Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Sodejuu said:

Het is geen miskoop. Ik durf te beweren dat ik genoeg luisterervaring heb dat ik dergelijke speakers ook op een andere lokatie kan beluisteren om een indruk te krijgen. Die ervarng helpt me ook ok dat naar mijn eigen ruimte te transformeren. Ergo is het resultaat dat de speakers het in mijn kamer fantastisch doen. B)

👍

On 22-5-2023 at 10:53, Sodejuu said:

Ik ga dus afwisselend met de Thiels en met de SF spelen, maar niet samen in de kamer. Als ik met de ene speel, staat de andere set in de sere

Serre is met twee maal r Roger. Dat ik jou nog op een taalfout mag betrappen 😢

1 hour ago, Kraus vonBentinck said:

Blij met een dooie mus Charles.

Het is geen taal- maar slechts een spelfout.

image.gif

Zou het dat zijn Kraus.

• 4 weeks later...

Recording The Master, één van de weinigen die nog nieuwe tapes maken en gevestigd is in Frankrijk.  Ik gebruik van hen de LPR35, die afgestemd is op consumer toestellen.

19 hours ago, Groovy said:

Mooie spoelen, ik ken het merk niet.

On 12-3-2023 at 22:41,  Vinyl_Fuchs said: 

Even terzijde. Die Reel to Reel-tapes worden toch ook nog steeds ergens geproduceerd (o.a. STS, UAR leveren ze immers nog). Gevonden: ATR Magnetics Pennsylvania,; nog ergens in Frankrijk (Tone Pearls Records) en nog een paar. Reel to Reel is voor mijn tijd, maar sommige R2R-apparaten intrigeren me mateloos. Het toppunt van audiovisuele prikkeling vormt voor mij dan toch de Technics RS-1500 en aanverwante. Ik ken gelukkig mijn grenzen, dus wees gerust. Alhoewel, mocht ik ooit de hoofdprijs winnen in de staatsloterij, sta ik er niet afneigend tegenover.   

https://www.analogaudiodesign.com/music-on-tape

Stukje van MFBfreaks:

Banden werden eerder onder de naam RMGI geproduceerd in de fabriek van PDM in Oosterhout, maar sinds 2012 vindt de productie plaats in Avranches, Frankrijk. https://shop.mfbfreaks.com/product-categorie/cassettes-en-banden/geluidsbanden/  Er staan een paar Technics recorders op MP. 

Edited by Tubejack

52 minutes ago, Groovy said:

Agfa spoelen

Een jaar of 15 geleden ben ik regelmatig in een van de Agfa tape fabrieken in Duitsland geweest. Band werd daar toen al niet meer gemaakt maar alle machines stonden er nog en waren nog operationeel. Het machinepark werd voornamelijk gebruikt om coatings met nano-deeltjes op folie aan te brengen.

3 hours ago, Groovy said:

Om vuilafstotend te maken?

Ja, "finger print proof" en dergelijke. Maar ook voor specifiekere dingen als olie afstotend, of juist water, of zuur afstotend. Een andere was zelf reinigend maken door het inbedden van fotokatalysatoren (bijvoorbeeld anastaas TiO2) die organische stoffen afbreken.

Op deze pagina van dit Nederlandse bedrijf is onder de kopjes "behandelen" en "fabricage" heel veel goede info te vinden  over de RTM tapes en tapes in het algemeen.

De levering van de tapes is bij dit bedrijf overigens meer gericht op grootverbruikers.

@Seed7Zo gauw jouw (auto)biografie in de boekwinkel ligt sta ik als eerste in de rij. Volgens mij hebben wij hear van akoestiek tot en met verse vis nog nooit iets kunnen verzinnen waarover jij geen expert knowledge wist te brengen.👍😁

Een autobiografie in 12 delen dus Seed. Hoewel het 13e deel gaat over de ongelukken. 

Edited by carl

21 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Op deze pagina van dit Nederlandse bedrijf is onder de kopjes "behandelen" en "fabricage" heel veel goede info te vinden  over de RTM tapes en tapes in het algemeen.

De levering van de tapes is bij dit bedrijf overigens meer gericht op grootverbruikers.

@Seed7Zo gauw jouw (auto)biografie in de boekwinkel ligt sta ik als eerste in de rij. Volgens mij hebben wij hear van akoestiek tot en met verse vis nog nooit iets kunnen verzinnen waarover jij geen expert knowledge wist te brengen.👍😁

Zonder veren in de...., ben ik daar ook wel geïnteresseerd in. Duidelijk iemand met een meer dan gemiddeld IQ.

1 hour ago, Vinyl_Fuchs said:

Duidelijk iemand met een meer dan gemiddeld IQ.

Haha, dat zal je hard tegen vallen. Het is gewoon een kwestie van bredere interesses en de wil om dingen wat dieper te doorgronden.

50 minutes ago, Seed7 said:

Haha, dat zal je hard tegen vallen. Het is gewoon een kwestie van bredere interesses en de wil om dingen wat dieper te doorgronden.

Ok. Valse bescheidenheid.  Niks mis mee. Dat laatste (nee, niet de valse bescheidenheid, maar de drang om iets te doorgronden) heb ik overigens ook. Alleen reikt mijn parate kennis veel minder ver dan de jouwe. Iets met te weinig boeken lezen mijnerzijds. Verder heb ik de latente gave/ mensenkennis om mensen zelfs ongezien (niet paranormaal, maar op basis van hun schrijfsels) te doorgronden.😉

2 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Verder heb ik de latente gave/ mensenkennis om mensen zelfs ongezien (niet paranormaal, maar op basis van hun schrijfsels) te doorgronden.😉

Heel interessant :). Wil je dat met betrekking tot onze mede-forummers dan met ons delen? Zou wel grappig zijn. Of gaat dat "een beetje" tegen de privacy-regels in?