Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Dit is een review van de KEF Q350, dat is een coaxiale midwoofer met in het centrum een tweeter. De midwoofer is 6 inch of 15,6 cm en de tweeter 1 inch of 2,54 cm.
Alles lijkt vanuit één punt te komen en dat zorgt voor een enorm breed en diep podium. Het zijn basreflexluidsprekers met de poort achteraan. Als je meer bas wenst, kun je die dus dichter bij een achterwand zetten. Als de bas voldoende is, hou je ze best op zo'n halve meter tot een meter afstand. En als de bas dan teveel zou zijn, kun je de basreflexopeningen nog dichtstoppen met meegeleverde schuimrubberen plugs.
Ik heb een stel gekocht als luidsprekers voor bij mijn desktopsysteem omdat de Celestion 3 die ik tot dusver gebruikte allerlei mankementen begonnen te vertonen. Ze hebben een voller en dieper geluid dan de Celestions en klinken heel erg goed, dus ik ben er alleszins blij mee.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)
On 25-11-2022 at 23:10, dhfreakie said:

Ik ben naar nog groter gegaan

Bijpassende Classe CA 201 eind versterker

classeca201.jpg

Onder het motto; 1 is goed, 2 is beter...

Vandaag een van de Mk2 CA 201's opgehaald in Duitsland

Onderhuids dezelfde versterker, alleen het uiterlijk is anders.
Had anders wel graag wel eenzelfde Bicolor willen aanschaffen, maar die worden in vergelijk met de Mk2 versie nauwelijks aangeboden.

cl.jpg.4561b3da01c2699d4bbadbde196e918a.jpg

Edited by dhfreakie

8 hours ago, kappa7 said:

Mooie aanwinst weer.

Ik neem aan dat je nu beide in brug hebt staan en daarmee een versterker per kant gebruikt?

Of ga je Bi ampen ?

Op het moment nog geen van beide.

De andere licht open en bloot, ik was ermee bezig met het vervangen van de elco's.

Er is wat tussen gekomen waardoor dat nog niet klaar is.

Maar als het klaar is ga ik beide opties testen, In mono of bi-amp, en maar eens zien welke optie de beste is.

21 hours ago, dhfreakie said:

Onder het motto; 1 is goed, 2 is beter...

Nou dat weet ik eigenlijk niet...Een versterker zo wat in idle laten werken gaat m niet worden. Je moet ze ook wel laten werken om ze op temperatuur te krijgen...Mooie versterkers en speakers dat wel.

Elco's gemeten voor je ze lukraak gaat vervangen?

14 hours ago, Roots said:

Nou dat weet ik eigenlijk niet...Een versterker zo wat in idle laten werken gaat m niet worden. Je moet ze ook wel laten werken om ze op temperatuur te krijgen...Mooie versterkers en speakers dat wel.

Elco's gemeten voor je ze lukraak gaat vervangen?

Ik zie dat jij en ik daarin verschillen, en werken doen ze zeker wel, heb ik echt de 200W aan 8Ohm nodig, vast niet.

Versterkers komen op temperatuur door de ruststroom.

En ja gemeten, ze zijn minder in capaciteit dan de nieuwe, mag ook wel na 25 jaar...

En nee, ga niet wachten tot ze op zijn.

• 5 months later...

Lang van me af weten houden, maar ik heb sinds vandaag een elektronische naaldweger. Was met €14.95  wel een rib uit mijn lijf. Leuk dingetje hoor.