Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Groovy said:

Fijn dat het mooi gemaakt is en goed werkt.
De prijs valt ook mee.

Ja dat vond ik ook, helemaal niet te duur. :)

Maar weet je wat ik eigenlijk net  bijzonder vind.  

Ik kocht laatst 8 gebruikte TDK SA90 bandjes. 

Vijf daarvan waren echt goed opgenomen, met Dolby C.

Met een mooi handschrift is vermeld welke nummers er opstaan. Iemand heeft dat in 2008 met zorg gedaan.

Ik probeer me dan te verplaatsen hoe het was in die tijd, het gaat zo snel.

Geluk voor €10 🙋‍♂️

Edited by Tubejack

1 hour ago, Tubejack said:

Een afstandbediening voor mijn Nakamichi CR-3.  Echt mooi gemaakt. Werkt via 2,4Ghz  dus je kunt de ontvanger overal neer zetten.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/cassettedecks/m1913991515-nakamichi-afstandbediening-remote-control

Interessant. In de advertentie worden alleen de CR5 en 7 genoemd, hij doet het dus ook op de CR3?

1 hour ago, marc said:

Interessant. In de advertentie worden alleen de CR5 en 7 genoemd, hij doet het dus ook op de CR3?

Ja.  Bij veel modellen kan de AB gevoed worden via de 9 polige DIN ingang. Bij sommige niet.

Even  aangeven welk model je gebruikt. Bij de CR-3  kreeg ik  er een kleine externe adapter bij, voor dezelfde prijs. 🙋‍♂️ 

• 2 weeks later...
1 hour ago, papabuell said:

Heb hun de vraag gesteld maar tot vandaag geen reaktie mogen ontvangen.

Wellicht  zijn ze net als de rest van Nederland met kerst vakantie.  Kan ook zijn dat het geen officieel door audioscript geïmporteerd apparaat is?  Ik noem maar wat. 🙋‍♂️

On 21-12-2022 at 10:34, papabuell said:

Ik heb vorig jaar een nieuwe Luxman 590A aangeschaft en moet zeggen dat speelt geweldig goed.

Alleen probeer ik online info of reviews te vinden van deze maar helaas van deze uitvoering is niks te vinden.

Wel van de latere modellen van de 590.

Wie kan er mij helpen met verdere info.

Frank.

https://www.luxman.co.jp/product/#old   Webpagina openen met Chrome of andere web browser die Japans kan vertalen. 🙋‍♂️

Edited by Tubejack

22 hours ago, dhfreakie said:

De Denon DVD 2900 begon een 100Hz toon te geven door de muziek.

Nog nagedacht over reparatie, maar besloten om een vervanger 2dehands aan te schaffen.

Marantz UD 5007

g642UD5007-F.jpeg

Ik heb de UD5005, speelt ook alles af incl. SACD , ben benieuwd wat er in de UD5007 extra zit, hij ziet er exact hetzelfde uit.

Gevonden : Marantz UD5005 vs Marantz UD5007 | ⿻ Full Comparison (productz.com)

Edited by marcel535i

23 hours ago, marcel535i said:

Ik heb de UD5005, speelt ook alles af incl. SACD , ben benieuwd wat er in de UD5007 extra zit, hij ziet er exact hetzelfde uit.

Gevonden : Marantz UD5005 vs Marantz UD5007 | ⿻ Full Comparison (productz.com)

Had ook naar de UD 5005 gekeken, die zit intern toch wel anders in elkaar dan de 5007, ook de aansluitingen zitten op andere plekken op het apparaat.

Daarnaast heeft de 5005 een ventilator, die de 5007 blijkbaar niet nodig heeft, want hij heeft hem niet.

Vooral de ventilator (stof ophoping in kast, en mogelijk ventilatorgeluid na verloop van tijd) heeft mij laten kiezen voor de 5007.

Kwa mogelijkheden zijn ze inderdaad vrijwel hetzelfde.

1 hour ago, dhfreakie said:

Had ook naar de UD 5005 gekeken, die zit intern toch wel anders in elkaar dan de 5007, ook de aansluitingen zitten op andere plekken op het apparaat.

Daarnaast heeft de 5005 een ventilator, die de 5007 blijkbaar niet nodig heeft, want hij heeft hem niet.

Vooral de ventilator (stof ophoping in kast, en mogelijk ventilatorgeluid na verloop van tijd) heeft mij laten kiezen voor de 5007.

Kwa mogelijkheden zijn ze inderdaad vrijwel hetzelfde.

Voor mij kwam hij samen met een SR-5023 via marktplaats voor 100 euro samen !  (soms heb je een mazzeltje)

Ik heb hem vooral voor als ik Blue-rays en SACD wil spelen, de rest van de spelers hier lusten dat niet.

Verder goed apparaat. Ik heb de fan nog niet gehoord maar misschien nodig voor als ie  echt aan de gang moet als netwerk player maar dat doet de TV hier al.

Veel plezier ermee !