Mediator Posted zaterdag om 14:19 Report Share Posted zaterdag om 14:19 51 minutes ago, Tubejack said: 3 jaar vind ik keurig, bij dagelijks gebruik van mijn set. Geheim tip: Philips EF184 ook een spanrooster buis Niet verder vertellen hé Die krijg ik binnenkort binnen Jack. In een hoge emissie en gematched wat voor mijn monoblokken een vereiste is vanwege stabiliteit van het totale versterker concept. Helaas dan wel iets duurder maar nog steeds goed betaalbaar. Ik gebruik nu NOS Tesla. Overigens weet ik niet of en zo ja wat fasedraaiers voor invloed hebben op het geluid. Ik ga dat straks proefondervindelijk merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 16:32 Report Share Posted zaterdag om 16:32 (edited) Een goede kennis, gebruikt die Philips EF-184 in een hoofdtelefoon versterker en is m.i. terecht zeer tevreden Edited zaterdag om 19:04 by Tubejack type fout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted zaterdag om 21:51 Report Share Posted zaterdag om 21:51 Ik ga het straks zien Jack. Hoewel het wel wat werk is om bij beide monoblokken alle buizen te vervangen. Geen ‘prik eruit, prik erin’. Maar mocht het bevallen dan wellicht nog een extra setje erbij. Je ziet toch dat als NOS op raakt qua beschikbaarheid dat de prijzen exorbitant toenemen. Overigens zijn mijn eindbuizen nog goed terwijl de voorversterkerbuizen al gewisseld zijn. Dat vond ik opvallend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted zaterdag om 21:52 Report Share Posted zaterdag om 21:52 Just now, Mediator said: Ik ga het straks zien Jack. Hoewel het wel wat werk is om bij beide monoblokken alle buizen te vervangen. Geen ‘prik eruit, prik erin’. Maar mocht het bevallen dan wellicht nog een extra setje erbij. Je ziet toch dat als NOS op raakt qua beschikbaarheid dat de prijzen exorbitant toenemen. Overigens zijn mijn eindbuizen nog goed terwijl de voorversterkerbuizen al gewisseld zijn. Dat vond ik opvallend. Je meet jouw buizen zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted zaterdag om 22:05 Report Share Posted zaterdag om 22:05 Nee Fuchs. Ik doe maar twee dingen momenteel. Alles kant en klaar óf een voorraad kopen en dit laten meten. Dat laatste met name met mijn eindbuizen omdat dit het goedkoopste is. Je blijft dan wel altijd met een restant zitten maar dat kun je weer gebruiken zodra je nieuwe erbij koopt. Volgens mij was mijn reactie al eerder dat een goede buizentester duur is. Bovendien zijn mijn eindbuizen lastige buizen om te meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zondag om 07:08 Report Share Posted zondag om 07:08 9 hours ago, Mediator said: IJe ziet toch dat als NOS op raakt qua beschikbaarheid dat de prijzen exorbitant toenemen. Overigens zijn mijn eindbuizen nog goed terwijl de voorversterkerbuizen al gewisseld zijn. Dat vond ik opvallend. Dat is voor mij één van de redenen om naar alternatieven te zoeken als dat kan. Ook niet goedkoop, maar i.i.g. voordeliger dan veel NOS. 2 dat is opvallend, meestal is het andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted zondag om 11:50 Author Report Share Posted zondag om 11:50 Ter vervanging van zowel de Meridian G98DH loopwerk als de Marantz UD5007 SACD speler gisteren in Duitsland onderstaande Yamaha CD-S2100 gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted zondag om 12:01 Report Share Posted zondag om 12:01 (edited) 11 minutes ago, dhfreakie said: Ter vervanging van zowel de Meridian G98DH loopwerk als de Marantz UD5007 SACD speler gisteren in Duitsland onderstaande Yamaha CD-S2100 gekocht. 'mooi'. ding , ik ben benieuwd naar jouw ervaringen over een tijdje, zou ook zomaar op mijn verlanglijstje kunnen staan. Ik zoek ook vervanging voor mijn Marantz alles speler, en met weinig km op de teller Edited zondag om 12:04 by MarcelMR Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted zondag om 12:02 Report Share Posted zondag om 12:02 Dat is een mooi ding, Vind de styling van Yamaha altijd wel wat hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted zondag om 13:44 Report Share Posted zondag om 13:44 Mooi ding die yamaha, die styling hebben ze wel voor elkaar wat ga je trouwens mer de meridian doen en is dat een zwarte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted zondag om 18:03 Author Report Share Posted zondag om 18:03 Thnx! Ja, vind hem zelf ook mooi, goed gebouwd, lekker gewicht. De vorige eigenaar heeft hem voornamelijk alleen als DAC gebruikt, de lasers zijn dus sowieso nog als nieuw. De ervaringen waren al goed bij de persoon waar ik hem van gekocht had, vooral met SACD's was de sprong groot. De meridian was een zilveren, en die is al weg, die was vrijdag al verkocht, helaas voor jou als je hem wilde overnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted zondag om 18:10 Report Share Posted zondag om 18:10 6 minutes ago, dhfreakie said: Thnx! Ja, vind hem zelf ook mooi, goed gebouwd, lekker gewicht. De vorige eigenaar heeft hem voornamelijk alleen als DAC gebruikt, de lasers zijn dus sowieso nog als nieuw. De ervaringen waren al goed bij de persoon waar ik hem van gekocht had, vooral met SACD's was de sprong groot. De meridian was een zilveren, en die is al weg, die was vrijdag al verkocht, helaas voor jou als je hem wilde overnemen. Geen punt, ik zoek een zwarte van hetzelfde type Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zondag om 19:19 Report Share Posted zondag om 19:19 7 hours ago, dhfreakie said: Ter vervanging van zowel de Meridian G98DH loopwerk als de Marantz UD5007 SACD speler gisteren in Duitsland onderstaande Yamaha CD-S2100 gekocht. Mooi apparaat...Zelfs de binnenkant is mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Ik kon het niet laten en heb zo net een Cardas Golden Reference XLR gekocht....Tenminste, dat hoop ik, donderdag ga ik erom. " Golden Reference The cable that unseated Golden Cross as the king of Cardas cables. Combining the magical richness of Golden Cross with the neutrality of Neutral Reference, Golden Reference is still a great cable by modern standards, and remains at the heart of many spectacular stereo systems. Golden Reference included interconnect, speaker, power, and phono cables. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Tenminste dat dacht ik...ging akkoord met mijn bod, afspraak gemaakt...En ineens heeft hij mijn bod ingetrokken en reageert niet meer. Had natuurlijk niet verwacht dat ik erom zou komen. ≥ Cardas Audio Golden Reference XLR 0,5m — Audiokabels en Televisiekabels — Marktplaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago 2 minutes ago, Roots said: Tenminste dat dacht ik...ging akkoord met mijn bod, afspraak gemaakt...En ineens heeft hij mijn bod ingetrokken en reageert niet meer. Had natuurlijk niet verwacht dat ik erom zou komen. ≥ Cardas Audio Golden Reference XLR 0,5m — Audiokabels en Televisiekabels — Marktplaats De zoveelste Cardas oplichter… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago (edited) Ik zou de kabels hier mogen ophalen. Naamloos project - Google Earth Marktplaats is op de hoogte nu. Edited 21 hours ago by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago Het antwoord van Marktplaats is: Je hebt laatst een melding bij ons gemaakt van een advertentie met de naam Cardas Audio Golden Reference XLR 0,5m. We hebben goed naar je melding gekeken, en we hebben besloten er geen actie op te nemen. Hieronder leggen we uit waarom. Beslissing: We ondernemen geen actie omdat we geen overtreding hebben gevonden. De inhoud van deze advertentie zien wij niet als illegaal of tegen onze regels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 10 hours ago Report Share Posted 10 hours ago Been there, done that. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts