTA goed te krijgen. De zenit is nu ook niet verkeerd, maar het wordt geen Transrotor Leonardo. Maar het apparaat maakt nu muziek ! O ja het element komt wel bij de prijs die Ruud ervoor wil hebben fl.79,00 . Het tunen is gratis deze keer. Verder staat er geloof ik ook een AR in het hout. Alco je "komt" vrijdagmiddag ! Anders gaat het hele feest niet door. Zo ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Zo, tjakkaaa, da's duidelijke taal,Haudio. Ik zeg ook gewoon tegen m'n chef a.s. maandag:"Ik GA gewoon weg vrijdagmiddag,basta,punt,end of discussion" ahum,ik hoop dat ik maandag ook nog zo assertief ben. Ach, eigenlijk motten ze niet zeuren,ik heb tenslotte vrijwillig aangegeven om de week erna,op m'n vrije middag te blijven werken i.v.m onderbezetting door vakantie. (moeten ze de vakanties maar beter plannen) ps Haudio, weet je al met welke set je de TL25 (en evt andere draaitafels) gaat demonstreren of is dat nog 'n verassing of topsecret ? Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Geplaatst door Alco:Zo, tjakkaaa, da's duidelijke taal,Haudio. Ik zeg ook gewoon tegen m'n chef a.s. maandag:"Ik GA gewoon weg vrijdagmiddag,basta,punt,end of discussion" ahum,ik hoop dat ik maandag ook nog zo assertief ben. Als die baas van jou dan ook maar niet zo assertief is om te zeggen:"Dan ga nu maar alvast!!! (red. maandag)". Vertel gewoon dat je op moet voor je zwemdiploma A , dat geloven ze vast . @Haudio Is die Perspective een alternatief om de tijd te overbruggen totdat m'n "Project" klaar is ??? @Rienk Nedis is een goeie leverancier die zeker niet te duur is. Succes ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Geplaatst door Haudio:Beste Muziekliefhebbers, Momenteel staat er een Project-Perspectiv draaitafel in Sneek. Hij/Zij is te koop voor de exate prijs moet je bij Ruud zijn. Er zit nu een Ortofon OMB 5 in . Ik kon het niet laten en heb hem fine-getuned met lood en bleu-tack op de juiste plaatsen kom je een heel eind. Zelfs met een waterpomptang en even wat dubbele torsie en de azimuth is ook oke Met een grote vijl hier en daar wat af-vijlen ,bij -vijlen lukt me nog steeds niet! Wat extreme buig en bijna breek praktijken is het ook gelukt om de dwardkracht kompensatie op orde te krijgen. Zelfs is het gelukt om de VTA goed te krijgen. De zenit is nu ook niet verkeerd, maar het wordt geen Transrotor Leonardo. Maar het apparaat maakt nu muziek ! O ja het element komt wel bij de prijs die Ruud ervoor wil hebben fl.79,00 . Het tunen is gratis deze keer. Verder staat er geloof ik ook een AR in het hout. Alco je "komt" vrijdagmiddag ! Anders gaat het hele feest niet door. Zo ! MvG, Haudio waterpomptang? vijl? Beste Haudio, heeft de patient het wel overleeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Ha die Paul, Nee, Paul de patient is zo dood als een pier Maar ik heb mij laten vertellen dat dat ook moet een draaitafel moet dood zijn. Dus voordat ik eraan begon heb ik hem / haar eerst doodgeslagen. Toen hij/zij niet meer bewoog heb ik van alles gedaan hij/zij trilde niet eens meer toen ik met grof geschut haar elementje verwijderde Toch lijkt het nu een beetje op Herman Munster want na het dichtnaaien/lijmen en schroeven past niet alles meer perfect. Maar het klinkt wel goed Dus als er iemand is die kunstmatige beademing wil toepassen, het kan nog omdat de luchtgaatjes nog open zijn. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Geplaatst door Haudio:Ha die Paul, Nee, Paul de patient is zo dood als een pier Maar ik heb mij laten vertellen dat dat ook moet een draaitafel moet dood zijn. Dus voordat ik eraan begon heb ik hem / haar eerst doodgeslagen. Toen hij/zij niet meer bewoog heb ik van alles gedaan hij/zij trilde niet eens meer toen ik met grof geschut haar elementje verwijderde Toch lijkt het nu een beetje op Herman Munster want na het dichtnaaien/lijmen en schroeven past niet alles meer perfect. Maar het klinkt wel goed Dus als er iemand is die kunstmatige beademing wil toepassen, het kan nog omdat de luchtgaatjes nog open zijn. MvG, Haudio Haudio, ik heb even geen reactie, lig nu even onder de tafel te brullen van het lachen! Netty kijkt al verschrikt om de hoek wat mij is overkomen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Hoi Ruud, Ik geloof dat ik al eerder kenbaar gemaakt heb interesse in je speler te hebben, en zeker nu hij dood is . Ik ken een goeie begrafenisonderneming in Roermond , daar wil ik 'm wel mee naar toe nemen. Hij wordt dan opgebaard bij mij thuis, voor iedereen die 'm de laatste eer wil bewijzen wordt er vrijdag een koffietafel geregeld bij Haudio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Gefeliciteerd! Met uw/je 56e verjaardag. Arno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 29 juli 2001 Author Report Share Posted 29 juli 2001 Hartelijke felecitaties, ook van mij!null Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 29 juli 2001 Author Report Share Posted 29 juli 2001 Volgens mij ging er iets mis. Nu is het net of ik je uitscheld voor een nul. Dit was niet de bedoeling. Ik dacht laat ik hem eens vet gedrukt feliciteren, maar dat mislukte dus. Gewoon niet op letten. Oh ja, Ruud, wat is het exacte bedrag wat die Project-Perspective moet kosten? greetz, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 29 juli 2001 Author Report Share Posted 29 juli 2001 Ik weet het bedrag al. Hij staat namelijk al op de 2dehands sectie van hear.nl Ik zal hem binnenkort eens gaan beluisteren bij Henk. groeten, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 29 juli 2001 Report Share Posted 29 juli 2001 Ome Henk, Zit jij nu anti reclame te maken voor Ruud? Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 30 juli 2001 Report Share Posted 30 juli 2001 Hi, Hoe kijken jullie eigenlijk tegen het merk Dual aan? Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juli 2001 Report Share Posted 30 juli 2001 Geplaatst door Jeroen2:Hi, Hoe kijken jullie eigenlijk tegen het merk Dual aan? Jeroen Hoi Jeroen2, Dual is "good vallue for money", maar het is inderdaad wat Ome Henk zegt. Voor ietsie meer heb je veel meer. Ik bedoel dat als je die paar honderd gulden meer uitgeeft, heb je er voor 750 meer plezier van. Trouwens is een Thorens 160 of 166 ook wel ergens tweede hands uit te halen. ik heb zelf nu een Dual506 uit 1979 en voor LP's te rippen aan de PC is die echt perfect, maar in m'n audioinstallatie zal die nooit meer terecht komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 juli 2001 Report Share Posted 30 juli 2001 Hallo Douma, voor zo'n 750,- heb je ook 'n Pro-ject 1.2 draaitafel incl. element. Dit is een zeer goede draaitafel voor dat bedrag,en ook een speler die goed genoeg is om in de toekomst te verwennen met 'n beter element. Ik heb zelf een Pro-ject 1.2 met Van den Hul MM1 element van 600,- gehad,en dat klonk prima! groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 31 juli 2001 Report Share Posted 31 juli 2001 Thorens en Pro-ject zijn dus goed, maar hoe zit het dan met Rotel/Marantz/Revox en Linn? (Ik zit rond te kijken tussen het 2e hands spul). Voor een budget van rond de 500 piek, wat raden jullie dan (2e hands / demo) aan? Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 31 juli 2001 Report Share Posted 31 juli 2001 Voor een bedrag van rond de 500,- zul je vrijwel nooit 'n Linn tegenkomen. Thorens vindt je nog in overvloed. Ik zou kiezen voor een 2e hands Thorens (bijv. TD166 of TD160) voor ongeveer 150,- tot 300,- of andere een nieuwe/demo Project. of....bij Audio-Excellence verkopen ze nog 'n Rega Planar-3 voor maar 750,-! (ok, iets boven 't budget,maar dan heb je ook wat!) neem ook 'n kijkje op www.springair.de (daar staan er vele te koop,met prijs en andere gegevens,en vaak met foto erbij!) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 1 augustus 2001 Author Report Share Posted 1 augustus 2001 Ik kan hier zo te zien genoeg ideeen op doen. Binnenkort maar eens ff wat gaan beluisteren. Ik had inderdaad ook al naar Thorens gekeken, maar puur omdat ik dacht dat die wel een beetje een naam hadden. Ik weet voor de rest helemaal niks van platenspelers, alleen dat ze(lees:boven eeen bepaalde prijs) mooi klinken. Er staan op het internet genoeg Thorens TD160 en TD166 te koop, dus over het aanbod hoef ik niet in te zitten. greetz, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts