Edje2 Posted zondag om 19:52 Report Share Posted zondag om 19:52 Ik heb eens gegoogled naar dat ding, maar wordt er niet echt wijs uit. Wat doet het nu precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zondag om 20:00 Report Share Posted zondag om 20:00 Het is een 32 bit 192 kHz externe geluidskaart. Maar dan een die ook voor condensatormicrofoons met 48V fantoomspanning gebruikt kan worden. Er zit ook een koptelefoonversterker in die op verschillende manieren gebruikt kan worden. Én instrument ingangen om b.v. een gitaar op te nemen of te versterken. Als laatste ook nog twee uitgangen zodat hij ook als voorversterker of op een versterker aangesloten kan worden. Er zit best wel aardige software bij om elektronische "muziek" te maken en opnamen te maken. Ik gebruik echter Audacity daarvoor. Dan kan voor mij royaal voldoende. Voor akoestiekmetingen heb ik een condensator meetmicrofoon (met fantoomspanning) en gebruik ik REW. Voor opnamen een paar pro condensatormicrofoons. Helaas zijn dat twee verschillende, maar voor eenvoudige opnamen is dat niet echt een probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted zondag om 20:10 Report Share Posted zondag om 20:10 Ik heb in het verleden ook wel het een en ander aan kerk opnames gemaakt. Ik had dan wel voor de versterkte microfoons en instrumenten een lijn uit de mix console, Die werden dan samen gevoegd met de micro's die voor het koor stonden, via de pan pot kon je dan ook de instrumenten uit de console prima op hun plek zetten overigens. Had je wel iets meer voor nodig als een audio interface natuurlijk maar daar krijg je dan vaak wel een iets beter resultaat mee. Vaak moet je de ruimte informatie namelijk een klein beetje terug houden en heb je meer aan directe informatie, je krijgt anders als snel van die galm opnames waar geen muziek meer in te ontdekken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted maandag om 16:11 Report Share Posted maandag om 16:11 In een kerk klopt dat. Daar is op enige afstand geen opname te maken. Dit koorconcert was in een andersoortig gebouw met veel meer demping. De microfoons stonden op ca. 6m van het koor. Maar dus ook op 6 m van die luidsprekers. Het geluid uit de luidsprekers (voor de instrumenten en solisten) was té direct. daar moet zeker wat galm bij. Voor het koor is minder galm nodig op de gekozen afstand klonk dat eigenlijk behoorlijk optimaal. Ik het hetzelfde koor in die ruimte al verschillende keren opgenomen. Deze keer klinkt het duidelijk beter dan de eerdere opnamen, waar de microfoons iets dichter bij het koor stonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted gisteren om 04:38 Report Share Posted gisteren om 04:38 Sinds een week de WiiM Ultra voor op hey Audiokantoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts