Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

1 minute ago, Hans van Liempd said:

Mits die opamp optimaal voor jouw inzetbereik is ontworpen. En dat schijnt dus nimmer het geval te zijn.

Ik had ook liever discreet, maar dat zat er portemonnee technisch :D niet in.

Die was bijna 3x zo duur.:blink:

Verder zitten er wel leuke dingen in die je in geen één ander dac ziet. 

Maar belangrijker het klinkt echt goed. 

15 minutes ago, Tubejack said:

Maar zullen we het dan ook even over op-amps in phono-versterkers hebben? Ook in topmodellen zitten die.  Zal niet voor niets zijn. 

Dat klopt. Om dezelfde reden.

Luisteren is het best om de verschillen te horen. En zo lang er mensen zijn die van een "relaxed" geluid houden zijn opamps uitstekend.

Edited by Hans van Liempd

De Purifi Eval kits zijn uitsluitend gemaakt om de Eigentakt te evalueren, niet meer en niet minder.  Purifi heeft in de buffer een opamp gekozen die niet meer vervormde dan de versterker zelf.

14 hours ago, Hans van Liempd said:

Dat klopt. Om dezelfde reden.

Luisteren is het best om de verschillen te horen. En zo lang er mensen zijn die van een "relaxed" geluid houden zijn opamps uitstekend.

Ik zie het ook apparatuur van 7K ... :blink:

Edited by Tubejack

Just now, Roots said:

Vroeger was dat wel zo Hans, ik dacht ook zo...Maar de tijd heeft niet stil gestaan.

Google maar eens op "Audiophile opamps"

Nou ik vind dat hij wel een punt heeft. Voordeel van discreet is dat je met veel hogere rails spanningen kunt werken dan de plus en min 12...18volt bij opamps.

Dat betekend groter dynamisch bereik, minder ruis en vervorming. Weinig of geen terugkoppeling nodig. Dus "snel".  Maar er zijn zeker ook "snelle audiofiele opamps"     

Wel/geen opamps, dat betekent voor mij evenveel als een zwarte of een zilveren kast. Helemaal niks. Het apparaat verdwijnt bovendien 100% uit het zicht in een kast.

Een tijdje geleden dacht ik aan een upgrade van mijn M1 naar M10 maar ik las alhier dat geluidsmatig het weinig uitmaakt maar wel +4K€ vergt.

Ik heb het er met Roger ook over gehad (hij is geen fan van Array) en de Sparkos edition heeft volgens hem vanwege de betere voeding wat meer dynamiek dan de standaard versie. En het betekent volgens hem vooruitgang. Wie weet. En men leeft maar 1x. Bovendien is een wat kleiner en splinternieuw apparaat ook wel eens leuk. Ook wil ik op mijn oude dag wel eens een echt modern apparaat.

Mijn Woodham voorversterker had ik meer dan een jaar uitgeleend maar nu ik hem weer terug heb ben ik er erg enthousiast over. Het is een heel snel en dynamisch apparaat. Echt lekker fel. Maar wel in de gebalanceerde uitgang een Rothwell attenuator (-10dB) anders veel te snel veel te veel volume.

Ik hoopte met de Purifi in bypass de attenuators weg te kunnen doen maar via Kappa heb ik inmiddels begrepen dat dat niet gaat lukken. Die blijven nodig vermoedelijk. Niet heel erg.

In mijn nieuwe setup gaan de taperecorder en de draaitafel naar de woodham, alles lekker analoog en gaan PC/RME audiocard via AES/EBU naar de Antelope Zodiac Gold. Ook de Dat-recorder en de CD-speler gaan daar naar toe en via de analoge uitgang kan alles naar de RCA ingang van de purifi. Knopje achterzijde omzetten en klaar. De Zodiac is ook een heel veelzijdige en goede passieve voorversterker. En de Zodiac gaat ook nog gebalanceerd naar de ingang van de Woodham. Kan ik alle kanten op.

Tenslotte nog dit: ik speel op het moment met de keline Chario monitors en afwisselend met de Final 600i. Allebei presteren ze niks zonder krachtige versterker. De purifi levert vermogen meer dan voldoende.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Ik laat het weten.

Waren ze vroeger nog niet zo slim om gebalanceerd te gaan dan...Met buizen?

We hebben het er vorig jaar al eens over gehad over die opamps en toen moest je het aan je broer vragen.....En wat zei hij?

Of herinner je Sander nog, echt wel iemand die verstand had van elektronica...En wat zei hij over opamps?

2 minutes ago, Roots said:

Waren ze vroeger nog niet zo slim om gebalanceerd te gaan dan...Met buizen?

We hebben het er vorig jaar al eens over gehad over die opamps en toen moest je het aan je broer vragen.....En wat zei hij?

Ook met gebalanceerd is niks mis. Het zit alleen niet op mijn vv.

Het antwoord van mijn broer lees je hierboven.

1 hour ago, Kraus vonBentinck said:

Wel/geen opamps, dat betekent voor mij evenveel als een zwarte of een zilveren kast. Helemaal niks. Het apparaat verdwijnt bovendien 100% uit het zicht in een kast.

Een tijdje geleden dacht ik aan een upgrade van mijn M1 naar M10 maar ik las alhier dat geluidsmatig het weinig uitmaakt maar wel +4K€ vergt.

Ik heb het er met Roger ook over gehad (hij is geen fan van Array) en de Sparkos edition heeft volgens hem vanwege de betere voeding wat meer dynamiek dan de standaard versie. En het betekent volgens hem vooruitgang. Wie weet. En men leeft maar 1x. Bovendien is een wat kleiner en splinternieuw apparaat ook wel eens leuk. Ook wil ik op mijn oude dag wel eens een echt modern apparaat.

Mijn Woodham voorversterker had ik meer dan een jaar uitgeleend maar nu ik hem weer terug heb ben ik er erg enthousiast over. Het is een heel snel en dynamisch apparaat. Echt lekker fel. Maar wel in de gebalanceerde uitgang een Rothwell attenuator (-10dB) anders veel te snel veel te veel volume.

Ik hoopte met de Purifi in bypass de attenuators weg te kunnen doen maar via Kappa heb ik inmiddels begrepen dat dat niet gaat lukken. Die blijven nodig vermoedelijk. Niet heel erg.

In mijn nieuwe setup gaan de taperecorder en de draaitafel naar de woodham, alles lekker analoog en gaan PC/RME audiocard via AES/EBU naar de Antelope Zodiac Gold. Ook de Dat-recorder en de CD-speler gaan daar naar toe en via de analoge uitgang kan alles naar de RCA ingang van de purifi. Knopje achterzijde omzetten en klaar. De Zodiac is ook een heel veelzijdige en goede passieve voorversterker. En de Zodiac gaat ook nog gebalanceerd naar de ingang van de Woodham. Kan ik alle kanten op.

Tenslotte nog dit: ik speel op het moment met de keline Chario monitors en afwisselend met de Final 600i. Allebei presteren ze niks zonder krachtige versterker. De purifi levert vermogen meer dan voldoende.

Ik brand van nieuwsgierigheid.

Heb ook diverse keren op het punt gestaan om deze blind aan te schaffen. Gewoon omdat het kan.

12 hours ago, Bebatoli said:

Sorry Hans, maar af en toe krijg ik echt de kriebels van je uitspraken. Verder zingt elke fabrikant zoals hij gebekt is, verkopen is belangrijker en een mooi praatje helpt.

Onkunde van de ontwerper..... echt....

Fundamentalisme kent veel gezichten hè? Zucht....

10 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Ik ben benieuwd. Die versterker en die van de Nederlandse concurrent staan boven aan m'n lijstje om de Graaf te gaan vervangen.

Opamp, met buizen, (1953) het slechtste van twee werelden ..... wat een gebazel allemaal.

800px-K2-W.jpg

13 hours ago, Roots said:

Je gaat dan wel naar oude geremasterde opnames zitten luisteren. :P ...Zovan oooh: Er is een remaster van in HD.

Liever niet geremasterd. En HD zegt mij heel weinig. Ik hoor wél, dat met de DSD upstreamtechniek winst gehaald kan worden. Een goede opname op CD klinkt 10 keer beter dan een slechte HR opname.

17 hours ago, Tubejack said:

Voordeel van discreet is dat je met veel hogere rails spanningen kunt werken dan de plus en min 12...18volt bij opamps.

Zoek eens naar 50V of 100V opamps. SPL gebruikt een 120V rail in een aantal van hun apparaten en ik meen gelezen te hebben dat daar ook opamps aan hangen, maar kan het niet terug vinden.

45 minutes ago, Seed7 said:

Zoek eens naar 50V of 100V opamps. SPL gebruikt een 120V rail in een aantal van hun apparaten en ik meen gelezen te hebben dat daar ook opamps aan hangen, maar kan het niet terug vinden.

ik wist niet dat ze er waren, maar ze zijn er, o.a. de OPA454.  Wide Power-Supply Range: ±5 V (10 V) to ±50 V (100 V)

Ook geschikt voor audio.