Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, mumsoft said:

Nou, als je begrijpt wat ik bedoel met wezenlijk. Voor de rasp is het daarnaast wel handig als die de juiste hoeveelheid stroom krijgt, gaat-ie langer mee, denk ik.

Maar natuurlijk begrijp ik "wezenlijk" in deze context. Daarom juist die multimetertip!

Daarmee kun je dan niet alleen de juiste spanning meten, maar ook de polariteit.

Ik hielp 1 streamer om zeep door + en - (op de gok) te verwisselen met mijn eigen "wezenlijke goede" voeding...

Edited by thingman

Dat verwisselen kan met USB niet zo snel, als dat niet al af-fabriek zo zit. Met die leuke dikke voeding voor dat zielig kleine raspje kun je maar lastig de juiste voedingwaarde regelen. Is ook niet alleen voor raspberries bedoeld. Beetje overkill misschien, maar ja, gekocht is gekocht, en er zit een leuke aan-uit knop op. Metertje moet nog komen over de post, die nu zelf wat overvoerd wordt.

• 4 weeks later...

Ziggo stopt binnenkort met het analoge FM signaal op de kabel en heeft als alternatief deze Quantis QE 317  Digitale DVB-C radiotuner waarmee je ongecodeerde zenders kunt beluisteren. Voor maar 5 tientjes daar te koop. De bediening is top, net als de handleiding.  Klinkt standaard aardig, met een externe dac van €300 verrassend en met een dac van €2000 ongeveer als een van mijn high-end tuners. Probleem is alleen dat WDR4 die wel analoog via de Ziggo kabel is te ontvangen niet ongecodeerd doorgegeven wordt. Vriendelijk super duidelijk mailtje naar Ziggo dat dit niet echt een alternatief is. Wat denk je? Werd de dag daarop al gebeld.... door Ziggo dat er meer mensen zijn die zenders missen....  en dat ze van plan zijn ook WDR etc ongecodeerd te gaan doorgeven. Kan even duren. Het geluid is met een externe dac, veel beter dan DAB+  en beter tot veel beter dan dezelfde stations via het  internet 🙋‍♂️

quantis-qe317.jpg

• 1 month later...

7-FFD5474-AEF5-4839-A721-44-C0-C7-F7063-

Tja, je bent liefhebber of niet... gisteren ontvangen uit Japan, dè Nakamichi bijbel.

Dankzij Google (instant) Translate is het redelijk goed te lezen.

Edited by edwin16

• 2 weeks later...

Leuk Edwin! Unieke aanschaf!

Ik heb tweedehands een stel zeer zware luidspreker stands aangeschaft bij Studio Alkmaar in Oterleek. Nu komen er alleen vragen naar boven als ‘to spike or not to spike’ en ‘hoe plak je, je luidsprekers vast’ op het gladde oppervlak.

Het eerste kan ik testen maar wat zijn de ervaringen? Voor nu staan ze zonder spikes te spelen. 

Edited by Ivan10

20 hours ago, René N. said:

In verband met chronische ruimtetekorten GRATIS op te halen bij Cock:

4x Altec 3184

2x Altec 3156

2x Altec 3154

2x JBL E130-8

Hij is te bereiken op: 0618 62 30 29

Altec%203184.JPG

Altec%203156.JPG

Altec%203154.JPG

Altec%203184%20foto.JPG

Altec%203184%20en%20JBL%20E130-8.JPG

Altec%203184%20en%20JBL%20E130-8%20achte

Leuk René! Staat nu in de verkoopsectie dus sla je slag DIY heren! Had ik maar twee rechterhanden...

Edited by Ivan10

• 3 months later...
On 2/2/2021 at 8:37 PM, Tubejack said:

Ziggo stopt binnenkort met het analoge FM signaal op de kabel en heeft als alternatief deze Quantis QE 317

Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft. M.n. voor mijn vrouw die graag naar Arrow Classic Rock luistert.

Het is een schriel kastje vergeleken met de gemiddelde FM tuner.

Voor de tweede set vind ik de geluidskwaliteit prima (standaard zonder een externe DAC).

Had eerst nog een probleem met het TV signaal doorlussen maar dit bleek een sluiting in een (fabrieks) coax kabel.

Gelukkig had ik dit snel uitgevogeld.

9 minutes ago, Arcman said:

Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft. M.n. voor mijn vrouw die graag naar Arrow Classic Rock luistert.

Het is een schriel kastje vergeleken met de gemiddelde FM tuner.

Voor de tweede set vind ik de geluidskwaliteit prima (standaard zonder een externe DAC).

Ik heb hem hier aangesloten staan met een Schiit Modius dac.  

https://tubejack.nl/2021/08/03/wat-koop-je-voor-e229/   

Heel behoorlijk, als je geen antenne op het dak kunt of wilt plaatsen.

Maar een Magnum Dynalab MD-102Triode klinkt echt beter. Net als een Denon DL-103 🙂 

Edited by Tubejack

Hoi Jack,

Jouw post zet mij wel aan het denken.

Ik kan in mijn z.g.n. eerste set de interne DAC van mijn Accuphase DP-410 CD speler gebruiken.

Moet ik wel eerst even een optische kabel aanschaffen.

Voorlopig mag de Accuphase T-109 op (voorlopig) een binnenantenne even de FM radio verzorgen.

5 minutes ago, Arcman said:

Moet ik wel eerst even een optische kabel aanschaffen.

Voorlopig mag de Accuphase T-109 op (voorlopig) een binnenantenne even de FM radio verzorgen.

Dat zou ik zeker proberen. Het is een redelijke oplossing voor wie geen FM antenne wil of kan plaatsen.

Inmiddels kun je 61 stations ongecodeerd  ontvangen. Ik vind het veelal beter klinken, dan de meeste internet stations en echt veel beter dan DAB+. 

Het enige nadeel is, dat je via de optische uitgang het volume met de AB niet meer kun regelen.

Maar een goede analoge tuner wint.  FM is voorlopig niet weg en gaat waarschijnlijk nooit weg. Hooguit dat er andere zenders te beluisteren zijn.  Het meeste is politiek geneuzel en belangen verstrengeling.  Dat zeiden ze jaren terug ook van de AM en zie wat er gebeurt is https://radio-tv-nederland.nl/am/am.html een enkeling zend zelfs in stereo uit😇.

Zelfs op de korte golf verschijnen regelmatig nieuwe zenders https://radio-tv-nederland.nl/am/kg.html. Met 1kW kom je een heel eind🙋‍♂️

12 minutes ago, Tubejack said:

Dat zou ik zeker proberen.

Ja Jack, er zijn weer genoeg variabelen om te beoordelen.

Ik was in ieder geval getriggerd door jouw post dat je hier melding maakte van het Ziggo kastje......

Dit geeft mij meer vertrouwen dan wervende teksten van leveranciers.

On 2/2/2021 at 8:37 PM, Tubejack said:

Quantis QE 317

On 4/4/2021 at 7:50 PM, Ivan10 said:

Leuk René! Staat nu in de verkoopsectie dus sla je slag DIY heren! Had ik maar twee rechterhanden...

Was een mooi initiatief van Cock

Ik heb ook nog wel een en ander aan onderdelen of half gebouwde projecten die wellicht beter elders een thuis kunnen vinden.

Maar dan wil je wel dat het een liefhebber is, die er wel iets mee gaat doen. Ooit gaf ik een paar werkende IMF super compacts weg aan iemand, die ze vervolgens op de achtebank van zn auto in rottedam liet overnachten,. Dus gestolen

Ik ben in ieder geval blij met mijn Jelco 750 d die Roger nog nieuw had liggen. Jullie zullen hem wel op de vergelijking van de klassieke draaitafels horen.