Edje2 Posted 13 april Report Share Posted 13 april Ik heb eens gegoogled naar dat ding, maar wordt er niet echt wijs uit. Wat doet het nu precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april Report Share Posted 13 april Het is een 32 bit 192 kHz externe geluidskaart. Maar dan een die ook voor condensatormicrofoons met 48V fantoomspanning gebruikt kan worden. Er zit ook een koptelefoonversterker in die op verschillende manieren gebruikt kan worden. Én instrument ingangen om b.v. een gitaar op te nemen of te versterken. Als laatste ook nog twee uitgangen zodat hij ook als voorversterker of op een versterker aangesloten kan worden. Er zit best wel aardige software bij om elektronische "muziek" te maken en opnamen te maken. Ik gebruik echter Audacity daarvoor. Dan kan voor mij royaal voldoende. Voor akoestiekmetingen heb ik een condensator meetmicrofoon (met fantoomspanning) en gebruik ik REW. Voor opnamen een paar pro condensatormicrofoons. Helaas zijn dat twee verschillende, maar voor eenvoudige opnamen is dat niet echt een probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 april Report Share Posted 13 april Ik heb in het verleden ook wel het een en ander aan kerk opnames gemaakt. Ik had dan wel voor de versterkte microfoons en instrumenten een lijn uit de mix console, Die werden dan samen gevoegd met de micro's die voor het koor stonden, via de pan pot kon je dan ook de instrumenten uit de console prima op hun plek zetten overigens. Had je wel iets meer voor nodig als een audio interface natuurlijk maar daar krijg je dan vaak wel een iets beter resultaat mee. Vaak moet je de ruimte informatie namelijk een klein beetje terug houden en heb je meer aan directe informatie, je krijgt anders als snel van die galm opnames waar geen muziek meer in te ontdekken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 april Report Share Posted 14 april In een kerk klopt dat. Daar is op enige afstand geen opname te maken. Dit koorconcert was in een andersoortig gebouw met veel meer demping. De microfoons stonden op ca. 6m van het koor. Maar dus ook op 6 m van die luidsprekers. Het geluid uit de luidsprekers (voor de instrumenten en solisten) was té direct. daar moet zeker wat galm bij. Voor het koor is minder galm nodig op de gekozen afstand klonk dat eigenlijk behoorlijk optimaal. Ik het hetzelfde koor in die ruimte al verschillende keren opgenomen. Deze keer klinkt het duidelijk beter dan de eerdere opnamen, waar de microfoons iets dichter bij het koor stonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 15 april Report Share Posted 15 april Sinds een week de WiiM Ultra voor op hey Audiokantoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 april Report Share Posted 19 april Vanmiddag een Farad S3 voeding gescoord voor op de Pink Faun PC Bridge. Super3 - Farad Power Supplies - High-end Linear Power Supplies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted vrijdag om 17:20 Report Share Posted vrijdag om 17:20 De Farad Super3 is binnen, zou de SBooster compleet het nakijken geven. Ik verbaas me hoe klein dat dingetje is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted vrijdag om 18:21 Report Share Posted vrijdag om 18:21 (edited) En? Krijgt de SB het nakijken… Ik ben wel benieuwd wat de verschillen zijn En ik zie veel blokjes…hahaha Edited vrijdag om 18:22 by Jason Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted vrijdag om 18:30 Report Share Posted vrijdag om 18:30 Ik heb wel eens een SBooster gehad. Ik heb nu besloten om meteen voor de beste voeding te gaan.....Lees de reviews er maar op na. Dat van die blokjes snap ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zondag om 09:08 Report Share Posted zondag om 09:08 (edited) Ik heb van Roger een Ifi Micro phonotrap overgenomen. Helaas zat er geen voeding bij. Ik heb dus net een Ifi power voeding besteld. Het kan zeker beter. Deze phonotrap is er echter voor gewoon bij. Edited zondag om 09:25 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted zondag om 09:42 Report Share Posted zondag om 09:42 (edited) Tja. een hoorapparaat. Wat een upgrade, ik hoor met hetzelfde eenvoudige element de hoge tonen zoals ik ze lange tijd niet gehoord heb. Doet in mijn geval meer dan een kabeltje. Edited zondag om 10:01 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted zondag om 10:40 Report Share Posted zondag om 10:40 Haha, heel herkenbaar. Ik moet zeggen dat ik aan mijn gehoorapparaten in het dagelijks leven niet veel heb maar alleen & in stilte in mijn luisterkamer werkt het fantastisch. Misschien wel bijna net als vroeger Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zondag om 10:42 Report Share Posted zondag om 10:42 (edited) Het probleem is natuurlijk dat je nu weer verschillen tussen kabels kunt horen Peter (haha). PS Ik kom trouwens nog een keer langs. Alleen met die TIA rijd ik liever nog niet alleen auto. Edited zondag om 10:58 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted zondag om 11:06 Report Share Posted zondag om 11:06 Dat zou mooi zijn,hoewel ik weinig wissel. Je mag gerust iemand meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted zondag om 11:28 Report Share Posted zondag om 11:28 44 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Haha, heel herkenbaar. Ik moet zeggen dat ik aan mijn gehoorapparaten in het dagelijks leven niet veel heb maar alleen & in stilte in mijn luisterkamer werkt het fantastisch. Misschien wel bijna net als vroeger Nou, hier ook wat ervaring met gehoorapparaten. Maar helaas precies het omgekeerde effect van bij jou. En bovendien ook nog problemen bij stemmen met veel hoge tonen. Lees vrouwen en kinderen. Ik heb drie verschillende apparaten getest. Twee van één merk, maar goedkoop en duur en één apparaat van een ander merk ook uit de topklasse. In het dagelijks leven met de laatste wel te doen (behalve met hoge stemmen), maar muziek niet te doen. Hoge tonen klonken niet in het geluidsbeeld, maaar keihard in mijn oren. Ik heb met pieptoontjes uitgezocht welke frequenties het probleem gaven. Bleek van ca 2000 tot 3500 Hz te zijn. volgens de audicien heb ik last van Hyperacusis. Daar kan hij niks mee. Ik heb de apparaten terug gegeven. Binnenkort moet ik naar de KNO arts voor een verstopte neus en andere holtes. Als daar niks uit komt ga ik naar een andere audicien. Die heeft apparaten van het merk Widex dat de reputatie heeft voor muziek liefhebbers goed te zijn. Wordt vervolgd. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zondag om 11:46 Report Share Posted zondag om 11:46 15 minutes ago, leobus said: Binnenkort moet ik naar de KNO arts voor een verstopte neus en andere holtes. Als daar niks uit komt ga ik naar een andere audicien. Die heeft apparaten van het merk Widex dat de reputatie heeft voor muziek liefhebbers goed te zijn. Wordt vervolgd. groet, Over gehoorapparaten en audio zouden we wellicht een apart topic kunnen openen Leo. Ik verwacht dat er in de toekomst meer van ons hier mee te maken gaan hebben. Dan hebben we merken en ervaringen bij elkaar als naslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted zondag om 13:29 Report Share Posted zondag om 13:29 Vragend in eigen omgeving beluister je hetzelfde: heel verschillende ervaringen. Logisch want gehoorverlies ligt voor iedereen kennelijk anders en het is kennelijk ook nogal grillig over het frequentiebereik. Van normaal gehoor tot veel verlies op nabij liggende frequentie. Het is bovendien dynamisch. Thuis muziek gaat bij mij prima maar in de concertzaal worden mijn oren eraf geblazen. Mij is wel duidelijk dat de reclame veel te veel belooft, zowel op het gebied van levensgeluk, verstaanbaarheid als financiële compensatie. Even irritant is bij audicien en opticien trouwens de reclame met geld van de verzekering. Gratis wordt betaald met steeds stijgende premies/ eigen risico. Die bedrijven harken heel succesvol een hoop binnen voor steendure reclame. Overigens is de service daarna vaak wel goed. Inderdaad misschien tijd voor een apart topic ( in het besloten deel van het forum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted zondag om 16:11 Report Share Posted zondag om 16:11 Appart topic zou top zijn.. Al heb ik nog geen gehoor apparaat nodig ( gelukkig ) vraag ik mij wel af.. De trilhaartjes raken beschadigd op den duur, dus je mist een bepaald frequentie spectrum.. Hoe kan een gehoor apparaat dit dan weer aanvullen? Ik was / ben in de veronderstelling dat wat weg is ook nooit meer terug komt? Maar ik ben geen Audicien Maar ik maak mij hier als 55+ best af en toe zorgen over.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zondag om 16:33 Report Share Posted zondag om 16:33 Die gehoortoestellen zijn een geweldig verdienmodel. En als ik zo in mijn omgeving kijk is elke gebruiker er mee aan het klungelen. Regeren is vooruit zien. In die zin ben ik wel geïnteresseerd in Leo’s en Peters ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted zondag om 16:53 Report Share Posted zondag om 16:53 Ik heb ze pas 2 dagen en ze bevallen heel goed. Ik heb ze de hele dag in zonder irritatie. Stemmen zijn nu veel beter verstaanbaar, geen ondertiteling of meer volume meer nodig als ik voor de buis zit. Zoals al gezegd, ik hoor nu veel beter de hoge tonen in de muziek, en ook buiten hoor ik veel meer geluiden dan voorheen. Ik hoor ook de kleine geluidjes van de vogeltjes als wij gaan wandelen. Tja, elke morgen die dingen in doen, dat zal wel wennen. Ik heb slechts de hoorapparaatjes die gedekt zijn door het ziekenfonds met een aanvullende verzekering. Ik betaal alleen de batterijoplader E160. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, uitgebreider en duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 6 hours ago Author Report Share Posted 6 hours ago Afgelopen zondag een Meridian 551 opgehaald in Amersfoort voor een leuke deal. Ik gebruik hem voor het geluid van de pc, met het geluid komend van een dedicated geluidskaart in de pc. En afgespeeld op Dynaudio Audience 40 speakers Gisteren een bestelde inbussleutelset in inch ontvangen, de Canadezen hebben de onhebbelijkheid om inbus bouten en moeren zowel in metrisch als inch te gebruiken in hetzelfde apparaat. Maar ik heb dus gisteren ook even de Omega open kunnen maken, en de MK2 versie die ik heb ziet er in indeling en gebruikte onderdelen wat anders uit dan de open versie waar Roots plaatjes van had gevonden. Nog ff gekeken naar de verdere verschillen en versienummers, de versie die Roots gevonden heeft is vermoedelijk een Mk1, het serie nummer is lager dan die van de mijne. en bij de mijne staat er ook specifiek MK2 op het serienummer label. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago Wat een prachtige voorversterker...Hoezo gebalanceerd, werkelijk zeer mooi, alleen die voeding al. Verder....Misschien zijn we wat verwend als het om een PC setje gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago (edited) Mooi hoor DHFreaky Niet alleen Classe, maar ook gewoon Klasse! Edited 4 hours ago by Jason Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts