Roots Posted 24 februari 2022 Report Share Posted 24 februari 2022 Haha Jack..Maakt ook verder niet uit....Ieder zijn ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 februari 2022 Report Share Posted 24 februari 2022 (edited) 1 hour ago, rbh said: Ik heb een nogal apart apparaat thuis gekregen, een Technisat Digitradio 143. Een apparaat bedoelt om een oude stereoset een boost te geven, in dit geval de Optonica set van mijn ouders, die radio luisterden via de kabel tot dit stopte en die CD luisterden via de allereerste Sansui CD speler uit 1982 tot deze na 40 jaar ook de geest gaf. De Technisat Digitradio 143 is een klassiek ogend apparaat met voor € 259,- o.a. CD, DAB+, Internetradio, FM, Spotify connect en naast analoge uitgangen nog twee digitale uitgangen. Heb hem momenteel op mijn DAC aangesloten en kan eigenlijk geen mankementen ontdekken. Een heel handig hebbeding. Je kunt er ook met UPnP muziek naar toe sturen. Dan is het een volwaardige streamer. Maar hoe het zich klankmatig verhoudt tot een dure streamer... ik heb geen idee... Volgens mij zit er hetzelfde display/software in als in de laatste Grimm streamer. Een Frontiers Silicon, die is met de app Undok ook te bedienen. Edited 24 februari 2022 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 24 februari 2022 Report Share Posted 24 februari 2022 9 hours ago, Tubejack said: Ik heb hem nog niet, duurt nog een week of 3. Maar de nieuwe phone amp heeft de volgende bijzondere waardes bijna 100dB SNR en -100db THD+N. Bij 44dB (MD) versterking. Afwijking RIAA minder dan <0.2% . Binnenkort een review. dan weet ik ook precies hoe duur het is hier in NL Hier is het verhaal: Mani 2 is gewoon de best presterende, meest flexibele betaalbare phono-voorversterker. Punt uit. (volgens Schiit dan hé) https://www.head-fi.org/threads/schiit-happened-the-story-of-the-worlds-most-improbable-start-up.701900/page-5910#post-16832617 Vriend van mij heeft de eerste mani. Zeker ok voor de prijs, niet meer dan dat. Echter met een dikke liniaire voeding ipv de originele stekkeradapter klinkt die eerste mani toch al best goed. Dan is ze prima voor een betaalbare setup. Niet superstil echter, geeft wat brom/ bijgeluiden soms. Maar wel een behoorlijke soundstage, klinkt redelijk open dan ook. Met die betere voeding dus. Met de originele voeding was ik niet onder de indruk. Klonk redelijk plat, 2d. Kwam moeilijk buiten/achter de speaker. Ik ben dus benieuwd naar type 2 Jack. Men beloofd heel wat. We gaan het meemaken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 24 februari 2022 Report Share Posted 24 februari 2022 On 23-2-2022 at 20:16, Mediator said: Ik ga het nog meemaken Nico. Is toch een beetje een gok maar de reviews sluiten erg aan bij wat ik graag hoor en de papierpulp conus spreekt me erg aan. Maar ik kon hem gunstig nieuw krijgen dus een soort van gecalculeerde gok. Het is ook meer voor wat harder luisteren als dat niet kan met mijn speakers en voor hoogzomer als mijn buizen eindversterkers niet aan gaan. Lijkt mij een mooie investering. Handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 25 februari 2022 Report Share Posted 25 februari 2022 On 19-2-2022 at 20:37, Nico H said: Viel wel mee. Versleten bufferelco's, paar te heet geworden weerstanden. Uitgangsspanning opnieuw afgeregeld. Schoongemaakt, en volledige recap. Eigenlijk gewoon groot onderhoud. Ze werkte op zich in grote lijnen nog wel. Blij met deze aanwinst. Totale geluidddbeeld staat nu op een hoger, verfijnder niveau. Ik ben benieuwd hoe stabiel de weergave blijft gedurende de dag. Normaal moest ik toch wel wachten tot in de loop van de avond. deze serie van PSaudio was nog degelijk en ‘made in USA’. De generatie erna de powerplant premium is Chinese rommel en er staan een wereld van klachten online over de slechte betrouwbaarheid. Ik heb twee van die dingen gehad en allebei gingen ze kapot binnen een jaar of vier. Ik ben daarom overgestapt op PurePower. Wel is uit mijn ervaring belangrijk dat er in de aangesloten apparaten geen enkel vorm van filtering gebruikt wordt. Dat geeft PSaudio trouwens zelf ook netjes aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 25 februari 2022 Report Share Posted 25 februari 2022 10 hours ago, Hans van Liempd said: Je kunt er ook met UPnP muziek naar toe sturen. Dan is het een volwaardige streamer. Maar hoe het zich klankmatig verhoudt tot een dure streamer... ik heb geen idee... Volgens mij zit er hetzelfde display/software in als in de laatste Grimm streamer. Een Frontiers Silicon, die is met de app Undok ook te bedienen. Klankmatig kon ik op internetradio geen verschil ontdekken tussen mijn TEAC NT-505 en dit apparaat. Hoe het zich met echt hi-res materiaal gedraagt zou ik niet kunnen zeggen. Wellicht ga ik dat nog eens proberen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 februari 2022 Report Share Posted 25 februari 2022 10 hours ago, Roots said: Haha Jack..Maakt ook verder niet uit....Ieder zijn ding Ik vind het bijzonder dat een merk als Schiit, door betaalbare spullen te maken. "high-end" beschikbaar maakt voor de gewone mensen. Bijna 100dB S/N bij een RIAA. Dat is bizar goed. Zie de metingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 februari 2022 Report Share Posted 25 februari 2022 2 hours ago, rbh said: Klankmatig kon ik op internetradio geen verschil ontdekken tussen mijn TEAC NT-505 en dit apparaat. Hoe het zich met echt hi-res materiaal gedraagt zou ik niet kunnen zeggen. Wellicht ga ik dat nog eens proberen.. Internetradio klinkt vaak toch niet bijzonder goed. Maar vanaf CD kwaliteit én goede opnamen, kun je verschillen beter duiden. High res is aardig voor er bij, maar brengt zeker niet een grote verbetering. Het verhaal van die kleinere stapjes klopt voor geen meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 februari 2022 Report Share Posted 25 februari 2022 14 hours ago, Nico H said: Ik ben dus benieuwd naar type 2 Jack. Men beloofd heel wat. We gaan het meemaken... Hoe iets klinkt hangt natuurlijk ook af van wat je er voor en na op aansluit. Mijn mij klonk hij juist muziekaal en ruimtelijk . Dat met een Denon DL-103 met step-up aangesloten als MM (dus 47kΩ ) De nieuwe is interessant want naast een +/- 10dB betere S/N ook geen koppel condensatoren meer. Alles is DC-gekoppeld. Scheelt weer 3 (Wima) condensatoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 On 12-2-2022 at 16:33, audiofreak said: Gisteren binnen gekregen en benieuwd naar de klankeigenschappen. Phasemation PP-200 MC element A.S Donderdag gaat het gebeuren en wordt het PP-200 element ingebouwd en afgesteld. Ik ben zeer benieuwd naar de klankeigenschappen. Oh, was het maar alvast donderdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 28 februari 2022 Report Share Posted 28 februari 2022 Net Sinterklaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 februari 2022 Report Share Posted 28 februari 2022 13 hours ago, audiofreak said: A.S Donderdag gaat het gebeuren en wordt het PP-200 element ingebouwd en afgesteld. Ik ben zeer benieuwd naar de klankeigenschappen. Oh, was het maar alvast donderdag. Hahaha, geduld is niet onze beste eigenschap hé . Met de nadruk op ónze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 28 februari 2022 Report Share Posted 28 februari 2022 6 hours ago, René N. said: Hahaha, geduld is niet onze beste eigenschap hé . Met de nadruk op ónze! Klopt. Hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 On 25-2-2022 at 02:46, Mediator said: deze serie van PSaudio was nog degelijk en ‘made in USA’. De generatie erna de powerplant premium is Chinese rommel en er staan een wereld van klachten online over de slechte betrouwbaarheid. Ik heb twee van die dingen gehad en allebei gingen ze kapot binnen een jaar of vier. Ik ben daarom overgestapt op PurePower. Wel is uit mijn ervaring belangrijk dat er in de aangesloten apparaten geen enkel vorm van filtering gebruikt wordt. Dat geeft PSaudio trouwens zelf ook netjes aan. Klopt helemaal. Ik had voordat de powerplant werd gebruikt, een grote ferrite bead gebruikt aan de primaire kant van de voedingstrafo van de cd speler. Dit om iets minder warmte in de stemmen te krijgen. Met powerplant moet je alle filters eruit slopen. Niet meer nodig, en het helpt met een mooiere 3d holografische afbeelding. Aan diezelfde powerplant viel trouwens ook wat te verbeteren. Twee grote ijzeren m8 bouten die de beide ringkerntrafo's vastzetten. Pfff. Deze vervangen door non ferro exemplaren. Is toch hoorbaar. Het verbaast me hoe vaak ik dergelijke zaken nog tegen kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 On 25-2-2022 at 13:21, Tubejack said: Hoe iets klinkt hangt natuurlijk ook af van wat je er voor en na op aansluit. Mijn mij klonk hij juist muziekaal en ruimtelijk . Dat met een Denon DL-103 met step-up aangesloten als MM (dus 47kΩ ) De nieuwe is interessant want naast een +/- 10dB betere S/N ook geen koppel condensatoren meer. Alles is DC-gekoppeld. Scheelt weer 3 (Wima) condensatoren. Mee eens. De andere voeding hielp wel duidelijk om de boel op een hoorbaar hoger niveau te krijgen. Toen vond ik haar heel acceptabel klinken. Je mag ook niet vergeten voor welke prijs ze in de markt staat. Ik heb haar trouwens getest destijds met een Ortofon Nr2 MC. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het nieuwe model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 Mijn ervaring gaat niet verder dan de DL103 D...Nooit spijt van gehad...De hoog compliant versie ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 8 hours ago, Nico H said: Mee eens. De andere voeding hielp wel duidelijk om de boel op een hoorbaar hoger niveau te krijgen. Toen vond ik haar heel acceptabel klinken. Je mag ook niet vergeten voor welke prijs ze in de markt staat. Ik heb haar trouwens getest destijds met een Ortofon Nr2 MC. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het nieuwe model. Net als de nieuwe, werd de vorige Schiit Mani wordt via een adapter met wisselstroom gevoed. Daar is m.i. weinig winst te halen. Objectieve metingen laten zien, dat "prijs" echt niets zegt. Hoe iets klinkt hangt ook af van wat er voor-en-achter wordt aangesloten. Alleen mijn beste buizen versterker komt qua specificaties enigszins in de buurt van de specificaties van de nieuwe Mani 2. Dus ik ben ook benieuwd hoe het subjectief klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 6 hours ago, Tubejack said: Net als de nieuwe, werd de vorige Schiit Mani wordt via een adapter met wisselstroom gevoed. Daar is m.i. weinig winst te halen. Objectieve metingen laten zien, dat "prijs" echt niets zegt. Hoe iets klinkt hangt ook af van wat er voor-en-achter wordt aangesloten. Alleen mijn beste buizen versterker komt qua specificaties enigszins in de buurt van de specificaties van de nieuwe Mani 2. Dus ik ben ook benieuwd hoe het subjectief klinkt. Dat standpunt had ik van jou niet zien aankomen. Je zegt dus dat je alles kunt meten wat relevant is en dat dit voldoende ‘definitie’ geeft dat je daaraan kunt koppelen hoe iets klinkt/presteert. Als iets bijvoorbeeld objectief minder vervormd dan is dat het betere product. Of als iets een betere blokgolf heeft of een betere frequentiecurve idem. Maar verklaar je vooral nader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 (edited) Het is ietsje complexer. In het algemeen is minder vervorming beter. Want vervorming maskeert het originele geluid. Daarnaast moet je, je afvragen hoe het komt dat en apparaat meer of minder vervormd.? Met andere woorden welke techniek is toegepast? Welke onderdelen en materialen zijn gebruikt? Nog een stapje dieper "Wat had de ontwerper met zijn ontwerp op het oog? Wat was zijn doel?" B.v. zo min mogelijk onderdelen "less=more". Als je, je daar allemaal in verdiept hebt dan pas kun je door metingen objectief iets zeggen of je het ontwerp geslaagd vind of niet. Dit alles is meetbaar, verifieerbaar, logisch begrijpbaar etc... Dan heb je subjectief ...... Dat is m.i. alles wat met "gevoel, beleving, klank, diepte, ruimte etc " te maken heeft. Dàt stukje komt hier vaak aan bod. Dat is niet of moeilijk meetbaar. Iets dat beter meet hoeft niet perse beter te klinken. Je kunt de vervorming zover terug dringen dat het koud, doods en klinisch klinkt. Echter een goed ontwerp heeft en een lage vervorming, laat veel details horen en produceer voor onze oren een zo natuurlijk mogelijke klank. Met de frequentie curve iets dergelijks. Meer bandbreedte is over het algemeen beter. B.v. een trompet haalt gemakkelijk 70Khz. Dat kun je niet horen, maar de tonen die door IMD vervorming ontstaan wel!. Zo'n trompet maakt. b.v. een toon van 16Khz en een van 17Khz. Dat komt terug in het hoorbare gebied als 1Khz . Een toon van 30Khz en 31Khz geeft ook weer 1Khz. Een van 50khz en 51Khz ook... Dus hoe groter de bandbreedte des te meer van deze mengtonen kun je ervaren . Sommige noemen dan de tonen "mooi dik zijn" Of bij een trompet "lekker in je oren tettert", om het "beestje toch een naam te geven". Muziek is eigenlijk: "een bak vervorming" Wel een, die meestal prettig is. Dan iets over de bandbreedte zelf, iets uit mijn vakgebied "buizen" Een goede buizenversterker haalt makkelijk 50Khz of meer zonder overschoot in de blokgolven (immers blokgolven is een verzameling van álle tonen". Hoe beter de uitgangstransformator hoe breedbandiger. Sommige ringkern transformatoren halen wel 200...300Khz. Daar hangt wel een stevig prijskaartje aan. Die zie je dus niet zo vaak in commerciële ontwerpen (te duur) Echter met veel globale tegenkoppeling kun je de uitgangsimpedantie aan de primaire kant (en daarmee ook de secundaire) heel klein maken en daarmee de bandbreedte met eenvoudiger trafo's toch makkelijk opschroeven naar 50Khz of meer. Maar zoals alles in audio, zijn er voor en nadelen. Te veel tegenkoppeling maakt het geluid koud, doods en klinisch. Ook buizen kun je als transitoren laten klinken en vice versa. Over het simpelste ontwerp, valt veel meer te vertellen, dan menig mens voor mogelijk houdt. Dat zal ik binnenkort doen over de Schiit Mani 2. Ik verwacht dat het een product is met een "ongelofelijk goede prijs prestatie". Net als alle andere producten van dit merk. Edited 2 maart 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 Helder Tubejack en dan zijn we het denk ik eens dat de audiowereld iets complexer is dan het zwart en wit beeld dat sommigen hanteren. Inderdaad is ontwerpfilosofie ook zo’n ding. Geen condensator is de beste condensator is ook zo’n filosofie van ‘less is more’. Maar de beste transformator is wat mij betreft ook geen transformator. En waarom klinken buizen aan buizen het beste. Het is eigenlijk ook niet zo dat ik continue naar wetenschap zoek in de hifi hobby. Ik zoek eerder naar eigenschappen om het beste eruit te halen. Het Schotse merk Linn hanteert bijvoorbeeld de filosofie dat de bron het beste moet zijn. Laatst werd ik weer in de praktijk bevestigd dat een match tussen speaker en versterker essentieel is. Dat draait dan om technisch met het controle hebben over een speaker en in de praktijk dat de eigenschappen, noem het voor en nadelen van een systeem, een mooi resultaat leveren. Punt is voor mij dat voor alle principes iets te zeggen en het totaal van al die principes een goed product maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 21 minutes ago, Mediator said: Laatst werd ik weer in de praktijk bevestigd dat een match tussen speaker en versterker essentieel is. Is het de match, of is het de complexiteit van het ontwerp aan een van beide zijden? Een simpele test, die ik helaas niet meer voor je kan doen, neem jou, of mijn GM20. Hang daar een Radian 5208C coax luidspreker, in 16l afgestemd op 65hz, aan. Het leuke is dat je kon kiezen voor 8 en 16 Ohm versies. Bij de 16 Ohm versie wordt de glimlach nog groter. Zo groot dat je oortjes er af vallen. Dit zijn eenvoudige systemen met relatief eenvoudige filters. En alleen de impedantie maakt al zo'n verschil. Kijk nu eens naar die high-end wonder luidsprekers, complexe drivers, exotische materialen, lage impedantie, lage efficiëntie. Daarvoor heb je complexe versterkers nodig om al dat gedoe te beteugelen. Een "verkeerde" keuze en je hebt je mismatch te pakken. De transistor met z'n voorkeur voor lage impedantie luidsprekers heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Klasse D zit wat dat betreft in het zelfde schuitje. En dan hebben we het nog niet eens over de bandbreedte waar @Tubejack het over had. Daar hebben de OTL's (en OCl's) meteen een forse voorsprong. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 44 minutes ago, Seed7 said: Is het de match, of is het de complexiteit van het ontwerp aan een van beide zijden? Een simpele test, die ik helaas niet meer voor je kan doen, neem jou, of mijn GM20. Hang daar een Radian 5208C coax luidspreker, in 16l afgestemd op 65hz, aan. Het leuke is dat je kon kiezen voor 8 en 16 Ohm versies. Bij de 16 Ohm versie wordt de glimlach nog groter. Zo groot dat je oortjes er af vallen. Dit zijn eenvoudige systemen met relatief eenvoudige filters. En alleen de impedantie maakt al zo'n verschil. Kijk nu eens naar die high-end wonder luidsprekers, complexe drivers, exotische materialen, lage impedantie, lage efficiëntie. Daarvoor heb je complexe versterkers nodig om al dat gedoe te beteugelen. Een "verkeerde" keuze en je hebt je mismatch te pakken. De transistor met z'n voorkeur voor lage impedantie luidsprekers heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Klasse D zit wat dat betreft in het zelfde schuitje. En dan hebben we het nog niet eens over de bandbreedte waar @Tubejack het over had. Daar hebben de OTL's (en OCl's) meteen een forse voorsprong. Ik denk beide Seed7. Ik bedoelde met match ook niet alleen de klankmatige match maar ook de technische. Ook die eerste wil ik zeker niet wegcijferen. Speel jij met een GM20? Die is ook bedoeld voor 16 ohm. Ik lees niets over je set in je profiel. Overigens hebben die versterkers ook nadelen. Niet alleen de warmte maar ook een lichte brom en dat je ze van tijd tot tijd moet doormeten en zo nodig bijregelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 (edited) 2 hours ago, Mediator said: Helder Tubejack en dan zijn we het denk ik eens dat de audiowereld iets complexer is dan het zwart en wit beeld dat sommigen hanteren. Inderdaad is ontwerpfilosofie ook zo’n ding. Geen condensator is de beste condensator is ook zo’n filosofie van ‘less is more’. Maar de beste transformator is wat mij betreft ook geen transformator. En waarom klinken buizen aan buizen het beste. Het is eigenlijk ook niet zo dat ik continue naar wetenschap zoek in de hifi hobby. Ik zoek eerder naar eigenschappen om het beste eruit te halen. Het Schotse merk Linn hanteert bijvoorbeeld de filosofie dat de bron het beste moet zijn. Laatst werd ik weer in de praktijk bevestigd dat een match tussen speaker en versterker essentieel is. Dat draait dan om technisch met het controle hebben over een speaker en in de praktijk dat de eigenschappen, noem het voor en nadelen van een systeem, een mooi resultaat leveren. Punt is voor mij dat voor alle principes iets te zeggen en het totaal van al die principes een goed product maakt. Ik weet nog wel een paar anekdotes. Tijdens het ontwerpen van dit soort versterkers https://mennovanderveen.nl/images/onderzoek-ontwikkeling/projecten_tubesociety/AX-2018-5-Menno-2.pdf was op een gegeven moment ook een versie zonder koppel condensator. Let wel er zat er maximaal één in. Uit luistertesten bleek het zonder die ene koppelcondensator het minder goed te klinken. Wat scherp en narig. Mét een enkele koperfolie in olie, was het geluid weer precies goed. OTL is mooi een haast onbeperkt frequentie bereik, geen magnetisatie en verlies in de kern van de uitgangstrafo Maar heeft ook een paar nadelen. Zodra je meerdere buizen paralel gaat schakelen. Gaat het toch ergens wringen. Buizen zijn nooit 100% gelijk en blijven dat zeker niet. Dat geeft toch weer een klein beetje vervorming. Verder zijn wel je luidspreker direct gekoppeld, dus er is een klein risico dat je je luidsprekers opblaast. Ik ben wel een "buizen man" maar voor mij hoeft de phono-trap niet persé buizen te zijn. (ik heb er ook 2 met buizen) Een phono-trap moet m.i. "niet klinken" Dat, dit een utopie is snap ik. Maar ik heb liever een heel lage ruis. En dat kan bijna alleen met silicium. Verder vind ik de filosofie van Linn niet zo gek, alles ná de bron kun je verderop niet meer goed maken. Luidspreker en versterker moeten sowieso in perfecte harmonie zijn. Edited 2 maart 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 59 minutes ago, Mediator said: Ik denk beide Seed7. Ik bedoelde met match ook niet alleen de klankmatige match maar ook de technische. Ook die eerste wil ik zeker niet wegcijferen. Speel jij met een GM20? Die is ook bedoeld voor 16 ohm. Ik lees niets over je set in je profiel. Overigens hebben die versterkers ook nadelen. Niet alleen de warmte maar ook een lichte brom en dat je ze van tijd tot tijd moet doormeten en zo nodig bijregelen. Ja, met een GM20. Nog nooit brom gehad. Na een buizenwissel 2x laten na-regelen. Je kunt de versterker ook laten aanpassen zodat je het na-regelen zelf makkelijker kunt doen. De set is al heel lang stabiel (nog net geen 20 jaar), WFB Two, GM20, NA Hyperspace (een hele oude), BOW ZZ8 en Zingali Overture 2S ook de eerste versie (voor het uiterlijk belangrijker werd dan de inhoud) @Tubejack Niets is perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts