Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

28 minutes ago, Tubejack said:

Natuurlijk weet ik dat, maar een beetje kermis voor audiofielen was het toch wel?

37 minutes ago, Hans van Liempd said:

Natuurlijk weet ik dat, maar een beetje kermis voor audiofielen was het toch wel?

Zo'n show is inderdaad een beetje "kermis." Maar deze ruimte. vond ik technisch en optisch smaakvol ingericht.  Vooral de achterwand vind ik prachtig en geeft een heel andere beleving. 

Verder, als ik zelf de ruimte en behoefte zou hebben om een aparte luisterruimte in te richten. Dan zou hij er qua toegepaste akoestische middelen waarschijnlijk helemaal niet veel anders uitzien als die van jouw of @carl Alleen zou ik het zelf, die panelen, bas traps etc  zoveel mogelijk maskeren, met b.v. een mooie audio gerelateerde achterwand.  Maar ja smaken verschillen.  Gelukkig maar  ;)

Edited by Tubejack

1. De mogelijkheid om een display uit te schakelen is zeer prettig en hoogst nuttig.

2. De beste luidsprekeropstelling is die waarbij de speakers wegvallen in het geluidsbeeld

3. Het is een onweersproken feit dat men het beste luistert met de ogen dicht en ook de andere vier zintuigen zo min mogelijk aangesproken worden.( Geen rare luchtjes,geen vlieg op de neus, geen sambal op de punt van de tong)

Uit 1+2+3 volgt dat om te luisteren de set het beste verdekt staat opgesteld of in ieder geval uit het zicht en zeker niet in de schijnwerpers.

De zij(opstelling bij Carl is m.i. voorbeeldig. Hij heeft een luisterruimte gecreëerd, geen tentoonstellingruimte.

Van Charles had ik niets anders verwacht. Vind zijn luisterruimte persoonlijk wel een mooie ruimte in wording. En ter nuance van bovenstaande reacties: er is natuurlijk een wezenlijk verschil qua o.a. inrichting tussen een woonkamer en een luisterruimte/ man cave (sorry: persons shed) 

M.b.t. door Kraus aangehaalde punten: Dan is het bij mij niet voorbeeldig. Maar dat ben en wil ikzelf ook niet zijn. Bovendien heb ik in mij ogen optisch hier een mooi passende set staan, waarbij het zonde zou zijn om die aan het blikveld te onttrekken. Dit laatste is hier praktisch ook niet mogelijk En toegegeven de Klipschen zijn mooi van lelijkheid. 😄

Overigens hier geen kermisverlichting aanwezig. Behoudens mooi buizenlicht, een paar prachtige vintage Marantz VU-meters (met de door mij als purist verfoeide Led-verlichting) en 2 door mij geredde vintage Cini & Nils plafondlampen.

😄 Qua warmte-afgifte/ ontwikkeling nihil (in vergelijking tot NAT Audio/ 211)  en door de hoge gevoeligheid van de de Klipschen zie ik de VU-naalden van de 170dc nauwelijks van hun startpositie afkomen. Dus hier dienen ze puur optisch. En ja, ze werken wel.

Edited by Vinyl_Fuchs

13 hours ago, Tubejack said:

Had je liever gehad dat ik het mooi vind, terwijl ik het niet meen?. @carl De ruimte zal nu akoestisch ok zijn. Maar mist aankleding. Truttig? wel eens bij Cock gekeken? Wat m.i. mooi in zo'n ruimte is een audio gerelateerde schilderij van Rene Visker  B.v. Philips Hue verlichting Die zijn op afstand te bedienen en geven naast wit ook gekleurd licht. Verder zou ik zelf, de set tussen de luidsprekers zetten zodat je korte luidsprekerkabels kunt gebruiken. Dat heeft ook waarschijnlijk ook andere voordelen, zoals minder akoestische terugkoppeling naar je buizen versterker en draaitafel. 

Nee, maar het is ook de manier waarop je iets zegt Jack. Daar kan je nog iets leren van René. Die zegt “mooie ruimte, maar de zolder vond ik mooier”.  Daar neem ik geen aanstoot aan, maar wel aan jouw commentaar. 

Persoonlijk vind ik die schilderijen van René Visker helemaal niets - ik heb naar mijn smaak fraaiere  en vernieuwerendere schilderijen in huis. En als ik iets niet in ons huis wil hebben is op afstand bediend gekleurd licht - ik vind dat uitgesproken kitch. Daarnaast heb ik er om akoestische redenen bewust niet voor gekozen mijn set tussen de LS te plaatsen. Bij mijn Ocos kabel maakt 5 meter lengte ook niets uit - deze kabel heeft een constante impedantie. En als ik hier zo luister heb ik echt geen last van akoestische terugkoppeling. Het klinkt hier gewoonweg fantastisch en het wordt zeker nog beter.

Tot slot we zijn zeer geïnteresseerd in kunst en design. We gaan regelmatig naar tentoonstellingen daarover. De boekenkast staat ook vol met kunst en designboeken en die heb ik allemaal gelezen. We hebben dit huis in Amsterdamse stijl ook zeer bewust gekocht en ingericht. Hetzelfde geldt voor mijn luisterkamer waar zeer goed over is nagedacht in alle aspecten. Ik stoor me eraan dat ik hier kritiek krijg van iemand die hier nooit is geweest. 

Als iemand een keer op bezoek wil komen is de overigens zeer welkom.

Edited by carl

1 minute ago, Vinyl_Fuchs said:

Ik snap jullie beiden 😜 (Carl en Jack): actie en reactie.  @carl: dit antwoord getuigt bijv. van een bepaalde de mate van snobisme, waar Jack juist wars van is.  😉

Snobisme???? Ik vind het eerder een kwestie van smaak, ik ook vind gekleurd licht kitsch, maar in Veldhoven val je er wel mee op, alleen voor mij op de verkeerde manier want het nodigt mij niet uit om binnen te gaan.

Als je al een snob bent als je niet accepteert dat je ruimte wordt afgekraakt door iemand die hier nooit geweest is ben ik maar een snob Fuchs. Wat inrichting en design betreft is het trouwens ook dat je zoiets een kans moet geven en er niet te snel een mening over moet hebben.

Edited by carl

Just now, carl said:

Als je al een snob bent als je niet accepteert dat je ruimte wordt afgekraakt door iemand die hier nooit geweest ben ik maar een snob Fuchs. 

Jouw ruimte wordt niet afgekraakt. Hoogstens de tot op heden gerealiseerde inrichting door welgeteld 1 persoon. Niet te zwaar aan tillen.

18 hours ago, carl said:

Als je al een snob bent als je niet accepteert dat je ruimte wordt afgekraakt door iemand die hier nooit geweest ben ik maar een snob Fuchs. 

Je ruimte wordt helemaal niet afgekraakt. Hoe kom je erbij? Haal eens diep adem en lees de berichten nog eens terug. Ik zeg enkel, dat ik het optisch niet mooi vind. Maar een snob vind ik je wel.  :lol: 

Edited by Tubejack

Just now, carl said:

Dat mag Jack. Ik zou verder toch je eigen berichten eens nalezen. 

Ik snap niet waarom je, je zo druk maakt. Iemand vind iets niet mooi,  geeft ook nog aan, wat hij wel goed vind en hoe hij zelf de ruimte zou aankleden. Een eerlijker feedback kun je toch niet krijgen?  Maar goed, vraag het volgende keer niet aan mij.  Je kunt wel eens een antwoord krijgen dat je niet bevalt.  ;)

43 minutes ago, carl said:

Nee, maar het is ook de manier waarop je iets zegt Jack. Daar kan je nog iets leren van René. Die zegt “mooie ruimte, maar de zolder vond ik mooier”.  Daar neem ik geen aanstoot aan, maar wel aan jouw commentaar. 

Persoonlijk vind ik die schilderijen van René Visker helemaal niets - ik heb naar mijn smaak fraaiere  en vernieuwerendere schilderijen in huis. En als ik iets niet in ons huis wil hebben is op afstand bediend gekleurd licht - ik vind dat uitgesproken kitch. Daarnaast heb ik er om akoestische redenen bewust niet voor gekozen mijn set tussen de LS te plaatsen. Bij mijn Ocos kabel maakt 5 meter lengte ook niets uit - deze kabel heeft een constante impedantie. En als ik hier zo luister heb ik echt geen last van akoestische terugkoppeling. Het klinkt hier gewoonweg fantastisch en het wordt zeker nog beter.

Tot slot we zijn zeer geïnteresseerd in kunst en design. We gaan regelmatig naar tentoonstellingen daarover. De boekenkast staat ook vol met kunst en designboeken en die heb ik allemaal gelezen. We hebben dit huis in Amsterdamse stijl ook zeer bewust gekocht en ingericht. Hetzelfde geldt voor mijn luisterkamer waar zeer goed over is nagedacht in alle aspecten. Ik stoor me eraan dat ik hier kritiek krijg van iemand die hier nooit is geweest. 

Als iemand een keer op bezoek wil komen is de overigens zeer welkom.

Ik kan me bij deze reactie wel iets voorstellen. Niets mis mee.

23 minutes ago, Tubejack said:

Ik snap niet waarom je, je zo druk maakt. Iemand vind iets niet mooi,  geeft ook nog aan, wat hij wel goed vind en hoe hij zelf de ruimte zou aankleden. Een eerlijker feedback kun je toch niet krijgen?  Maar goed, vraag het volgende keer niet aan mij.  Je kunt wel eens een antwoord krijgen dat je niet bevalt.  ;)

Voor mij mag je elk commentaar geven wat je wilt Jack. Maar je eerste reactie op mijn kamer was dat het je deed denken aan een “ uitvaartcentrum”.  Ik vind zo’n opmerking niet normaal.

Edited by carl

28 minutes ago, Tubejack said:

Haal eens diep adem en lees de berichten nog eens terug. Ik zeg enkel, dat ik het optisch niet mooi vind.

Nou, ik zeg enkel.......

Sinds de foto's geplaatst zijn tel ik in de gauwigheid 9 postings (van de meer dan 14) van je in dit topic die gaan over de inrichting van de ruimte en waarin je spreekt van een 'uitvaartcentrum", "er zit geen leven in" en je doet als suggestie een gordijn, een lavalamp en nog meer gekleurde lampjes, emaille borden en schilderijen die echt niet ieders smaak zijn, een tweezitsbank en verder nog de mededeling dat je vrouw het ook niet mooi vindt.

Is het niet voldoende om 1 keer te melden dat je het niet zo mooi vindt? Zwijgen is trouwens in zo'n gevsal veel aardiger.

En volgens mij is het hear een goed gebruik om elkaar niet voor onplezante dingen uit te maken.