Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

Zo heb ik wel eens MIT kabels gekocht "in perfecte staat" Hij vertelde dat hij een zeer gerespecteerd lid was van het Hear forum en dus te vertrouwen was. Ik heb van 2 kabels 1 goede kunnen maken want ik had er gelukkig toch maar 1 nodig voor de centerspeaker. Toen hij er achter kwam dat ik ook op het Hear forum zat heeft hij snel zijn naam veranderd en is kort daarna verdwenen, misschien is hij er nog wel. :D Toen betaalden we nog in guldens volgens mij.

• 4 weeks later...
On 5-12-2024 at 14:18, carl said:

Als ik het goed begrijp zou je na betaling niets hebben ontvangen Roots. Kan je daar dan niets tegen doen?

met paypal of creditcard betalen , je kan tegenwoordig ook via MP zelf betalen . Als dat allemaal niet geaccepteerd wordt door de verkoper dan beter overslaan .

On 5-12-2024 at 22:11, Roots said:

Zo heb ik wel eens MIT kabels gekocht "in perfecte staat" Hij vertelde dat hij een zeer gerespecteerd lid was van het Hear forum en dus te vertrouwen was. Ik heb van 2 kabels 1 goede kunnen maken want ik had er gelukkig toch maar 1 nodig voor de centerspeaker. Toen hij er achter kwam dat ik ook op het Hear forum zat heeft hij snel zijn naam veranderd en is kort daarna verdwenen, misschien is hij er nog wel. :D Toen betaalden we nog in guldens volgens mij.

Je maakt me nieuwsgierig Roots - onder welke naam was hij hier geregistreerd.

Weet ik niet meer....Heeft zijn naam toen veranderd in allemaal cijfers.

Maar goed, ik heb van de overtollige kabel het netwerk kastje opengesneden en er foto's van gemaakt. Dat was 1 van de eerste opengewerkte MIT kabel foto's ooit en zijn heel de wereld over gegaan....Ik heb ze nog. :) 

• 2 months later...

Gisteren bij Orchestral Audio de onderstaande Classe Omega MkII Preamp gekocht.

omegapre.jpg

Hierop heb ik wel het nodige ingeruild, in elk geval de beide Classe voor versterkers die ik had, de CP 700 en de CP 47.5 die nog niet verkocht was.

Daarnaast ook de Yamaha CD-S2100 en de Clearaudio platenspeler ingeruild.

Voor de Clearaudio heb ik wel een Thorens TD 124, al is die nog niet klaar voor gebruik.

Voor de Yamaha heb ik nog geen vervanging, ik zal eerst een Denon DVD 2900 daarvoor gebruiken, ik heb daar goede ervaringen mee, en zal het er gewoon ff mee moeten doen.

Ik vond de Yamaha echt wel een goede (sa)cd speler, maar ik mistte toch iets wat hij niet kon, het geven van emotie.

Een andere DAC hielp ook niet, wat ik hoorde met mijn andere DAC was exact hetzelfde als met de DAC van de Yamaha zelf.

En ik weet dat de andere DAC in staat is tot meer, maar komt het er met de Yamaha niet uit wat ik mis aan de Yamaha zelf.

19 hours ago, Roots said:

Mooi apparaat ! Ook nog eens volledig gebalanceerd zo te zien.

1565642571998306555.jpg

1565642571637926823.jpg

Dit spreekt mij erg aan, mede ook omdat Accuphase ook een fraaie overzichtelijke en cleane opbouw kent. Ziet er top uit! 

2 hours ago, Rob55 said:

Dit spreekt mij erg aan, mede ook omdat Accuphase ook een fraaie overzichtelijke en cleane opbouw kent. Ziet er top uit! 

Ha, ha, jij bent gewoon verslaafd aan Accuphase. Geeft niét hoor. Zo ben ik verslaafd aan Audio Technology speaker units. En ook/vooral aan  Verity speakers omdat die veelal de Audio Technology units hebben. Helaas is de echte Verity voor mij onbetaalbaar, dus doe ik het met een kloon.

groet,

Leobus

16 hours ago, Rob55 said:

14 hours ago, leobus said:

Ha, ha, jij bent gewoon verslaafd aan Accuphase. Geeft niét hoor. Zo ben ik verslaafd aan Audio Technology speaker units. En ook/vooral aan  Verity speakers omdat die veelal de Audio Technology units hebben. Helaas is de echte Verity voor mij onbetaalbaar, dus doe ik het met een kloon.

groet,

Leobus

Dank je.

En zo ben ik dan denk ik dan ook wel een beetje verslaafd geworden aan Classe Audio.

Het liefst zou ik later er ook de Omega Mono's bij kopen, maar vermoedelijk zal het t.z.t. de CAM 350 of de Omega Stereo worden.

Maar goed toekomst muziek...

8 hours ago, dhfreakie said:

Dank je.

En zo ben ik dan denk ik dan ook wel een beetje verslaafd geworden aan Classe Audio.

Het liefst zou ik later er ook de Omega Mono's bij kopen, maar vermoedelijk zal het t.z.t. de CAM 350 of de Omega Stereo worden.

Maar goed toekomst muziek...

altijd blijven dromen, ik heb nu ook eindelijk ML staan.

12 hours ago, Roots said:

Wat is je plan? Misschien zijn Roger zijn 3.7 een optie?

die zijn wel heel mooi maar wil eigenlijk een flinkere stap maken en dat zou Kharma elegance series of wilson audio waat puppy 5.1 of 7.1 worden maar gezien de kosten kan dat nog wel enkele jaren duren. Het is zeg maar een droom voor nu.