leobus Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 3 minutes ago, carl said: Ik heb toevallig ook net een nieuwe luisterstoel gekocht Fuchs. De oude was dan wel weer een stuk ouder dan die van jou. Bewust gekozen voor een ietwat actievere zit. Mijn hoofd heeft wel ondersteuning maar doet akoestisch verder niet mee. Volgens mij zat Leo er gisteren heel goed in. Dat kan Leo alleen maar beamen. Hij zat lekker, ziet er fraai uit en is wel handig als je andere personen in de ruimte wil volgen als die een andere plaat uitzoeken. Hij is nl draaibaar. Bovendien heeft hij een stoffen bekleding wat zeker positief bijdraagt in de akoestiek. Over smaak valt niet te twisten, maar in ons interieur zou hij ook wel goed passen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Foto! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Ik zal Hans eens even vragen of die wat foto’s wil plaatsen (digibeet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Bij deze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Wat een mooie ruimte is dat geworden zeg, chapeau!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Dat ziet er echt goed uit Carl, chapeau Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Mooie muziekkamer Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Gave ruimte zo Carl! Hoewel qua aanzicht ik de zolder veel mooier en gezelliger vond heb je het hier zo te lezen veel beter voor elkaar! Geniet ervan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Het is zeker een mooie ruimte maar, het voelt of ik in het uitvaartcentrum zit, waar ik helaas te vaak kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 (edited) 20 minutes ago, Tubejack said: Het is zeker een mooie ruimte maar, het voelt of ik in het uitvaartcentrum zit, waar ik helaas te vaak kom. Er komt nog een dikker kleed op de vloer met warmer uiterlijk en spotjes aan het plafond Jack. Zeker met het goede en vrije uitzicht naar buiten is het toch echt al gezellig. Erg veel licht ook in de kamer waarbij je overdag goed kan lezen. Ik moet wel nog eens kijken naar iets op de muur. Voor mij stond nu het geluid even centraal. Dat geluid is echt veel beter dan op zolder René. PS volgens mijn vrouw houdt je gewoon niet van een gestileerde ruimte Jack. Edited 9 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Bedankt voor het plaatsen van de foto’s Hans. Ik heb ze gemaakt met een IPad en ik vind ze wel goed gelukt in de snelheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 (edited) 14 minutes ago, carl said: Er komt nog een dikker kleed op de vloer met warmer uiterlijk en spotjes aan het plafond Jack. Zeker met het goede uitzicht naar buiten is het toch echt al gezellig. Erg veel licht ook in de kamer waarbij je overdag goed kan lezen. Ik moet ook nog eens kijken naar iets op de muur. Voor mij stond nu het geluid even centraal. Dat geluid is echt veel beter dan op zolder René. Net CD's gedraaid, mijn vrouw zat gezellig naast me op de bank, en vond het prachtig. Akoestisch zal de woonkamer nooit zo geoptimaliseerd zijn als jouw ruimte. Maar het is onze manier, om van muziek te genieten. Helaas sloeg het loopwerk een keer over. Hmm net laten repareren. Edited 9 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 (edited) Die luisterruimte is een beetje mijn feestje Jack. Voor mijn vrouws gevoel speel ik daar ook veel te hard. In de gezamenlijke woonruimte staat nog een “classic” set met streamer en daar luisteren we dan samen naar. Rechts naast de stoel staat trouwens een oud houten bureau. De “bureaustoel” kan je makkelijk bijschuiven om te luisteren. Daar zoek ik nog iets mooier voor op internet. Ik zal er eens een Thonetstoel van Breuer (van die buisstoelen) bijschuiven. Zijn tweede hands vaak te krijgen. Edited 9 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 In feite zijn er maar twee luisterstoelen: Bij speakers Of voor de hoofdtelefoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Oef, die Corbusier, Chaise longue is mijn favoriete stoel met paardenleer, de Verner Panton Chair heb ik nog maar 2 van de originele 4 van destijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 7 hours ago, carl said: Die luisterruimte is een beetje mijn feestje Jack. Voor mijn vrouws gevoel speel ik daar ook veel te hard. In de gezamenlijke woonruimte staat nog een “classic” set met streamer en daar luisteren we dan samen naar. Rechts naast de stoel staat trouwens een oud houten bureau. De “bureaustoel” kan je makkelijk bijschuiven om te luisteren. Daar zoek ik nog iets mooier voor op internet. Ik zal er eens een Thonetstoel van Breuer (van die buisstoelen) bijschuiven. Zijn tweede hands vaak te krijgen. Natuurlijk is het jouw feestje, maar ik mis sfeer. Kijk eens naar de ruimte van Cock of Audiofreak of Arden. Die ruimtes "leven". Verder zou ik zelf niet gauw een enkele stoel neerzetten maar een 2 of 2,5 zit's bankje. Hang wat mooie audio gerelateerde schilderijen op. Laat je vrouw het verder inrichten. De ruimte zou m.i. al enorm opknappen als je een dun gordijn voor al die akoestische panelen hangt. Verlichting is ook wel een dingetje veel Chinees spul stoort behoorlijk, ondanks het CE keurmerk dat volgens sommige staat voor China Export. In onze woonkamer spelen we best wel luid. Mijn vrouw is dat ook gewend. Muziek beleef je met je hele lijf dus het mag af en toe best stevig. Maar het staat bijna nooit zo hard dat het horloge van mijn vrouw daar een melding van maakt. Volgens Klaas Feenstra -die hier een paar keer geweest is- spelen de meeste mensen op een veel te laag geluidsniveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 Het mooie van advies is dat men het probleemloos kan negeren ook al is het verpakt in weer zo'n happy home verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 ziet er goed uit @carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 (edited) 1 hour ago, Kraus vonBentinck said: Het mooie van advies is dat men het probleemloos kan negeren ook al is het verpakt in weer zo'n happy home verhaal. Je slaat zoals vaker, de spijker op zijn kop Kraus. Ik kijk regelmatig naar allerlei YouTube filmpjes. Zo ook die van Maarten van Rossum. Als ik hem goed citeer zit de gemiddelde Nederlander helemaal niet te wachten op advies of meningen van anderen. Ze willen gewoon bevestiging van hun eigen keuzes. Edited 10 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 (edited) 12 hours ago, carl said: Er komt nog een dikker kleed op de vloer met warmer uiterlijk en spotjes aan het plafond Jack. Zeker met het goede en vrije uitzicht naar buiten is het toch echt al gezellig. Erg veel licht ook in de kamer waarbij je overdag goed kan lezen. Ik moet wel nog eens kijken naar iets op de muur. Voor mij stond nu het geluid even centraal. Dat geluid is echt veel beter dan op zolder René. PS volgens mijn vrouw houdt je gewoon niet van een gestileerde ruimte Jack. Het is zeker nog lang niet klaar en dat kan best op een rustig tempo. De basis staat en de rest volgt. Als ik zélf zo'n dedicated luisterruimte zou hebben zou niets mij te gek zijn. Zoals die ruimte van SOTA Jerry, waar ik overigens nooit geweest ben maar van plaatjes zeg maar. Het doel heiligt dan álle middelen, om maar tot een zo hoog mogelijk niveau van muziekreproductie te komen.... . Ik kan me overigens helemaal voorstellen dat je zoiets niet wilt en er ook lekker in kunt vertoeven... Edited 10 augustus 2023 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 Een lederen luisterstoel is zeker niet ideaal. Dat werkt hetzelfde als wanneer je je handen achter je oren houd. Probeer maar... Stof of niks, maw een lagere stoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 Tja.. bij Jerry... veel schuim, doeken, kleden en andere absorptie. In kleuren variërend van tijgerprint tot zwart/wit en alle andere kleuren. Alles voor het geluid.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 (edited) 3 hours ago, Kraus vonBentinck said: Het mooie van advies is dat men het probleemloos kan negeren … 12 hours ago, Kraus vonBentinck said: In feite zijn er maar twee luisterstoelen: Bij speakers Dit advies zou ik zeker negeren…. Maar ook mijn advies kun je natuurlijk negeren Edited 10 augustus 2023 by marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 (edited) 14 hours ago, carl said: PS volgens mijn vrouw houdt je gewoon niet van een gestileerde ruimte Jack. Akoestisch gezien zal het goed zijn. Maar Ik vind het gewoon geen mooi ingerichte ruimte. Mijn vrouw trouwens ook niet @carl Ik mis gewoon nog een hoop. Maar goed @Kraus vonBentinck over "happy home" Ook al weer zo'n rake opmerking. Ik ben me daar terdege bewust van. Ook dat, dat soms steekt, of ronduit irritant is. Ik loop bij een andere hardloop groep. Af en toe krijg ik vragen over audio. Zoals vorige week van een musicus die een fraai vrijstaand pand heeft met vleugel wat hij geeft ook les. Of ik eens kwam luisteren. Nou het was toch slecht weer, dus... In het midden van het huis 2 grote B&W boxen een ouder model 803 met de bekende tweeter bovenop . Aangestuurd door zo'n dikke oude Sony ES versterker en streamen via meen via een Chrome cast.... Niks geen audiofiele kabels, akoestische aanpassingen of zo. Spotify als streaming dienst. Eerlijk! Werk van Erik Satie klonk gewoon heel erg goed. Net als moderne muziek waar ik van hou. Nou komt het: aardige vent, mij leeftijd 60+ had ook een vriendin met een mooi groot huis vlak bij de de kust. Hij kon daar alleen zijn stereo niet kwijt en kabels waren al helemaal uit den boze .... Dus samen wonen ging hem niet worden. Dus ja, dan is een eigen luisterruimte een optie. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles mooi vind. Begrijpen doe ik het wel. Edited 10 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 Smaken verschillen. Gaat het om wonen, of om zo ongestoord mogelijk naar muziek luisteren.? Dat de ruimte nog wat aangekleed moet worden is wel duidelijk. Ik verwacht tenminste dat het peertje niet zo aan het plafond blijft hangen. Maar een ruimte vol met "zooi" zetten, zit er bij Carl niet in (denk ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts