Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

On 26-9-2023 at 07:05, Seed7 said:

naalddruk wordt middels een veer ingesteld die de arm "naar beneden" trekt.

55ec8eb4-8a3c-409c-aa2a-7d422dec3535?rul

Ah zo, dat is dan ook een lineaire toonarm neem ik aan? Ik heb nog een TP14 arm liggen die ook dynamisch mbv een veer is af te stellen. Werkt wel deels met een contragewicht. Die kan zeker niet onder een hoek spelen, maar met een lineaire arm ligt dat natuurlijk anders.

7 hours ago, Edje2 said:

Dat kan lijkt me alleen maar met een lineaire of tangentiale toonarm.

bij een gewone arm, draadje aan de headshell, naar rechts, over een lagertje/asje naar beneden en dan een gewichtje er aan. Dat trekt dan een beetje de arm naar het midden. De arm dan wel met een veer voor de naalddruk, iets dat in het verleden overigens niet ongebruikelijk was. Geheel theoretisch. Platen wisselen wordt wel gedoe.

• 3 weeks later...

Dank je Groovy en Kappa7.   Het is best wel een bijzonder pre. Geen feedback en klasse A wordt dus lekker warm.  

Past mooi bij mij van der Veen SE-10.  Ik heb hem op de laagste versterking staan dus op 40dB en de DL-103 aangesloten

via een Denon step-up. Deze combi laat opvallend veel detail horen.  Straks verder luisteren. :) 

On 21-10-2023 at 13:13, Bebatoli said:

Top, enjoy !!

Dank jullie wel.

Ik had net een mooie persing van Dido no Angel, nooit geweten dat het zo goed opgenomen was.

Er zitten helaas wel een paar persfoutjes in, maar het klinkt prachtig.

Edited by Tubejack

On 21-10-2023 at 13:50, carl said:

We krijgen wel te horen hoe hij vergelijkt met je buizen Phono Jack. In ieder geval veel luisterplezier.

Ik neem aan dat je de PhonoDude bedoelt? Ook mooi, maar dit is van heel een andere orde @carl.  Het is net of je met een véle malen  duurdere cartridge speelt. De impuls weergave is fantastisch. Het geluid klinkt natuurlijk, ruimtelijk, detailrijk, snel en precies. Het komt vèr uit de luidsprekers. Gewoon met een DL-103B).  Ik ben nog even aan het experimenteren geweest met verschillen de afsluitweerstanden dat kun je met een AB instellen. Maar met de Denon step-up krijgt het geluid nog nét even wat meer: "slam"

Meer ga ik er niet over vertellen ;)

Edited by Tubejack

18 hours ago, Kraus vonBentinck said:

N4520.jpg

Philips N4520;was eigenlijk niet de bedoeling maar kon de 38cm/sec toch niet weerstaan. Het wordt hier wel een taperecorder pakhuis.

Reel-to-reel

Een vriend had hem Kraus. Ik heb nog wel zo’n schuine Sony voor je. Ik weet niet wat ermee te doen.